Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Men, trenger man ikke strømforsyning for å slette?

Minnest jeg leste et sted at man måtte slå av og på tenningen i 5 sekunder under sletting av feilkoder - samtidig krever visstnok BMW minimum 14V konstant spenning mens diagnose er oppkoblet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurer på om det er noen bmw entusiaster der ute som kan gi meg råd og erfaringer ang valg av vinterdekk

Har nettopp fått tak i nye felger 17" 8"brede

Disse skal erstatte 16 tommerene (7" brede")mine som jeg synes er alt for små og som følgte med bilen. Hadde 215 55 16 dekk på disse. Ble litt ballong på synes jeg.

Tenkte jeg skulle gå for continental dekk men usikker på dimm. Står vel mellom:

215 50 17

Eller

225 50 17

Hva bør jeg velge? Kjøreegenskaper og utseende. Hvordan er erfaringene med 225 og bredere på vinterføre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lurer på om det er noen bmw entusiaster der ute som kan gi meg råd og erfaringer ang valg av vinterdekk

Disse skal erstatte 16 tommerene (7" brede")mine som jeg synes er alt for små og som følgte med bilen. Hadde 215 55 16 dekk på disse. Ble litt ballong på synes jeg.

215 50 17

Eller

225 50 17

Hva bør jeg velge? Kjøreegenskaper og utseende. Hvordan er erfaringene med 225 og bredere på vinterføre?

Kjører 245/40-18 på vinteren og er godt fornøyd med det. Ser ikke noe grunn til å velge det minste dekkalternativet dersom det står mellom de to. Husk at du får mer profil også når bredden øker, og det er jo kjekt å ha på vinterføre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

215 50 17

Eller

225 50 17

Kjører 245/40-18 på vinteren og er godt fornøyd med det. Ser ikke noe grunn til å velge det minste dekkalternativet dersom det står mellom de to. Husk at du får mer profil også når bredden øker, og det er jo kjekt å ha på vinterføre :)

Dette kommer helt an på hvor i landet du bor. 245 på vinterføre er i mine øyne ubrukelig. Har kjørt både E61 og F11 med 245 pigg og piggfri dekk av høy kvalitet og nye dekk, men det er direkte håpløst her i innlandet. Jeg kjører 225 bredde på 18" felg og synes det fungerer fint. Har på 8,5" bred felg for å få litt dybde i felgen jeg da, men mtp. dekkstrekk vil jeg tro det vil se ganske likt ut på 8" og 8,5". Kjører 225/45/18 Nokian Hakka 7 nå og det fungerer meget godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...