Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har en oversikt (fuse layout) på sikrings boksen på en E61 LCI 07-10. Finner noen på nett, men ser ikke ut som noen av dem stemmer overens med layouten jeg har.

Har en 525da som har fått meldingen "Lighting System! Stop Carefully"

Håper ikke det er lys modulen som er problemet. Har lest at dette er en kostbar sak å skifte ut.

Har lest litt på andre forum, og der prater de om å "let the car to sleep". Hvordan gjør jeg dette?

På forhånd takk

Hos meg ligger det en lapp med sikringsoversikt i en lomme på dekselet til batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er størrelsen på BMW emblema på panser og bagasjeluke på E61? Sitter å surfer på Ebay nå men får ikke målt mine emblem pga er på jobb i nordsjøen :mrgreen:

står et par sider lengre bak her at det er 82mm :)

thanks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke olje bruker(annbefaler) dere? :)

Fuchs Titan Supersyn 5W40. Eller noe annet med BMW godkjenning, LL98 kjører jeg på nå, det skal være bra sålenge den ikke kjøres det sinnsyke 25000 kilometersintervallet som serviceindikatoren tilsier.

Vet ikke hva jeg skal ha på denne gangen. Hvertfall ikke Castrol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har standardunderstell på min E61 og var godt fornøyd med det. Så gjorde jeg den tabben at jeg prøvekjørte en E60 med Mtech understell, det er jo ganske mye bedre å kjøre!

Hva må til for å lage sånn stivt og fint understell utifra et standardunderstell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har standardunderstell på min E61 og var godt fornøyd med det. Så gjorde jeg den tabben at jeg prøvekjørte en E60 med Mtech understell, det er jo ganske mye bedre å kjøre!

Hva må til for å lage sånn stivt og fint understell utifra et standardunderstell?

Såvidt jeg vet er det kun dempere og fjærer som utgjør forskjellen. Har også standard understell, men M-sport (dempere og fjærer) liggende. Blir nok å montere det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også annet stabstag på M-tech utgaver. Walkabout fikk det tak i fra en brukt bil. Dersom du går med tankene om å gå til innkjøp av tilsvarende deler må du regne med å betale dyrt. Jeg ville for øvrig ha gått til innkjøp av senkefjærer dersom man ønsker at bilen skal bli litt "fastere i fisken" ettersom det er betydelig rimeligere enn å konvertere til M-sport.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har DIY eller tegninger fra nett som viser hvor skruene sitter og hvordan man får byttet sideskjørt og bakfanger på E60? Skal sette på M-sport, og kunne godt tenke meg å prøve å ordne jobben selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også annet stabstag på M-tech utgaver. Walkabout fikk det tak i fra en brukt bil. Dersom du går med tankene om å gå til innkjøp av tilsvarende deler må du regne med å betale dyrt. Jeg ville for øvrig ha gått til innkjøp av senkefjærer dersom man ønsker at bilen skal bli litt "fastere i fisken" ettersom det er betydelig rimeligere enn å konvertere til M-sport.. :)

Noe sånt? (Sakset fra koed.dk) Tror dette er bare fjærer, trenger en ikke nye dempere og?

Sænkningssæt -Eibach- www14168 NOK 1.047,00 / NOK 1.308,751 Kjøp stk.

Til følgende modeller:

520i Touring

523i Touring

525i Touring

530i Touring

520d Touring

Teknisk information:

- Sænkning for: 30mm

- Sænkning bag: 30mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...