Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Bi-xenon fungerer altså slik at pærene står på fullt hele tiden. Det er en skjold som blender ned til nærlys.

Jeg beskrev aktivering av lyshorn når man bruker park + spredere. Da er selvsagt ikke xenon tent i det hele tatt. Man blender heller ikke ned til nærlys, man dimmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall det hva du vil, bi-xenon skiller seg litt fra alle andre typer lykter ved at de faktisk lyser for fullt fjernlys hele tiden. Det er ingenting som "dimmer" i lykta, selv om begrepet nok illustrerer effekten bedre på folkemunne.

Tar poenget ditt angående bruk av parklys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter fortsatt med dårlige nøkler og comfort access som ikke fungerer jeg :( Antenneforsterkeren ser helt fin og tørr ut og har ingen korrosjon på kontakter. Er det noen som har hatt erfaring med at denne likevel har tatt kvelden? Kablene som går opp til antenneforsterkeren på høyre side av bakluka (altså kanal nummer 3 av 4 sett fra venstre) er helt fine også... Noen andre tips..? Skulle gjerne ha kryssbytta forsterkeren, men det får jeg ikke gjort før mandag kveld og er ganske utålmodig :(

Kan et svakt batteri være med å bidra? Det skal holde 800 (mAh er kanskje enheten?) og måles til 600. Parklys lyser av og til ikke når jeg låser opp, akkurat som på min forrige bil der jeg bytta batteri. Men på den var det ingen problem med nøkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta om til vinterhjul i dag å da møtte jeg på en knekt støtdemperfjær foran! Men jeg for ikke opp delenr eller pris på gs! Why???

Årsaken til dette er at fjærer er veldig utstyrsavhengig. Fjærbestilling må ringes inn eller ved oppmøte i disk. Jeg ville kanskje benyttet anledningen til å skifte til H&R sportsfjærer når du først må bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrudd litt E60 i helga :) Bytta veivhusventilasjon!

z2gzchjw90rrzol7ksau.jpg

hmmm

gfst4pnp3mtkb2kvv3ke.jpg

KAST!

mrq1ec2cqqa31emb27hn.jpg

Yuk

dq081qafgq75lq12yhww.jpg

Greit å skifte ja...

fbihfhaxa2e5ahxpbi1i.jpg

Uten mat og drikke, duger helten ikke ;-)

k1j2ybce1ohne73vce2j.jpg

Oppdaget en liten oljelekkasje i kam sensoren gitt! Bytta o-ring så får vi håpe det ble i orden :)

plmw2dm4ojw1665xstkq.jpg

Ferdig! Oppgradert til cold climate versjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg smått fortvila med fjernkontroll på nøkkel og comfort access. Det virker som om bilen og nøklene ikke snakker sammen. Comfort access fungerer ikke hverken til å låse/lukke eller å starte bilen så det virker som om bilen ikke registrerer at nøklene er i nærheten. Når jeg prøver å låse opp ved å trykke på nøkkelen skjer heller ingenting. Jeg har konstatert at det ikke er kabelbrudd og antenneforsterker er helt fin (har prøvd to i denne bilen og ingen fungerte og prøvd min forsterker i annen bil og der fungerte den helt fint). Jeg har målt batteriet til å holde 580-600A mot 800A nytt. Kan det ha noe med saken å gjøre? Jeg tviler egentlig for selv om bilen står og går får jeg heller ikke åpnet bakluka (automatisk luke) fra nøkkelen når bilen står og går og da skal levere rikelig strøm. Noen tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Skaffet meg en godt ustyrt E61 530D LCI i sommer og er egentlig veldig fornøyd med bilen :P

Men jeg er litt usikker på om forbruket på bilen er som det skal. Jeg er vant med bensin, og har forventninger om at diesel forbruket skal være relativt hyggelig på disse bilene.

Med pen kjøring i 80-90-100 med cruisekontroll (nesten bare langkjøring) så ser det ikke ut som jeg klarer lavere enn 0.79l på mila ( i følge kjørecomputeren). I perioder med mye bykjøring så har forbruket bikket over litern på mila. Er det riktig for denne bilen? Hva skal det egentlig "være".

Noen som har erfaring med denne modell varianten?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...