Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har NBT-skjerm (med e60-hus) og computer, noe som er perfekt da knappene ofte er det vanskeligste å finne. :D

 

Psssst, bruk rediger istedenfor å legge inn et nytt innlegg neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Virker som jeg har ett problem med min 520d 2006 . Jeg kommer godt over 3000 rpm i 1,2 men så begynner det å stoppe. I 3 gir kommer jeg ikke i mer enn 3500-3700 rpm og i 4 gir kommer jeg ikke mer enn 3000 rpm. Kan det være noe med Map sensor DPF eller egr ? Kan ikke så mye om dette..bilen er gått 316 000 men har Ny turbo ny motor og ny clutch fra bmw. Ingen feil melding i i drive og ingen feil ved lesing på verksted .. noen som har peiling g ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen som har vært borti å få feilkode melding i dash på SOS ?

Jeg har hatt malfunction feil på SOS systemet i bilen, det ordnet seg ved en oppdatering av programvaren i bilen hos Bilsalongen.

Hvis ikke har jeg hørt om folk som koder det bort bare  :-k

Edit: Her er dokumentet som sier hvordan det kodes bort. 

 

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en helt ekstrem innvendig klirrelyd i min O5mod. e61. Ganske sikker på at lyden kommer fra passasjer siden inni dashbordet. Er det noen kjente feil med dette? Vet at feks. flere volvoer ofte skifter dashbord på garanti grunnet dirrelyd.
Frykter jeg må ut med hele dashbordet og lete i dagesvis :( Lyden høres ved visse turtall, feks. i rundt 40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en helt ekstrem innvendig klirrelyd i min O5mod. e61. Ganske sikker på at lyden kommer fra passasjer siden inni dashbordet. Er det noen kjente feil med dette? Vet at feks. flere volvoer ofte skifter dashbord på garanti grunnet dirrelyd.

Frykter jeg må ut med hele dashbordet og lete i dagesvis :( Lyden høres ved visse turtall, feks. i rundt 40

 

interiør knirk er litt vanlig før LCI.

http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har bilverkstedet funnet ut hvorfor bilen min går dårlig..Begynte med at jeg sku fjerne Dpf(tett) og tune den i juni. Etter dette var gjort så gikk ikke bilen som den sku. Ble konstantert st turboen måtte byttes (fææl hylelyd i den). Turbo fra dieselgrosisten ble kjøpt inn og montert. Null forskjell. Egr ventilen er ny, alt av sensor til turbo (ladestyring, temp++) pga mangen feilkoder på dette, fortsatt null forskjell..

I tillegg måtte tannstanga byttes, så når jeg henta bilen så begynte den å leke servoolje, da hadde verkstedet selfølgelig ferie.. Ringte daglig leder å han fiksa leiebil til meg så vi kunne dra på ferien som var bestilt. Der endte det med at jeg fikk helt ny tannstang fra GS, meka klarte ikke å levere innbytte del før om lenge så der var jeg jo litt heldig.

Igår var jeg inne igjen, ble feilsøkt mye att og fram. Endte med dem tok av eksosen å prøvde, da gikk bilen som bare det. Enden på visa er tett katalysator. Dette har ført til ett enormt drivstofforbruk... Så på mandag skal jeg inn me den å fikse det, blir fint med en bil så går som den skal! God helg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...