Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri skjønt det sinnsvake utstyrsjaget, med utstyr som man bare "må ha" for å få solgt bilen. Jeg har aldri hatt noe problem med å få solgt mine biler, selv om de har vært tildels spartansk utstyr. Det er vel en og annen merkeentusiast som er villig til å blø 100k ekstra for en bruktbil med utstyr for 250k, men den vanlige billkjøper er ikke villig til å betale for det.

Det man i mine øyne "må ha" i en 5-serie er hengerfeste, automatgir og klimaanlegg. Resten er egentlig bare unødvendig kjekt å ha-dilldall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man i mine øyne "må ha" i en 5-serie er hengerfeste, automatgir og klimaanlegg. Resten er egentlig bare unødvendig kjekt å ha-dilldall.

For ti år siden ville jeg vært helt enig i dette, men nå skal du egentlig "ha alt" for å ha en kurrant bil å selge. På E60/E61 er igrunn komfortseter, navi professional og xenon (som vel inngår i comfortpakken de fleste har) ekstrautstyr som "må" være der, i tillegg til det du nevner. Hvis dette ikke er der så har man nødvendigvis ikke en tungsolgt bil, men da må prisen justeres betydelig ned. For noen er jo også M sportpakke et must, samtidig som mange ikke vil ha den primært pga. sportsunderstellet. Slikt som Head Up Display, Nightvision, Individual skinn/interiør kombinasjoner, multimediaunderholdning for baksetet, oppgradert stereo etc. får man derimot minimalt igjen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo det som er poenget her, hva du synes er viktig, har jeg overhode ikke bruk for (hengerfeste). Men hadde comfortseter som ett krav når bil skulle kjøpes. Hadde alle hatt kliss lik bil, hadde verden vært kjip. Kjøpte det jo ikke fordi jeg en dag skulle selge bilen, men fordi jeg hadde lyst på det og råd til det.

Jeg har aldri skjønt det sinnsvake u) tstyrsjaget, med utstyr som man bare "må ha" for å få solgt bilen. Jeg har aldri hatt noe problem med å få solgt mine biler, selv om de har vært tildels spartansk utstyr. Det er vel en og annen merkeentusiast som er villig til å blø 100k ekstra for en bruktbil med utstyr for 250k, men den vanlige billkjøper er ikke villig til å betale for det.

Det man i mine øyne "må ha" i en 5-serie er hengerfeste, automatgir og klimaanlegg. Resten er egentlig bare unødvendig kjekt å ha-dilldall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI kjøp manuell. Bare tull på en slik bil. Ville aldri vurdert bensin heller såfremt det ikke er M5. Diesel og automat er overlegent som familiebil. mm.

Haha, denne var dagens! Har du prøvd en e60/e61 med manuell kasse noen gang ?

Jeg syntes det er mye bedre enn automat, i tilegg til at jeg får en litt ekstra trygghet. Hvorfor ? Jo det har jo vært en del automatkasser som har gått i stykker på e60/e61 med tiden + den dyre servicen man må utføre på kassen i ny og ne (flushing etc etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI kjøp manuell. Bare tull på en slik bil. Ville aldri vurdert bensin heller såfremt det ikke er M5. Diesel og automat er overlegent som familiebil. mm.

Haha, denne var dagens! Har du prøvd en e60/e61 med manuell kasse noen gang ?

Jeg syntes det er mye bedre enn automat, i tilegg til at jeg får en litt ekstra trygghet. Hvorfor ? Jo det har jo vært en del automatkasser som har gått i stykker på e60/e61 med tiden + den dyre servicen man må utføre på kassen i ny og ne (flushing etc etc)

+1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også manuell best, men husk på at hvis du kjøper manuell må du betale mindre for bilen enn tilsvarende med automat.

De er vanvittig tungsolgt i forhold til automat og når tiden for salg kommer så vil for eksempel innbytte hos mange forhandlere være bortimot døfødt ettersom de omtrent ikke vil se bilen engang dersom den er manuell giret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er litt morsomt med tanke på manuell vs. automat på den bilen jeg ser på, er at bilen veier 1590kg med manuell og 1620kg med automat. Dette gjør at en 523i touring med automat er 3000kr dyrere når det kommer til omregistrering. :)

Ang. salg av 5-serie med manuell stemmer det nok at disse er veldig tungsolgte. Kjøperene finnes nok, men det kryr ikke av de akkurat. Når bilene begynner å bli rimeligere og eldre derimot tror jeg dette gjevner seg litt mer ut, da kjøpegruppen begynner å bli yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god kamerat av meg kjøpte for 2,5 år siden en manuell 06 525d hos MB Auto i Bergen.

Han bryr seg ikke så veldig om det er manuell eller automat og den gangen var et av argumentene til selgeren at akkurat denne bilen hadde jo også manuell, noe som var ganske "unikt og sjeldent".

Nå har han vært inne hos MB og sett på ny bruktbil igjen. Spurte om innbyttemuligheter men da var ikke manuell akkurat så "unikt" lenger.

Kompisen min forklarte meg det slik:

"Selgeren var så negativ til hele bilen fordi den hadde manuell, og kroppspråket hans var så tydelig at han kunne likegjerne spurt meg om jeg ikke hadde vurdert å kaste bilen midtfjords og bruke den som ile"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI kjøp manuell. Bare tull på en slik bil. Ville aldri vurdert bensin heller såfremt det ikke er M5. Diesel og automat er overlegent som familiebil. mm.

Du har tydeligvis aldri prøvd en E60 530iA LCI...

Jo, det har eg. Har faktisk kjørt 550i også. Har DU?? For mitt bruk er ihvertfall diesel og automat overlegent alt annet. Eg bor i Sandnes og det er en del kø her. Skal eg kjøre manuell har eg en cossie i garasjen med sekvensiell kasse. Mer enn nok manuell, men totalt ubrukelig som bruksbil.

Og 535d fåes ikke som manuell heller så den saken er jo veldig grei. Når eg kjører familiebilen vil eg ha så mye komfort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI kjøp manuell. Bare tull på en slik bil. Ville aldri vurdert bensin heller såfremt det ikke er M5. Diesel og automat er overlegent som familiebil. mm.

Du har tydeligvis aldri prøvd en E60 530iA LCI...

Jo, det har eg. Har faktisk kjørt 550i også. Har DU?? For mitt bruk er ihvertfall diesel og automat overlegent alt annet. Eg bor i Sandnes og det er en del kø her. Skal eg kjøre manuell har eg en cossie i garasjen med sekvensiell kasse. Mer enn nok manuell, men totalt ubrukelig som bruksbil.

Og 535d fåes ikke som manuell heller så den saken er jo veldig grei. Når eg kjører familiebilen vil eg ha så mye komfort som mulig.

Nei, har ikke kjørt 550i, bare 545i. Jeg foretrekker som deg automat, det er ikke det jeg reagerte på. Jeg reagerte på at du så kategorisk avviste så fine bensinmotorer som man får i blant annet 5-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk montert LED angel eyes og sort grill i dag :D

Veldig fin passform og farge på grillen, men det var selvfølgelig altfor sprø plast (prisen deretter). Noen som har noen tips om hvor grill kan kjøpes? Trenger ikke originalt, men greit at det er OK kvalitet, sånn at ikke klipsen brekker... Helst matt sort, ikke blank sort. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...