Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

hei. takk skal du ha:) neida er ikke gåen. fulgte med noen lykter jeg kjøpte serru:)

noen som kan si meg hvor lysmodulen til frontlyktene sitter?

Den sitter ved venstre foten din når du sitter bak rattet. Festet med en plastbøyle du bare løsner, ikke skruing. Er den gåen?

rf1if6c6rhokhnfcpdof.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til.

Vil noen anbefale å kjøre 245/40-18 foran og 245/45-18 bak på vinteren? Nokian Hakka piggdekk. Ser for meg at det kan være en fordel med litt mer profil bak siden det er plass til det?

Jeg kjører yokohama 245-40-18 pigg rundt om, og det funker helt greit.

qevni2qzdnxnvvd3ss2k_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til.

Vil noen anbefale å kjøre 245/40-18 foran og 245/45-18 bak på vinteren? Nokian Hakka piggdekk. Ser for meg at det kan være en fordel med litt mer profil bak siden det er plass til det?

Jeg kjører yokohama 245-40-18 pigg rundt om, og det funker helt greit.

qevni2qzdnxnvvd3ss2k_thumb.jpg

Samme her. Funker veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Monterte AUX inngang i bilen idag. Og var på BMW verksted å aktiverte AUX inngangen på bilen. Å nå finner jeg aux under entertainment i bilen, men det fungerer ikke å spille av musikk. Noen som har vært borti problemet? Kjøpte AUX inngangen på KOED. Var plug and play. Kun ett sted den passa på spillern. Å ledningen som går til telefonen er ny..

Bilen er en 2004 model 520i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt 5w LED angel eyes som har en farge tilsvarende 7000K.

Er det noen som vet hva som vil passe best av xenonlys i tåkelysene, enten 6000K eller 8000K? Er det noen som har bilde av dette?

Fint med blåskjæret, men ønsker det skal se mest mulig likt ut som AE :wink:

6000K er jo blå hvit, 8000K er helt blå nesten. Kjøp orginal farge 4300K.

vgvv2e9wwmxsbde5dbr6.jpg

9rgyaogjdad77keogghh.gif

Det jukses en del på de bildene der, 4300K er mye gulere enn på bildet. Er det ikke 6000K som står i originalt om en har bestilt hvit xenon originalt når bilen var ny?

Kjørte 10.000K på forrige bilen, synes det var OK og ikke for blått. Men får se selv da, 8000K er jo hvitt med et lite blåskjær, det blir jo 7000K også, men spørs hvor mye en ser av blåskjæret. Fortsatt takknemlig om noen har bilder av E60'en sin med xenon i tåkelys :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva som blir levert originalt, utenom at jeg synes 6000K bildet ligner mest på slik jeg opplever lyset på vår bil (med bi xenon). Forøvrig så ligger fargetemperaturen på sollys mellom 5000-6000K vanligvis. Snittet er vel definert som 5500-5600K, mens ca 6000K er kraftig sollys, og fargetemperaturen stiger til rundt 10.000K ved veldig overskyet vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt 5w LED angel eyes som har en farge tilsvarende 7000K.

Er det noen som vet hva som vil passe best av xenonlys i tåkelysene, enten 6000K eller 8000K? Er det noen som har bilde av dette?

Fint med blåskjæret, men ønsker det skal se mest mulig likt ut som AE :wink:

6000K er jo blå hvit, 8000K er helt blå nesten. Kjøp orginal farge 4300K.

vgvv2e9wwmxsbde5dbr6.jpg

9rgyaogjdad77keogghh.gif

Det jukses en del på de bildene der, 4300K er mye gulere enn på bildet. Er det ikke 6000K som står i originalt om en har bestilt hvit xenon originalt når bilen var ny?

Kjørte 10.000K på forrige bilen, synes det var OK og ikke for blått. Men får se selv da, 8000K er jo hvitt med et lite blåskjær, det blir jo 7000K også, men spørs hvor mye en ser av blåskjæret. Fortsatt takknemlig om noen har bilder av E60'en sin med xenon i tåkelys :wink:

nja er no ganske så riktig de bildene der vertfall etter mine orginale 4300K DS2 pærer, grådig hvit, gul? nei:) bilder av tåkelys og div. finner du på linken min for eks. ;)

tåkelys pære konkuranse s. 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint, så det er altså 4300K pærer på E60 originalt, takk for oppklaringen folkens :)

Sjekket siden din, og så bra ut med 6000K i tåkelys. Det ble blått nok. Har vel en del med utformingen av tåkelyset, reflektor, etc. Lyset ble annerledes på min forrige bil.

Får se om jeg får tak i en kvalitetspære på 6000K jeg kan ha i nærlyset også, så jeg kjører likt lysbilde over hele linja :) Om noen andre har tips til gode pærer her, er det bare å skrike ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...