Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Begriper ikke at dette kan ta så lang tid, hvor store er denne SW updaten?

Evt er det så treg overføringshastighet?

Btw, begynt å kikke litt på E61 LCI nå, pris og annet.

520d er soleklart det mest vanlige og det som går minst ut over lommeboken.

Du har jo hatt denne modelen salty, hva skal jeg se etter evt, utstyr, evt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går denne softwareoppdateringen ut på da, hva gir den som det er verdt å betale 2500,- for?

Noen som har fått beskjed om "Increased battery discharge" før forresten? Velkomstlysene slutta å fungere et par dager etter det ble kaldt og beskjeden kom opp ved start for et par dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begriper ikke at dette kan ta så lang tid, hvor store er denne SW updaten?

Evt er det så treg overføringshastighet?

Btw, begynt å kikke litt på E61 LCI nå, pris og annet.

520d er soleklart det mest vanlige og det som går minst ut over lommeboken.

Du har jo hatt denne modelen salty, hva skal jeg se etter evt, utstyr, evt annet?

Jeg syntes 520d er en meget fin motor som passer 5'ern godt. Det er riktignok en firesylindret motor og lyden er jo på ingen måte en sekser, men bryr man seg ikke så mye om det er det ingenting å si på denne motoren. Du bør etter min mening gå for en modell etter 09/2007 for å få den nye elektroniske automatkassen. Jeg er kanskje ikke rette personen å spørre om når det gjelder hva slags utstyr jeg mener er et must ettersom jeg som oftest har en tanke om at jo mer - jo bedre.. Personlig vil jeg mene at takluke/panoramatak, komfortseter, navigasjonssystem professional og Hi-Fi høytallersystem er et absolutt must. Har bilen dette utstyret har den som regel en hel del annen snacks også. Ettersom du kikker etter E61 ville jeg sjekket for sinkskade i bagasjeluke (har hørt om flere som har fått det på sin og jeg fikk faktisk dette på min også), at panoramaglasstaket fungerer og ikke lekker (sjekk gulvtepper og bagasjerom) og at det ikke er noe trøbbel med nivåreguleringen. Ellers ble det faktisk byttet motorfester og en del wire i motorrommet på E61'en pga. ulyder.. Jeg var faktisk fast bestemt på at jeg skulle kjøpe meg en LCI modell, men med utstyrsnivået jeg har i min (ca. 350.000kr) så overgår denne alle LCI modellene jeg har sett på. Kvalitetsfølelsen er også helt på topp og denne virker bedre sammenskrudd en 04 E60'en vi hadde før 08 E61'en. Jeg er overbevist om at du får svært mye bil (og motor) for pengene ved en pre-LCI utgave til samme pris som en LCI.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 07 preface virker også bedre sammenskrudd enn tidligere utgaver. Ingen av de typiske gnisse- og knirkelydene disse kan være plaget med. Jeg synes toliteren er kjip. Den flytter greit på brakka på alle måter, men den mangler karakter og bredde i registeret. Lyden er jo bare tragisk, selv til diesel å være. Jeg ville ha prøvekjørt begge deler. 525d preface mot 520d LCI er på papiret veldig jevne i ytelser, men jeg synes sekseren går bedre.

Av utstyr er skinn, klima og krok generelt et must. Ellers er det mye kjekt å ha, som f.eks blåtann, adaptive xenon m fjernlysassistent, elektriske seter m minne, pro-navi, M-pakken, panorama etc. De fleste bilene er utstyr med et par av utstyrpakkene som gir mye av det vanligste ekstrautstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra bakstilling? I såfall kan det være den beryktede "knirkeforingen", eller nedre bærekule som det egentlig heter.

Bytta forøvrig batteri for noen dager siden. Har hørt skrekkhistorier om feilmelding ved bytte med behov for en runde på verksted, men på min gikk det smertefritt. Koblet til laderen i suply-funksjon forran i motorrom, ut med org BMW 90A, inn med Varta 95A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begriper ikke at dette kan ta så lang tid, hvor store er denne SW updaten?

Evt er det så treg overføringshastighet?

Btw, begynt å kikke litt på E61 LCI nå, pris og annet.

520d er soleklart det mest vanlige og det som går minst ut over lommeboken.

Du har jo hatt denne modelen salty, hva skal jeg se etter evt, utstyr, evt annet?

Jeg syntes 520d er en meget fin motor som passer 5'ern godt. Det er riktignok en firesylindret motor og lyden er jo på ingen måte en sekser, men bryr man seg ikke så mye om det er det ingenting å si på denne motoren. Du bør etter min mening gå for en modell etter 09/2007 for å få den nye elektroniske automatkassen. Jeg er kanskje ikke rette personen å spørre om når det gjelder hva slags utstyr jeg mener er et must ettersom jeg som oftest har en tanke om at jo mer - jo bedre.. Personlig vil jeg mene at takluke/panoramatak, komfortseter, navigasjonssystem professional og Hi-Fi høytallersystem er et absolutt must. Har bilen dette utstyret har den som regel en hel del annen snacks også. Ettersom du kikker etter E61 ville jeg sjekket for sinkskade i bagasjeluke (har hørt om flere som har fått det på sin og jeg fikk faktisk dette på min også), at panoramaglasstaket fungerer og ikke lekker (sjekk gulvtepper og bagasjerom) og at det ikke er noe trøbbel med nivåreguleringen. Ellers ble det faktisk byttet motorfester og en del wire i motorrommet på E61'en pga. ulyder.. Jeg var faktisk fast bestemt på at jeg skulle kjøpe meg en LCI modell, men med utstyrsnivået jeg har i min (ca. 350.000kr) så overgår denne alle LCI modellene jeg har sett på. Kvalitetsfølelsen er også helt på topp og denne virker bedre sammenskrudd en 04 E60'en vi hadde før 08 E61'en. Jeg er overbevist om at du får svært mye bil (og motor) for pengene ved en pre-LCI utgave til samme pris som en LCI.. :)

Takk for info salty!

Var hos GS for å hente min E83, i den forbindelse spurte jeg for moro skyld verkstedsjefen vedr E61, og han sa ligg unna 04/05 modellene spesielt av 525Dat, mange dyre issues, jeg "måtte" gå for en LCI.

Og i hans øyne var diesel motoriserte biler, problemene var kanskje ikke flere, men de ble dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa de kunne gjøre det i løpet av dagen, så lenge jeg kom med en gang de åpnet.

Hei!

Jeg har også lurt på å ta en programoppdatering på min bil. Hovedsaklig for å få engelskspråklig talestyring.

Men jeg fikk beskjed om 2 uker ventetid for å få time hos Bavaria Haugesund.

Er det der du har fått din info fra awt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med Bavaria i Haugesund ja, bestilte tid i forrige uke en gang, og har time neste uke (kommer ikke hjem fra jobb før).

Fant dessverre ut at jeg har gjort en blemme. Jeg bestilte eu-kontroll, oljeservice og denne oppdateringen. Fint og flott helt til jeg kom på at jeg nok skal ha inspection 1 nå, noe som blir både dyrere og tar lengre tid. Skal ringe de i morgen å høre. Kunne egentligt tenkt meg å tatt det i Tyskland når det begynner å koste såpass mye, men litt styr det også nå i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...