Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Begynner å lære E61 LCI å kjenne litt nå, og det er mye bra.

Har to nye Iphone 5, koblet til begge via bluethooth, SÅ mye enklere enn tidligre BMW (E83).

Men det later til at det går kun ann å koble til en av gangen?!?

Trodde det var mulig å koble til opptil 3 stk jeg samtidig?

Noen som kjenner til om det bare går ann å koble seg til en mobil av gangen?!

Kan kun koble til en telefon om gangen i min bil, i alle fall. Ved "paring" velger du hvilken av telefonene som skal være foretrukket. Bilen vil da hele tiden velge den telefonen, så sant den er tilgjengelig. Viss ikke, velger den tlf nr 2 i listen osv...

Det høres veldig kjent ut, er slik det fungerer i min også.

Jaja, ikke det største dilemmaet, men innbilte meg bare at du kunne koble til 3 stk samtidig, kanskje det er 3 ulike enheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gomorn/natt. har en bmw 520ia e60 2005 mod. i natt etter jeg var ferdig på jobb så skulle jeg starte bilen og kjøre hjem. så blinker det i hele instrumentpanele og jeg får ikke start..drar så og henter startkabler og prøver det men da er det 0 respons fra bimmern. ingen lys eller noe. plutselig når tenningen og lysene ikke er slått på bynner det innerste lyset på hovedlykta på høyre side og lyse. ellers er det 0 respons fra noe annet. måtte bestille taxi hjem. hilsen en taxisjåfør........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble påkjørt bakfra i dag å må ha ny bakfanger, eg har ikke pdc å ka må til for å montere dette på bilen min?

vet det må kodes men hvor langt må ledningene trekkes? å kor kobles de på?

er det ett form for uttak til dette? dette er en e60 fra 2003 :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips for hvordan jeg kan få bukt med dugg i venstre frontlykt? (har mye dugg i "hovedhuset")

Legg poser med silicagel inn i den :) har ikke gjort det selv, men ser det er mange som har gjort det. åpne lokket der du bytter pærer tipper jeg, og trapp inni noen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg nye sko/ noen elektriske komponenter, er er det vell alltid med en liten pose med silicagel. for å trekke til seg fuktigheten som kan komme.

er vell bare å spørre om du får noen silicagel poser på en eller annen butikk, så har de vell så det holder til deg, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kabelbrudd i bakluka: Er det noen som kan si meg hvilke farge det er på de ulike kablene til bakluka? Og hvilken dimensjon? Tenkte å prøve selv og vil da kjøpe kabler på forhånd og prøve meg. Jeg har problemer med at selve luka ikke lar seg åpne så det er i kabelkanal nummer tre fra venstre at ledningene jeg skal sjekke ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kabelbrudd i bakluka: Er det noen som kan si meg hvilke farge det er på de ulike kablene til bakluka? Og hvilken dimensjon? Tenkte å prøve selv og vil da kjøpe kabler på forhånd og prøve meg. Jeg har problemer med at selve luka ikke lar seg åpne så det er i kabelkanal nummer tre fra venstre at ledningene jeg skal sjekke ligger.

Du kan jo prøve å søke i denne:

http://wds.spaghetticoder.org/

WDS er BMW's Wiring Diagram System

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har fått 2 forskjellige verksteder til å justere lysene mine i forbindelse med bytte av en hovedlykt (04' e60). I begge tilfeller ender de opp med å lyse en brøkdel av lengden av hva de lyste før. Det er helt bekkmørkt foran bilen etter 20 meter fordi de lyser rett i bakken, men jeg kan justere de opp selv til "normalt" nivå, men vanskelig å få det perfekt på øyemål og dette blir rart når et verkste nettopp har justert det.

Må dette bli justert hos BMW med diagnoseutstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kabelbrudd i bakluka: Er det noen som kan si meg hvilke farge det er på de ulike kablene til bakluka? Og hvilken dimensjon? Tenkte å prøve selv og vil da kjøpe kabler på forhånd og prøve meg. Jeg har problemer med at selve luka ikke lar seg åpne så det er i kabelkanal nummer tre fra venstre at ledningene jeg skal sjekke ligger.

Du kan jo prøve å søke i denne:

http://wds.spaghetticoder.org/

WDS er BMW's Wiring Diagram System

Takker! Men, jeg skjønte ikke så mye av det er jeg redd... Finner bilde av bakluka, men ikke der bryteren på selve vinduet er markert:

http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/ ... 3_0006.htm

I tillegg finner jeg et kabeldiagram der det kan se ut som om det er X13276 det er snakk om (inn til bryteren?)? Men, jeg klarer ikke å lese noe ut av det. Ser at bryteren på vinduet er i midten og bunn av skjemaet i linken.

http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp ... .svg?m=e60

Kan noen hjelpe?

Ledere med fin tråd er for å oppnå god fleks og minske faren for nye brudd eller er det andre årsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...