Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, prøvde og banke på den igår, da datt hele platen av :P Så måtte av med fanger idag og lime festet. Funket da når jeg rygget utav verkstedet. Men etter 1 min så begynte den og pipe

Skrevet

Skal snart utpå langtur og tenkte å tvinge en regen av DPF, hva er optimale forhold? 60km\t + i 1 time? Er det krise om man må bremse ned?

Skrevet

Skal snart utpå langtur og tenkte å tvinge en regen av DPF, hva er optimale forhold? 60km\t + i 1 time? Er det krise om man må bremse ned?

 

Min hadde regen nå nettopp. Da kjørte jeg i alt fra 20-100. Så lenge du har mer enn 75 grader så starter den :)

Skrevet

Flott :) Er ikke noe som trengs å gjøre i fart håper jeg, går vell an å starte stillestående og så gi gass?

 

Nei, det går ikke tror jeg. Min lå på 170 grader på tomgang, så fort jeg begynte å kjøre steg den kjapt over 300. Min steg til 610 grader når jeg kjørte i 100. Så blir bra med varme i eksosen :) 

Skrevet

Hei
Har en 2010 E60 520D som jeg av og til får opp melding om at batteriet lades ut på, trodde kanskje det var ett defekt batteri og kjøpte inn ett nytt batteri, etter at dette ble montert inn tok jeg en lengere kjøretur på ca 1,5-2 timer. og dagen etter fikk jeg ikke den meldingen.
Men den kommer og går uhavhengig om jeg kjørte 5km eller 5 min før jeg parkerte kvelden før.
Har nå sjekket ladingen og den varierer noe veldig fra 13,2V til 15,4V i løpet av minutter, har da målt dette både direkte på batteri og direkte på dynamo og til slutt på kontakten for "start-hjelp" i motor-rommet.
Ser det er en Valeo dynamo og denne får man kjøp ny regulator til (ca 1800kr) og ny dynamo koster vel rundt 7000 - 8000kr

Er det normalt med den diffen på spenningen mens motoren går eller er dynamo / regulator defekt/slitt

Hvis ikke ladingen skal variere slik som min, så blir vel valget en ny dynamo, for nå er den som sitter i bilen 6år snart og dynamoer er vel ikke evigvarende

Skrevet

Varierer ladespenningen hele tiden eller stabiliserer den seg etter en stund?

Har du prøvd å lade batteriet et døgn eller to med en skikkelig lader? Å kjøre et par timer tur er ofte ikke nok til at batteriet blir fulladet.

Skrevet

Hvordan funker det å sette inn et 100ah batteri i en E61 som har 90ah originalt?

Ettersom jeg har skjønt så er ikke 100ah et valg en kan kode til.

Er det da bare å registrere bytte, uten koding?

Skrevet

Har ikke testet å måle ladingen over tid, men kun få minutter både før og etter en kjøretur
Synes det var veldig varierende spenning og når den i tillegg kommer opp mot 15,5v så synes jeg det høres mye ut

Skrevet

Hvordan funker det å sette inn et 100ah batteri i en E61 som har 90ah originalt?

Ettersom jeg har skjønt så er ikke 100ah et valg en kan kode til.

Er det da bare å registrere bytte, uten koding?

 

Man registrer kun hvis man setter inn identisk batteri.

Koder hvis man endrer størrelse eller type som AGM osv.

Skrevet

Skal snart utpå langtur og tenkte å tvinge en regen av DPF, hva er optimale forhold? 60km\t + i 1 time? Er det krise om man må bremse ned?

Vet ikke hva som er optimalt, men du må ha over 250 grader på eksos, 75 grader vann temp og mer enn 10 liter diesel på tanken. Dette er minste kravene som må møtes for at den skal kunne starte regen. Er anbefalt å kjøre i 20 min og minst 60km/t.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...