BruteForce Skrevet Desember 1, 2011 Share Skrevet Desember 1, 2011 Jaja, det høres enkelt ut. Får vel bare prøve Det eneste jeg er skeptisk til er som sagt nedunder panser og opp mot list i overkant av frontrute. Her ser det ut som litt "jigglyjaggly" må til. Sikkert lett å nappe av, men frykter det er mer komplisert å montere på igjen. Bare å følge samme prosedyren i motsatt rekkefølge. Legges inn og klemmes på plass til du hører "klikk klikk og klikk" Tror det var 3 eller 4 klikk fester under listen Hvis man "bare" gjør dette, så havner de nye listene oppå gummilistene over og under frontrute. Spørsmålet er hvor elastiske disse er, og hvor lett listene er å "træ" innunder igjen. Jeg får vel vise pionerånd og teste, samt ta noen bilder av prosessen ved anledning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gl_sollid Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Hei. Jeg har kjøpt en 525dat m-sport E61 og har noen spørsmål til dere som har erfaring rundt denne bilen. 1. Hva er normalt drivstoff-forbruk på denne? (Jeg ligger rundt 1,2 på blandet kjøring, noe jeg synes er litt høyt. Dette er vinter med piggdekk) 2. Hva er enkleste/rimeligste måte for og spille av musikk via Iphone/Ipod? Jeg har Idrive med navigasjon,entertainment osv. Fint om noen med erfaring rundt dette kan svare meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 En kollega har 530xdat som bruker ca. 0.8 på blandet, altså en bil som er tyngre enn vanlig e61. Min egen 525xiat (bensin altså) bruker ca. 1.1 og det er hovedsaklig 85% småkjøring. Din bil bør bruke mindre enn 1.2l per mil hvis du kjører mye langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gl_sollid Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Det blir ikke voldsomt lange turer. Mest til og fra jobb (15 km t/r) + litt småkjøring hit og dit. Bør vel fortsatt kunne ligge under literen? Hva kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Jeg kjører i byen til daglig og min E60 525dA logger p.d.d 0,98 i forbruk. Langkjøring foretas på mellom 0,5-0,6 ltr/mil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Det blir ikke voldsomt lange turer. Mest til og fra jobb (15 km t/r) + litt småkjøring hit og dit.Bør vel fortsatt kunne ligge under literen? Hva kan være galt? Ta en diagnose hos en forhandler. Blir bare vill gjetting om vi skal "prøve" å finne feilen på bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kønig Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Jeg må igjen si at det er veldig synd vi samler mye god informasjon i en ubrukelig tråd. Ved søketreff på noe som står i denne tråden så har man ingen mulighet til å vite hvilken side det du lurer på står på. Fin for generell diskusjon uten spesifikke temaer, men vanskelig å få svar på problemer uten å spørre på nytt eller sitte å lese hele dagen.Om det er noen triks for å få til et bedre søk så opplys meg gjerne. Hei! Når du har gjort et søk og fått opp et emne f.eks i E60/E61 tråden så kommer du riktignok til første side i denne tråden. Men hvis du da blar helt ned på siden så er der et nytt søkefelt. Skriv inn akkurat samme søketekst der, så får du opp antall treff med søkeordene markert gule kun i den tråden. Tok litt tid før jeg fant ut av det også, og var like frustrert som deg sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Det der var jeg ikke klar over, det var jo ganske hendig. Jeg ser man ikke trenger å gjøre et søk først, det "andre" søkefeltet er i bunn av hver tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 8, 2011 Share Skrevet Desember 8, 2011 Noen med erfaring ifra E61 LCI 523i. Begynner å bli lei diesel nå, mye trøbbel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 8, 2011 Share Skrevet Desember 8, 2011 Jeg har en slik. Har ikke hatt den så lenge, men er fornøyd så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 8, 2011 Share Skrevet Desember 8, 2011 Jeg har en slik. Har ikke hatt den så lenge, men er fornøyd så langt. Har sett tråden om bilen din, unik farge og sjelden kombo. Imola er jeg svært svak for! Personlig ville jeg ikke hatt manuell, men respekterer at det i denne konfigurasjonen kan fungere svært så bra. Så grattis med lekker og spesiell E61 LCI! Jeg tenker vel mest ifht effekt, dette er jo en 3 liter, jeg kommer ifra 10 tidligre BMW, majoriteten av disse har vært den typiske 320i(a) i M50/52 versjoner, men så for noen år siden gikk jeg over til E39 530Dat-E91 318Dt, og nå altså X3 med basis 2.0 dieselen, mao moment er noe som er ... hyggelig, forbruket tenker jeg ikke like mye på. Så mine bekymringer er ifht effekt, og delvis forbruk, men denne bilen vil ikke bli brukt mer enn ca 8k km i året, så ikke det det står og faller på. I disse dager tenker jo majoriteten på 520D, og i mine øyne er etterspørselen og prisene på 523i, kanskje sett ifht 520D, litt beskjedne? Så ville kanskje vært spennende å hørt hva du opplever ifht effekt/moment, (preferanser) forbruk, og hvordan bilen er generelt sett i det daglige ifht plass og annet( har barn nr 2 på vei ifra syekhuset i disse dager, bare dager gammel). E61 preface ville jeg ikke vurdert en gang, men LCI er en helt annen bil i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet Desember 8, 2011 Share Skrevet Desember 8, 2011 Tror 523i LCI har 2.5l motor hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 8, 2011 Share Skrevet Desember 8, 2011 Takk for det. Jeg ville i utgangspunktet ha automat, da jeg mener 5-serien er en "automat"-bil, samt at jeg liker joystick-girspaken veldig godt. Dessverre kan man ikke alltid velge når man handler brukt, og da utvalget av Imola-røde 5-serier heller er bekjedent ble slik det ble. For all del, jeg har ingenting i mot manuellkassen i det hele tatt og har i ettertid kommet frem til at denne bilen nok hadde blitt litt for lat med automat. En 525i ville nok fungert mye bedre med automat vil jeg tro. En annen ting er at disse bilene med manuell er rett under 1600kg, mens med automat passerer de denne vekten, noe som gjør et greit utslag på omregistreringsavgiften. 523i er 2.5l, mens 525i (og naturligvis 530i) er 3-litere. Selv om bilen min er tre hundredeler tregere fra null til hundre enn e46-en jeg hadde føles den kjappere og sterkere ut. Føler motoren fungerer veldig godt. En 520d vil nok føles kjappere ut, og er nok det i det daglige også, men jeg er litt for redd for kostnadene en dieselmotor kan føre med seg. Når det er sagt er dessverre ikke bensinmotorene feilfrie heller, spesielt med tanke på dette. Min bil har også vært inne for dette på garantien ifølge forrige eier, noe jeg antar de fleste av disse bilene har vært nå. Hva som er blitt montert vet jeg dessverre ikke, men jeg håper jeg slipper dette. Tror uansett dette er billigere en en turbo som tar kveld. Ifølge kjørecomputeren bruker den faktisk litt mer enn e46-en vi hadde (noe som overrasket meg), men jeg tror rett og slett dette går på at kjørecomputeren på e46-en var litt optimistisk. Normalt ligger vel forbruket rundt 0,8-0,9, uten at jeg har sjekket noe spesielt opp i dette. Når det kommer til plass så er det absolutt ingen problem med barnesete for vår del, nå har vi et lite barnesete riktignok (Brio Primo), samt at vi er litt korte selv, men det er plass nok til å vokse på. Det som overrasket meg litt var at barnevognen vår tar hele bagasjerommet, men det går vel heller på vognen enn bagasjerommet. Den går riktignok inn på langs med litt justering av håndtak og slikt om vi skal ha noe mer med oss, så det er ikke noe problem. Nå er det dessverre slik at det er er fruen i huset som bruker bilen mest, men har fått inntrykk av at hun også er fornøyd med bilen, spesielt at den har parkeringssensorer både foran og bak. Det hun kunne tenkt seg er automatisk åpning/lukking av bagasjeluke, da hun synes denne kan være litt tung å få igjen, samt at man blir litt lett skitten. Jeg vurderte aldri noe annen enn facelift, selv om jeg sikkert kunne fått en mye bedre motorisert bil for samme pris. Synes lykter, interiør og generelt hele bilen tar seg mye bedre ut etter faceliften, samt at jeg antar endel barnesykdommer og slikt er borte nå. Vil tro disse holder seg litt bedre i pris også, sammenlignet med en likt priset pre-facelift. Gratulerer med familieforøkelse forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 8, 2011 Share Skrevet Desember 8, 2011 Om man blir skitten av å lukke bakluka gjør man det ikke på rette måten. Det er FORBUDT å ta på lakken da det produserer masssssssse riper! Det er to fine håndtak på undersiden av luka i plastdekselet som brukes til å lukke den. Det er det stort sett på alle biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 8, 2011 Share Skrevet Desember 8, 2011 Ja, jeg vet det, men luken er tung, og når man i tillegg ikke drar fort nok ned på disse, blir det slik at man må ta det i to omganger. Bakluken har softclose, så den må bare legges inntil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå