Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

hvordan får jeg til at parklysene skrur seg på når jeg låser opp eller igjen bilen? er en e61 2005 mod det er snakk om.

Det er vel kun på facelift, men du kan ta en programvare oppdatering hos BMW, det har jeg sjekket oppi men koster endel tusenlapper. Eller du kan også lage det selv ved og koble parklysene innpå interiør lyset med en slags motstand. Usikker hvordan , men vet om folk som har gjort det. Ta ett youtube eller google søk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan får jeg til at parklysene skrur seg på når jeg låser opp eller igjen bilen? er en e61 2005 mod det er snakk om.

Det er vel kun på facelift, men du kan ta en programvare oppdatering hos BMW, det har jeg sjekket oppi men koster endel tusenlapper. Eller du kan også lage det selv ved og koble parklysene innpå interiør lyset med en slags motstand. Usikker hvordan , men vet om folk som har gjort det. Ta ett youtube eller google søk. :)

Dette ligger ikke tilgjengelig i lysmodulen (LCM1), så for å få denne funksjonen så må man bytte til ny lysmodulen (LCM2) som kom 09/2006. Det er forresten samme lysmodul som sitter i faceliftene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan får jeg til at parklysene skrur seg på når jeg låser opp eller igjen bilen? er en e61 2005 mod det er snakk om.

Det er vel kun på facelift, men du kan ta en programvare oppdatering hos BMW, det har jeg sjekket oppi men koster endel tusenlapper. Eller du kan også lage det selv ved og koble parklysene innpå interiør lyset med en slags motstand. Usikker hvordan , men vet om folk som har gjort det. Ta ett youtube eller google søk. :)

Dette ligger ikke tilgjengelig i lysmodulen (LCM1), så for å få denne funksjonen så må man bytte til ny lysmodulen (LCM2) som kom 09/2006. Det er forresten samme lysmodul som sitter i faceliftene..

Hmm... lurer på om min bil har LCM2, produsert 14.09.2006. Det er ikke en LCI, så sjansen er vel liten for det antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan får jeg til at parklysene skrur seg på når jeg låser opp eller igjen bilen? er en e61 2005 mod det er snakk om.

Det er vel kun på facelift, men du kan ta en programvare oppdatering hos BMW, det har jeg sjekket oppi men koster endel tusenlapper. Eller du kan også lage det selv ved og koble parklysene innpå interiør lyset med en slags motstand. Usikker hvordan , men vet om folk som har gjort det. Ta ett youtube eller google søk. :)

Dette ligger ikke tilgjengelig i lysmodulen (LCM1), så for å få denne funksjonen så må man bytte til ny lysmodulen (LCM2) som kom 09/2006. Det er forresten samme lysmodul som sitter i faceliftene..

ja i know, de sa den måtte byttes og kodes og blabla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... lurer på om min bil har LCM2, produsert 14.09.2006. Det er ikke en LCI, så sjansen er vel liten for det antar jeg.

Dette skal ligge klart og tilrettelagt for deg dette da. Det samme med ombygging til LCI lykter, foruten at du må strekke adapterkablene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryteren står selvsagt på 0 (kun DTRL) så lenge det er nok lys ute. Over på 3 når det mørkner. Lite bruk av kurvelysene...

Hvorfor skifter du til 3 når det blir mørkt. Xenon lys går på automatisk på når det blir mørkt, som eks tunneler osv. Bare tikk av day lights i iDrive menyene.

Hvordan setter jeg på tåkelys når jeg åpner lukker bilen. Har en LCI?

Synest det er kult med tåkelys, og angleeyes på dagen, men det lyset som går på i instrument panelet plager meg så mye at jeg ikke orker å kjøre med det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skifter du til 3 når det blir mørkt. Xenon lys går på automatisk på når det blir mørkt, som eks tunneler osv. Bare tikk av day lights i iDrive menyene.

Bilen skifter aldri til nærlys/xenon når bryteren står i posisjon 0. Dette skjer med bryteren i posisjon 3, sammen med fjærnlysassist, aktive kurvelys og adaptive xenon. Mulig vi har ulik programvare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare alltid ha den i 3? Da er jo DTRL på når det er lyst, og så slår nærlysene seg på når det blir mørkt.

Jeg har ikke hatt bilen lenge nok til å bestemme meg, men det varierer mellom 3 og 1 + tåkelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare alltid ha den i 3? Da er jo DTRL på når det er lyst, og så slår nærlysene seg på når det blir mørkt.
... og hver gang man kjører inn/ut av garasjen, små tunneller etc. Blir lei av å se dashbordet lyse opp og slå seg på/av hele tiden også, så foretrekker enten/eller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok, her har vi ikke så mange tuneller så det har jeg ikke merket noe til. Garasjen kjører jeg bare inn/ut av i begynnelsen og slutten av en tur, så det irriterer meg heller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fortsatt slik at xenonlamper slites pasert på antall ganger de tennes? I såfall vil vel kanskje det å ha lysbryteren i "3" gjøre at lampene blir fortere slitt ut om de slår seg på i 30 sek hver gang man starter bilen i garasjen? Tar meg selv bryet med å sette den i "0" for å være sikker på at jeg unngår dette og vrir den over til "3" når det nærmer seg behov for mer lys slik at jeg også aktiverer de adaptive lysene. Lyset på dashbordet kan man jo regulere. Jeg tenker ikke over at mitt tennes og slukkes. Dessuten er det greit det lyser opp på dashbordet når man kjører inn i en tunnell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...