Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, det enkle er ofte det beste! Er jo ikke verre enn det selvsagt :) Men blir vel og kjøpe en sensor uansett så man får skiftet om det skulle vise seg og vere den, tungvindt og måtte av med bakfangeren :(

 

Takker for hjelp vertfall :)

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg ned på bakken bak bilen, stakk handa oppi der og dedikerte 10 minutter til å finne baksiden av PDC sensoren. Jeg tror bare det er mulig å komme til 1 PDC sensor herfra, men om det er den til høyre eller venstre for eksosen husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.12.2016 at 11.08, hanzhe skrev:

Noen som kan gi meg en kjapp howto på å fjerne IBS-kabelen? Byttet batteri i sommer og det er helt i orden med tanke på spenning, men opplever symptomer med kupévifta. Tenkte å koble ut IBS for å se om det løser problemet. 

Er det så enkelt som å trekke ut kabel 2?

ibs.png

Bare napp ut den store blå kontakten (nr. 2 på bildet) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, fant ut av det selv og gjorde det her om dagen. Problemet med vifta er borte og har så langt ikke opplevd noen andre elektriske problemer. Skal se det an i løpet av desember, får se om jeg må bite i det sure eplet og kjøpe ny sensor :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått merkbart dårligere lys på bilen. I fjor vinter var det veldig bra både på nær og fjernlys, men nå lyser de dårligere en halogenpærene i peugeoten til frua. Har bixenon i min.

Pærene er sikkert ikke av nyere dato, men syns det virker rart at de plutselig skal bli svake. Er ikke noen misfarging i pærene.

Har montert mtec i parklys og led i tåkelys, om det skulle ha noe å si.

Noen som har vært borti det før?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg skiftet varmeveksler for automat kassen mot kjølevannet. Feil på termostaten var problemet.
Kjøpte en ny (original) kjøler fra ebay. Varenummer er HELLA 8MO 376 725-101, så den passer alle e6x med diesel og automat.

Jobben med å skifte den var egentlig kurant, men synes uansett det var knotete å få den av og på, siden det er så trangt å få av skruen som holder begge rørene på oljen fra kassen. I tillegg lå jeg under bilen som var på bukker, så det var begrenset med plass. Litt kjedelig.

Når du skal skifte denne delen, så mister du nok ca 4 liter kjølevæske og kanskje 1-3 dl med girolje. Ikke noe farlig akkurat, men tenkte å levere inn bilen for nivå sjekk av kassen snart. Men den girer pent og alt er OK.

Så om du lurer på om denne delen er defekt, så kan du kjenne på den lille kjøleslangen som går inn på midten av radiator på passasjersiden. Den skal være kald til ca 93 grader utifra hva jeg fant ut på nettet.

Så til temperaturen på motor. Den går veldig fort opp til ca 75 grader, da stopper webasto nemlig. Så kryper den opp til 88-93 grader med bykjøring og 22 grader på klima, med -5 grader ute. Meget bra! Selv på tomgang med -5 grader så går ikke tempen ned!
Har dog lyst til å montere aktive luftspjeld i radiator også, for kanskje å få det enda varmere fortere.

Endret av Otis
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har lest masse på forumet om diverse problemer med bagasjeluka, men ikke funnet noe med det samme problemet som jeg har.

Har softclose på alle dører, men ikke på luka. Den låser seg ved at luka blir slengt rimelig hardt igjen (hydraulisk/automatisk luke)

Enkelte ganger så har den ikke nok kraft/fart, sånn at den ikke greier å låse seg.

Når den kommer seg helt ned, så oppfører seg nesten på samme måte som når det er noe i veien for luka,...den går litt opp igjen osv.

Det er faktisk sånn at jeg kan se på hastigheten luka har, når den nesten er helt nede, om den vil gå i lås eller ikke.

Noen som har noe idê om hvorfor dette oppstår?  ....vi snakker vel kanskje en data/software-feil?

Endret av E39523i
kanskje greit å skrive riktig norsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...