Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Da er servoen min begynt å hvine når jeg vrir på rattet.

Det er i kombinasjon med masse rassling fremi motorrommet.

Har en mistanke om at det er reim-strammeren ("idle tension pulley"?) som begynner å nærme seg utskiftningsklar?

Noen som har et estimat om når vannpumpe, denne reimstrammeren og diverse andre saker og ting som svirrer i rundt der bør skiftes?

Bilen har passert 158.000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti defekt 1.gir på 2008 e61 530 XDat?

Solgt bilen min i juni i fjor og de som kjøpte den ringte i dag og sa girkassa var gåen.

Ville at jeg skulle betale....

Var visst noe med 1.giret. Det var også skiftet motorstyreenhet på bilen for kort tid siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er servoen min begynt å hvine når jeg vrir på rattet.

Det er i kombinasjon med masse rassling fremi motorrommet.

Har en mistanke om at det er reim-strammeren ("idle tension pulley"?) som begynner å nærme seg utskiftningsklar?

Noen som har et estimat om når vannpumpe, denne reimstrammeren og diverse andre saker og ting som svirrer i rundt der bør skiftes?

Bilen har passert 158.000 km.

Regner med du har sjekket oljenivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti defekt 1.gir på 2008 e61 530 XDat?

Solgt bilen min i juni i fjor og de som kjøpte den ringte i dag og sa girkassa var gåen.

Ville at jeg skulle betale....

Var visst noe med 1.giret. Det var også skiftet motorstyreenhet på bilen for kort tid siden...

Og hvordan hadde de kommet frem til dette, da? Hadde de allerede plukket ned og demontert kassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en 2010 520d E61 i går med navi prof. Bilen virker meget ordentlig og jeg er strålende fornøyd bortsett fra en ting. Når parkeringssensorer aktiveres kommer det pipelyder riktig, men bilen og de grønne, gule og røde sonene kommer ikke opp på skjermen. Etter en liten stund restartes systemet (skjerm blir svart, radio blir stille etc. og så kommer BMW-logoen før alt fungerer fint igjen). Skjer med begge nøkler og hver gang, både når den settes i revers og når jeg aktiviserer de manuelt med knappen i midtkonsoll. Noen som har opplevd lignende eller kan ha tips og råd? Blir selvfølgelig en diagnose etterhvert, men er jo litt ivrig på å finne ut av dette så spør også her i håp om raskt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti defekt 1.gir på 2008 e61 530 XDat?

Solgt bilen min i juni i fjor og de som kjøpte den ringte i dag og sa girkassa var gåen.

Ville at jeg skulle betale....

Var visst noe med 1.giret. Det var også skiftet motorstyreenhet på bilen for kort tid siden...

Og hvordan hadde de kommet frem til dette, da? Hadde de allerede plukket ned og demontert kassa?

Strandveien Auto i Trondheim hadde sagt det.

De skifter visst kassa nå på torsdag.

Skrev NAF kontrakt og hadde bilen på NAF test før jeg solgte den, og kassa fungerte helt nydelig da.

77 000kr mener jeg han sa det ville koste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en 2010 520d E61 i går med navi prof. Bilen virker meget ordentlig og jeg er strålende fornøyd bortsett fra en ting. Når parkeringssensorer aktiveres kommer det pipelyder riktig, men bilen og de grønne, gule og røde sonene kommer ikke opp på skjermen. Etter en liten stund restartes systemet (skjerm blir svart, radio blir stille etc. og så kommer BMW-logoen før alt fungerer fint igjen). Skjer med begge nøkler og hver gang, både når den settes i revers og når jeg aktiviserer de manuelt med knappen i midtkonsoll. Noen som har opplevd lignende eller kan ha tips og råd? Blir selvfølgelig en diagnose etterhvert, men er jo litt ivrig på å finne ut av dette så spør også her i håp om raskt svar.

Vil tippe det er dårlig kontakt, enten på MOST-loopen, eller på strømkontakten til PDC-unit'en.

Skjedde samme med iDrive-skjermen min når jeg holdt på å montere Dension, hver gang jeg tok strømmen på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er servoen min begynt å hvine når jeg vrir på rattet.

Det er i kombinasjon med masse rassling fremi motorrommet.

Har en mistanke om at det er reim-strammeren ("idle tension pulley"?) som begynner å nærme seg utskiftningsklar?

Noen som har et estimat om når vannpumpe, denne reimstrammeren og diverse andre saker og ting som svirrer i rundt der bør skiftes?

Bilen har passert 158.000 km.

Vannpumpa byttes rundt 150.000 hvis du absolutt vil. min ble byttet på 180.000. Reimstrammeren skal i grunn vare ganske lenge, men den kan byttes i samme sleng.

Hvis den hviner så er pumpa allerede ødelagt. For lite \ dårlig olje evt lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er servoen min begynt å hvine når jeg vrir på rattet.

Det er i kombinasjon med masse rassling fremi motorrommet.

Har en mistanke om at det er reim-strammeren ("idle tension pulley"?) som begynner å nærme seg utskiftningsklar?

Noen som har et estimat om når vannpumpe, denne reimstrammeren og diverse andre saker og ting som svirrer i rundt der bør skiftes?

Bilen har passert 158.000 km.

Vannpumpa byttes rundt 150.000 hvis du absolutt vil. min ble byttet på 180.000. Reimstrammeren skal i grunn vare ganske lenge, men den kan byttes i samme sleng.

Hvis den hviner så er pumpa allerede ødelagt. For lite \ dårlig olje evt lekkasje.

Kom seg med påfyll av CHF 11S-olje ;-)

Var nesten tomt i reservoaret..

Så kan vel være at det er lekkasje et sted. Eller at det aldri har vært fylt på.

Men, skifter vannpumpe, strammer og alle reimer i neste uke, for å være på den sikre siden.

AC står og jager også, samtidig som det rasler fremmi der, så er vel gjerne litt slakt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Noen som har noen gode tips til bremser? skal bytte klosser og skiver nå til sommeren :)

Har fra GS nå og vill ikke ha det igjen..

Får ventilerte fra en meget fin pris fra ebay ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...