Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den fungerer til sitt bruk, kan lese av slik du ser. Er ikke erfaren med denne så vet ikke hva jeg gjør videre med informasjonen jeg har fått hentet ut på bildene. Men den kan gjøre dette i tillegg til å resette oljeskift.

Skrevet

Blir det via telefonen? :)

 

Nei, det er så sinnsvakt dyrt. Koster jo 4500,- fra webasto.

Men jeg har heller ikke montert fjernstyring enda, sååå det kan jo hende at jeg kommer over noe fint en dag og dermed blir det telefon styring.

Skrevet

Har fått en svak eksoslukt i bilen på tomgang på min 08 520d. Er redd for sprukket eksos manifold, men ut i fra søk her virker det mest vanlig på de seksylindra dieselene. Vet ikke om dette også er vanlig N47?

 

Har ikke fått sett på det selv da været ikke frister til utetid...

Skrevet

Noen som vet om det er skadelig om jeg jekker på slepekroken for å løfte hele bakdelen? Fins det evt andre måter å gjøre det på uten bukker?

Skrevet

Har noen opplevd at bilen henger etter når mann skifter felt eller kommer til en svingete vei på E6 over 100km i timen.

Altså når mann ratter så reagerer ikke bilen med engang men kommer etter. Det gjelder en 5 series E60 520d

Skrevet (endret)

Har fått en svak eksoslukt i bilen på tomgang på min 08 520d. Er redd for sprukket eksos manifold, men ut i fra søk her virker det mest vanlig på de seksylindra dieselene. Vet ikke om dette også er vanlig N47?

Har ikke fått sett på det selv da været ikke frister til utetid...

Ser for meg at egr kan lekke eksos.

Evt av med motordeksel for å sjekke det. Enkelt.

Noen som vet om det er skadelig om jeg jekker på slepekroken for å løfte hele bakdelen? Fins det evt andre måter å gjøre det på uten bukker?

Det vil jeg tro går fint, uten at jeg selv har gjort det.

Ellers kan du jekke på diffen eller på hver sin side på jekkfestene.

Har noen opplevd at bilen henger etter når mann skifter felt eller kommer til en svingete vei på E6 over 100km i timen.

Altså når mann ratter så reagerer ikke bilen med engang men kommer etter. Det gjelder en 5 series E60 520d

På e39 var dette en indikasjon på slitte traversforinger eller dårlige stag. Endret av Otis
Skrevet

Ser for meg at egr kan lekke eksos.

Evt av med motordeksel for å sjekke det. Enkelt.

Tok en titt under i dag. Vanskelig å se noen lekkasje fra manifold i hvert fall, fikk inntrykket av at eksoslukten var sterkest rundt EGR, men klart ikke å oppdage noen lekkasje bare ved ren inspeksjon. Må nok forske litt mere i helga.

Så også at det var litt fuktig rundt et par av dysene. Mulig det kan være noen lekkasjer her som gir lukt også. Blir vel forska mer på det også. Mener jeg ha lest noe om dieselretur fra dysene som kan skape trøbbel. Får trolle meg gjennom forumet og se om jeg finner noe vettugt.

Skjemmes litt over at jeg spør på forum før jeg gidder å ta av et motordeksel, men sånn har det blitt:/

Skrevet

Om det er lekkasje av eksos, så bør dette rimelig enkelt sees da det blir mye sot rundt lekkasjen.

Skrevet

Undersøkte litt mer idag, finner ikke noen tegn til eksoslekkasje, så det heller mot diesellekkasje av noe slag. Synes også lukten er sterkest rundt dysene. Men her vil det kanskje lukte litt uansett?

 

Det jeg trodde det var fuktig olje/diesel av noe slag rundt dysene viste seg også å være steinhardt. Mulig det er gammel skit og diesel som har dannet noen form for guffe.Tok noen bilder, skal se om jeg får lagt de ut her.

Skrevet

Bilder av dyse 1 og 4. Kanskje ikke så gode bilder. Virker verst på den innerste dysen, guffen rundt denne dysa var også seig, ikke steinhard som først antatt.

 

Klarer ikke å se noen lekkasjer direkte. Antar også at en dyse ikke løsner, men skal ta en sjekk på det også. Jeg ser for meg at det er motsatt at dysene er vanskelig å få løs.

post-66697-0-35676100-1449087386_thumb.j

post-66697-0-24879500-1449087426_thumb.j

Skrevet

Ser ut som kobber skiva er defekt eller dysa er løs. Og dermed kommer det eksos blandet med diesel opp der, som ser ut som seig masse.

Skrevet

Må være den ja, nr 6.

Må ut med dysa.

Jeg er ikke 100% sikker, men kan ikke se hva annet det skal være.

Skrevet

Ok, jeg prøver først med en skikkelig rengjøring og deretter etterstramming av dyse. Hvis det ikke hjelper får ny kobberpakning være neste steg.

Verktøyet som ble brukt i denne videoen til å fjerne dysene virket forresten smart.

(Ca 5 min ute i videoen)

Noen som vet om noe liggnende er å få kjøpt noen plass?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...