Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  På 4.7.2017 den 17.22, Eselfjes skrev:

Jeg finner ikke helt ut av klimaanlegget i bilen. Det går ikke an å få kupeen kald uten at jeg selv får iskald luft på meg. Jeg har MASK, så det er ikke så mange innstillingsmuligheter i iDriven. Hvis jeg vil ha det kaldt, stiller jeg iDriven på kald og temperaturen rundt 18 grader. Problemet er at jeg føler ikke at selve temperaturen i kupeen blir noe kaldere, selv om lufta som blåser mot meg er iskald. Forslag på innstillinger her? MASK og komfyrknottklimapanel. 

Expand  

Er vel ikke så mye å gjøre der. Kald kupe, uten og få luften blåst i tryne er den magiske AUTO knappen. Den mangler jo du :P 

Skrevet (endret)

Har lyst på mere lyd av min E61 525xd med den fantastiske rekkesekser lyden! Sitter med 3 muligeter her, bytte bakre lyddemper eller ta bort den midtre lyddemperen eller ta bort den bakre. Noen som har prøvd dette og har en formening?

Endret av Pesslaad
Skrevet (endret)
  På 7.7.2017 den 7.55, TRF-Racing skrev:

Har du hørt e6x med m57n2 uten dog? 

Noe mer lyd enn det er regelrett bråkete.

Expand  

Nei har ikke det :shock: Derfør jeg spør her inne om tips. Bråk/lyd er ikke det største problemet for meg, så lenge ikke det blir alt for overkill. Men er litt redd for at jeg skal synes det blir for lite lyd med bare å ta bort dpf.

 

Har tidligere hatt E36 325 med effektanlegg hele veien med scorpion bakpotte, perfekt lydnivå/bråk den gangen. Har dog prøvd rakarør men det ble ikke så populært i bygda :shock: Men kunne gjerne tenkt lignanes støynivå på e61'n, kanskje ikke like mye, men noe i den duren.

Endret av Pesslaad
Skrevet

Virker som at folk mener det er ok med heftig eff.anlegg på en eldre bmw bensinbil.. Men på en e6x er det bannlyst med noe ala det :P

Jeg for min del synes det er passlig med fjerning av DPF :) men jeg har min som bruksbil/langturbil

Skrevet
  På 7.7.2017 den 10.02, Skulebollen skrev:

Virker som at folk mener det er ok med heftig eff.anlegg på en eldre bmw bensinbil.. Men på en e6x er det bannlyst med noe ala det :P

Jeg for min del synes det er passlig med fjerning av DPF :) men jeg har min som bruksbil/langturbil

Expand  

Min blir også brukt som bruksbil/langtur. Men nå er det så dødt med lyd at man savner den gode gamle e36'n og skulle ønske at man hadde den igjen. Men skal nok være enig at såppas mye lyd villet bli for mye på E61'n, spesielt når man skal begynne å dræge tongt oppigjennom bakker. Men utifra det jeg ser på youtube så synes jeg det blir for dødt selv med dpf borte :(

Skrevet

Jeg gjentar meg selv. e6x m57n2 uten dpf gir _nok_ lyd. Så mye lyd at vi begynte å montere lyddemper på TRF downpipes.

Skrevet
  På 7.7.2017 den 12.23, TRF-Racing skrev:
  På 7.7.2017 den 12.23, TRF-Racing skrev:

Jeg gjentar meg selv. e6x m57n2 uten dpf gir _nok_ lyd. Så mye lyd at vi begynte å montere lyddemper på TRF downpipes.

Expand  

Joda, men har ikke 13 200,- til en slik downpipe her og nu, så da blir det å prøve noen andre løsninger først som ikke koster så mye :-)

Expand  
Skrevet

Du siterer prisen for ferdig montert komplett TRF Steg 2. Det er billigere om du monterer selv, og enda billigere du ordner med tømming av DPF selv (for eksempel).

Jeg ville ikke ødelagt et bra eksosanlegg i jakten på lyd, som uansett i stor grad tas opp i DPF.

 

Skrevet
  På 7.7.2017 den 12.44, TRF-Racing skrev:

Du siterer prisen for ferdig montert komplett TRF Steg 2. Det er billigere om du monterer selv, og enda billigere du ordner med tømming av DPF selv (for eksempel).

Jeg ville ikke ødelagt et bra eksosanlegg i jakten på lyd, som uansett i stor grad tas opp i DPF.

 

Expand  

 

Hva koster delene alene da? :-)

Skrevet

Tror det er best om vi tar dette evt videre på pm, så ikke vi fyller tråden.

Du må programmere ECU om du skal fjerne DPF.

Skrevet
  På 2.7.2017 den 18.14, Kalleklovn skrev:

Har en 2009 525 xdat som har kjørt 102'. Fikk byttet olje og reparert ventilhus på automat i fjor.

Kassa girer helt fint. De fleste girskift er smooth, men ikke fra 2 til 3. Den girer fint, men rett etter skiftet virker det som om den mister litt kraft. Lugger bittelitt, før den kommer. Ikke noe utslag i turtall. Virker bare som om bilen i et lite sekund mister litt power. Spesielt om jeg har konstant, men lite trykk på gassen. Ved mer brå akselerasjon er skiftet helt smooth. Noen ide til hva dette kan være?

Expand  

Da har jeg fått ny programvare fra @TRF-Racing Har ikke opplevde disse symptomene siden fredag, da den ble justert. Så det ser bra ut så langt. Det jeg dog merker er en vesentlig sprekere bil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...