Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Kompresjonstest er jo greit å ta.

Evt en hc måling i kjølevannet.

Forbruket er vanskelig å si noe på, da jeg ikke kjøremønster eller noe annet.

Hadde du kommet med snitthastighet så kunne man trekt en konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mange spørsmål fra min side men la gå.

 

Er det noen plass man kan finne ut hva feks Advantage package består av, eller Light package? 
Altså at det står beskrevet nøyaktig hva det innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forskjellige pakkene (Advantage, comfort osv.) består av forskjellige ting, alt etter årsmodell og hvor bilen ble solgt.

 

På en norsksolgt 2009-modell bestod advantage av:

 

- 302 - Alarm
- 386 - Takreling
- 442 - Koppholdere
- 464 - Skipose
- 544 - Cruise control med bremsefunksjon

 

Den bestod stort sett av det samme på en 2007-modell også, med unntak av det "bare" er vanlig cruise control.

 

Om bilen er importert fra Tyskland er det litt andre ting, uten at jeg husker hva, men der er ihvertfall ikke alarm inkludert  (noe som er årsaken til at en stor del av de norsksolgte bilene har alarm).

 

Lyspakke består av lys under speil, i innvendige dørhåndtak, over oppbevaringslomme i dører og i fotbrønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å vite.

Hvor har du denne informasjonen fra awt?

 

Har nesten bestemt meg for at det skal være en facelift utgave, men ingen som ligger ute passer kriteriene mine. Så gjelder å ha is i magen nå.

Å finner jeg noen som passer og ser bra ut er det somregel en 2006 modell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forskjellige pakkene (Advantage, comfort osv.) består av forskjellige ting, alt etter årsmodell og hvor bilen ble solgt.

 

På en norsksolgt 2009-modell bestod advantage av:

 

- 302 - Alarm

- 386 - Takreling

- 442 - Koppholdere

- 464 - Skipose

- 544 - Cruise control med bremsefunksjon

 

Den bestod stort sett av det samme på en 2007-modell også, med unntak av det "bare" er vanlig cruise control.

 

Om bilen er importert fra Tyskland er det litt andre ting, uten at jeg husker hva, men der er ihvertfall ikke alarm inkludert  (noe som er årsaken til at en stor del av de norsksolgte bilene har alarm).

 

Lyspakke består av lys under speil, i innvendige dørhåndtak, over oppbevaringslomme i dører og i fotbrønn.

 

Bilen min er import fra Tyskland, denne har alarm, har også lyspakke, men ingen lyd inni dørhåndtak, kun under speilene, syns det er litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det har blitt nevnt før, men hvordan bytter jeg pærene til AE på E60 preface? :) snakk om å bytte fra originale pærer til led pærer

 

Ligger milliarder av slike innlegg her inne, videoer på youtube, google.no osv.  ... men du må ikke ta ut lykten så lenge du ikke har "gorilla" hender, klarer du det helt fint litt trangt og knot, men det går. Bare skru ut lokket så ser du parklyspæren i et spor under langlyspæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er import fra Tyskland, denne har alarm, har også lyspakke, men ingen lyd inni dørhåndtak, kun under speilene, syns det er litt rart.

 

Man fikk selvfølgelig alarm i Tyskland også, men ikke som en del av advantage-pakken som mange biler har, og av den grunn er det veldig vanlig med alarm på biler solgt i Norge.

 

Om du har lyspakke, men ikke lys inni innvendige dørhåndtak er enten disse defekte eller byttet ut av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fikk selvfølgelig alarm i Tyskland også, men ikke som en del av advantage-pakken som mange biler har, og av den grunn er det veldig vanlig med alarm på biler solgt i Norge.

 

Om du har lyspakke, men ikke lys inni innvendige dørhåndtak er enten disse defekte eller byttet ut av en eller annen grunn.

 

Har alt av det andre som var i advantage utenom takreling/takreiling, men det er vel kanskje fordi jeg har sedan, med mindre det er noe inni taket så man kan sette på stativ kanskje? Om det er lys i innvendige håndtak vet jeg ikke, det har jeg faktisk ikke tenkt noe på, men jeg fant plutselig ut at jeg hadde lys inni de rommene under dørene, husker jo ikke hva det heter. Men det fant jeg ikke ut før i februar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...