Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Til dere som har senket E61:

Hvordan ble komforten etter dette ? Har ett sett fjærer men vurderer å gå for ett sett med Bilstein dempere istedet som senker ca 30 mm.

Bilen er senket 15 mm fra fabrikk, og lurer derfor på om jeg vil mye forskjell ? Fikk sitte på med en kompis som har senket sin E61 med 40 mm, og syntes komforten var så og si borte, altså alt for stiv bil.

Vil dette bli ett stort problem med 30 mm senk tror dere ? kjører med 20' på 30 profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gica!

Det er vel forskjell på fjørene til de forskjellige produsentene. Noen har mer komfort en andre.

Min bil er senket ca 30mm, og jeg synes komforten er helt topp på fin vei. På dårlig vei så merker jeg ujevnhetene mer en på den E39 jeg hadde som var M sport understell. (ca 15mm)? Men jeg synes det er OK.

Jeg har 19".

Bilstein sine kjenner jeg ikke til.

Pass på at det ikke er for mye snø der du skal kjøre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har senket E61:

Hvordan ble komforten etter dette ? Har ett sett fjærer men vurderer å gå for ett sett med Bilstein dempere istedet som senker ca 30 mm.

Bilen er senket 15 mm fra fabrikk, og lurer derfor på om jeg vil mye forskjell ? Fikk sitte på med en kompis som har senket sin E61 med 40 mm, og syntes komforten var så og si borte, altså alt for stiv bil.

Vil dette bli ett stort problem med 30 mm senk tror dere ? kjører med 20' på 30 profil.

Jeg har original dempere, og monterte AC-S spring kit m ca 30mm senking fremme. Bak er den justert til BMW sin M-sport høyde. Ingen problem med komforten, men så kjører jeg med originale 17" også da... Bilen blir jo fastere i fisken, så man tar det vel litt mer med ro der veibanen er dårlig.

Ligger det bilde av bilen din her med 20" montert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp bestilt gs evo 2 felger til min e61, 8.5x20'' og 10x20''. Skulle gjerne vist hva slags profil jeg bør ha på dekkene, bilen har standard høyde uten msport, kommer iallfall ikke senk med det første :P ser de fleste kjører med 245/30 foran og 285/25 bak, men vil det se bedre ut med tanke på at bilen ikke er senket med 245/35 og 285/30? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble diskutert for en stund tilbake, så jeg drar den litt opp igjen.

2006 E61 med vanlig cc. Er det mulig å putte inn adaptiv cruise control på denne for en vettug pris ? Strekker gjerne kabler og monterer utstyr selv.

Vil bare nevne at på biler produsert mellom 09/05 og 03/07 er ikke dette noen veldig avansert eller dyr oppgave (såfremt man bruker eBay o.l.). Det finnes en DIY på dette også, men den er dessverre på tysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har senket E61:

Hvordan ble komforten etter dette ? Har ett sett fjærer men vurderer å gå for ett sett med Bilstein dempere istedet som senker ca 30 mm.

Bilen er senket 15 mm fra fabrikk, og lurer derfor på om jeg vil mye forskjell ? Fikk sitte på med en kompis som har senket sin E61 med 40 mm, og syntes komforten var så og si borte, altså alt for stiv bil.

Vil dette bli ett stort problem med 30 mm senk tror dere ? kjører med 20' på 30 profil.

Jeg har original dempere, og monterte AC-S spring kit m ca 30mm senking fremme. Bak er den justert til BMW sin M-sport høyde. Ingen problem med komforten, men så kjører jeg med originale 17" også da... Bilen blir jo fastere i fisken, så man tar det vel litt mer med ro der veibanen er dårlig.

Ligger det bilde av bilen din her med 20" montert?

Her har du noen bilder av bilen pr.dags dato.

2012-04-01_14-08-42_95.jpg

2012-04-01_14-08-25_760.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...