Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

E61 tåler ikke å vaskes? .....

Skulle nesten ikke tro det, samme gjelder lyktene :evil:

Vasket min veldig mange ganger men aldrig hatt plager med fukt,noen plasser

nei, men 9 av 10 dugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående motorvask; er det bare å spyle i vei når panseret er åpnet eller er det noe en må være forsiktig med å ikke få altfor mye vann i?

Har gjort det mange ganger og aldri dekket til noe og aldri hatt noe problemer etter det, men ikke vask når motoren er varm og bruk helst lavt trykk på en hageslange så skal det går smertefritt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor angel eyes pærene på en E61 2008 modell sitter? Må jeg ha ut lykten for å få byttet pæren?

Denne videoen forklarer veldig bra:

Jeg så på denne før jeg skiftet mine pærer, jeg tok ut lyktene, men koblet ikke ut kablene.

Holdt bare i lykten i mens jeg skiftet pæren.

Et tips kan være å skifte tåkelysene samtidig også, veldig enkelt å komme til tåkelysene når hovedlykten er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey. Ja, har faktisk sett den videoen selv. Dette må være en eldre modell, for det ser ikke sånn ut inni mn lykt. Men blir vel gjerne til å skru den løs som du foreslår.

Hvilke tåkelys kjøpte du, har du link, me61?

Jeg kjøpte disse: http://www.ebay.com/itm/2-X-Car-Vehicle ... 51&vxp=mtr

Veldig fint lys, men desverre gir de feil i I-drive.

Fullt mulig å kjøpe en motstand, som fjerner denne feilen i I-drive: http://www.ekstralys.no/product.asp?p=4988

Anbefaler deg å lese tråden til Reef89, han skriver mye om tåkelys, og har testet mange typer: viewtopic.php?f=6&t=125256

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor angel eyes pærene på en E61 2008 modell sitter? Må jeg ha ut lykten for å få byttet pæren?

Denne videoen forklarer veldig bra:

Jeg så på denne før jeg skiftet mine pærer, jeg tok ut lyktene, men koblet ikke ut kablene.

Holdt bare i lykten i mens jeg skiftet pæren.

Et tips kan være å skifte tåkelysene samtidig også, veldig enkelt å komme til tåkelysene når hovedlykten er ute.

Det er mye enkle en dette på LCI. Brukte 2 min på hver lampe jeg. Eneste jeg trengte å gjøre var å skru av lokket som skal brukes ved pære bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Etter å ha montert på sommerdekk på min E61 så dukker spørsmaålet opp om kva luftrykk bilens tøfler skal ha :? Bilen har fått på 20" felger med 255/30-20 framme og bak siden det er ein Xdrive.

Målte litt rundt på hjulene og det var ca 40 (pund?), men er det rett??

Var uheldig i går og kjørte på ein stein som sansynlighvis traff stabbstaget framme og reiv hull i både plastdekselet fremst og den matta som strekker seg bakover under motoren. Er det vanskelig/dyrt å skifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok hvertfall ikke ligge under 40 psi. Selv kjører jeg på 45 psi på min E61.

Grunnen til jeg hevet trykket såpass, i forhold til hva som står beskrevet i venstre dørstolpe, var at dekkene jeg hadde på bakhjulene ble helt utslitt på midten og innsiden innen 10 000 km.

Jeg ble fortalt av en som hadde god peiling på dekk at slike brede "lefser" måtte strekkes skikkelig ut.

Selv ville jeg trodd at årsaken til slitasjen var for mye luft. Noe også Bmw verksted og enkelte dekkforhandlere påstod.

Men jeg visste at jeg ikke hadde kjørt med mer en oppgitt, ca.38 psi.

Så jeg forsket litt videre, og fikk dermed svaret at lufttrykket var for lavt. Dekket hulet inneover på midten. Slik at omkretsen på hjulet dermed var kortere på dette området.

Området på midten bremset liksom når jeg kjørte normalt, og ble fortere utslitt.

Nå har bilen rullet over 15 000 km på nye dekk. Uten tegn til slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...