vegard89 Skrevet Juli 20, 2013 Share Skrevet Juli 20, 2013 Hei har fått et problem med vår bmw e61 530d 218hk. (chippet) Bilen blir sjeldent brukt og før vi parkerte den her i garasjen så var den helt fint helt til i går skjedde det noe merkelig. I det vi gir fult pådrag så kommer den til 4000omr og vil ikke gire. Samme er det hvis vi ligger i 60-70 km/t og da tar kickdown så girer den ned og vil ikke da gire videre om den nermer seg 4-4500 omr. Tenkte først og fremst at problemet ligger i girkasse men det rare er jo at om jeg kjører rolig med den uten og gi på så mye så girer den fint i alle 6 girene. Noen som har vært borti samme problem? Virker også som den mister hele effekten etter et viss turtall og turboen kan det vel ikke være siden den har full effekt fra 1 gir. Greit å få bilen på diagnose så klart men tenkte å høre her først og fremst om noen har vært borti noe av samme symptomene? Mvh. vegard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Juli 20, 2013 Share Skrevet Juli 20, 2013 Har du prøvd å fjerne chippen å se hvordan den oppfører seg ? Skal hente en 530d E61 selv til uka, merker du mye forskjell med chip ? Vurderer å hive det på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 20, 2013 Share Skrevet Juli 20, 2013 Hei chippen har sittet i bilen en god stund har aldri hatt problemer med dette før så trur ikke at det er problemet ? Denne er da datachippet så får ikke fjernet dette selv. Ja merket veldig stor forskjell, helt annen bil å kjøre.. Yter da 260 hk og 630 nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 20, 2013 Share Skrevet Juli 20, 2013 Idag har jeg forsøkt å bruke iPhone og spotify til å kose meg med musikk i bilen. Uten hell... Har USB plugg i hanskerommet og et i midtkonsollen. Den førstnevnte er vel til opplasting av musikk, da jeg ser det ligger noe søtsuppe ifra tidligere eier. Mao bruker man vel denne pluggen til å laste inn musikk til harddisken i bilen? Den i midtkonsollen ser ikke ut til å "ta" iPhone'n heller. Noen tips i så måte? Dette er en 09 LCI forøvrig. Takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 20, 2013 Share Skrevet Juli 20, 2013 Den i hanskerommet er for å legge musikk inn på harddisken, samt kartoppdatering. For å bruke den i midtkonsollen trenger du en Y-kabel (kabel som går både inn i USB-porten og aux-porten, original anbefales). Ellers så kan du bruke en minnepinne med mp3-filer i midtkonsollen. Jeg er litt usikker på om du kan styre Spotify fra rattet og slikt eneste. Det har vært noen tråder om dette, men jeg bruker ikke Spotify, så jeg vet ikke hva konklusjonen ble. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 20, 2013 Share Skrevet Juli 20, 2013 Den i hanskerommet er for å legge musikk inn på harddisken, samt kartoppdatering.For å bruke den i midtkonsollen trenger du en Y-kabel (kabel som går både inn i USB-porten og aux-porten, original anbefales). Ellers så kan du bruke en minnepinne med mp3-filer i midtkonsollen. Jeg er litt usikker på om du kan styre Spotify fra rattet og slikt eneste. Det har vært noen tråder om dette, men jeg bruker ikke Spotify, så jeg vet ikke hva konklusjonen ble. Y kabel? Snodig... Kanskje ta en kikk etter relevant problemstilling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 20, 2013 Share Skrevet Juli 20, 2013 Y-kabel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Har fått opp "restraint system fault" på min 2004 E60. Stort sett kan det være enten dårlig batteri (må byttes) eller korrosjon på batteriledningen som gir dette, men såvidt jeg har skjønt må uansett bilen inn til BMW for å resette feilmeldingen. Har lest litt på nett, og det virker som om det bare et den såkalte setematten som er ødelagt når det står "passenger restraint system failure", og det gjør det jo ikke hos meg. Noen flere som har vært borti dette som kan komme med innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Jeg hadde samme meldingen tidligere. Jeg fryktet også at det kunne være setematten. Var på GS og da ble + kabel til batteriet byttet og meldingen kom ikke igjen; før nå... Hadde den til GS igjen på diagnose og nå mener de det er en eller annen modul til et par tusenlapper som må byttes. Du har rød airbag lampe i dashen også antar jeg? Skal se om jeg ser hva module heter om jeg finner kvitteringen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Hei chippen har sittet i bilen en god stund har aldri hatt problemer med dette før så trur ikke at det er problemet ? Denne er da datachippet så får ikke fjernet dette selv. Ja merket veldig stor forskjell, helt annen bil å kjøre.. Yter da 260 hk og 630 nm Prøvd å ta av minus polen i 15 min og prøv igjen? Slik du beskriver det så kan det være samme feil som meg, feil på turbostyringen, du mister kraften, kassen oppfører seg annerledes.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Nei har ikke prøvd det. Ja du trur det er turbostyringa som tuller? Er ikke noe særlig å kjøre med igrunn hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 I værste fall må du slette feilkoden, kjenner du ingen som har utstyr som kan diagnosere, i hvert fall slette koden? Har hørt at å ta av minuspolen og så legge den bort på pluss skal resette, men dette har jeg alldrig tørt å gjøre.....Kanskje noen som vet om det er trygt eller ikke? Jeg anbefaller selvsgat ikke dette!!! Kun hvist noen går god for det hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Har fått opp "restraint system fault" på min 2004 E60. Stort sett kan det være enten dårlig batteri (må byttes) eller korrosjon på batteriledningen som gir dette, men såvidt jeg har skjønt må uansett bilen inn til BMW for å resette feilmeldingen. Har lest litt på nett, og det virker som om det bare et den såkalte setematten som er ødelagt når det står "passenger restraint system failure", og det gjør det jo ikke hos meg.Noen flere som har vært borti dette som kan komme med innspill? " Jeg hadde samme meldingen tidligere. Jeg fryktet også at det kunne være setematten. Var på GS og da ble + kabel til batteriet byttet og meldingen kom ikke igjen; før nå... Hadde den til GS igjen på diagnose og nå mener de det er en eller annen modul til et par tusenlapper som må byttes. Du har rød airbag lampe i dashen også antar jeg? Skal se om jeg ser hva module heter om jeg finner kvitteringen.. "Satelitt modul mitre ved midtkonsoll" er det de vil prøve å bytte står det på kvitteringen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Trur jeg ikke tørr og ta sjangsen på det hehe. Skal ringe til bmw i morra å få en time der. Nei jeg kjenner ingen som tar diagnose privat her i nerheten.. I værste fall må du slette feilkoden, kjenner du ingen som har utstyr som kan diagnosere, i hvert fall slette koden?Har hørt at å ta av minuspolen og så legge den bort på pluss skal resette, men dette har jeg alldrig tørt å gjøre.....Kanskje noen som vet om det er trygt eller ikke? Jeg anbefaller selvsgat ikke dette!!! Kun hvist noen går god for det hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Har fått opp "restraint system fault" på min 2004 E60. Stort sett kan det være enten dårlig batteri (må byttes) eller korrosjon på batteriledningen som gir dette, men såvidt jeg har skjønt må uansett bilen inn til BMW for å resette feilmeldingen. Har lest litt på nett, og det virker som om det bare et den såkalte setematten som er ødelagt når det står "passenger restraint system failure", og det gjør det jo ikke hos meg.Noen flere som har vært borti dette som kan komme med innspill? " Jeg hadde samme meldingen tidligere. Jeg fryktet også at det kunne være setematten. Var på GS og da ble + kabel til batteriet byttet og meldingen kom ikke igjen; før nå... Hadde den til GS igjen på diagnose og nå mener de det er en eller annen modul til et par tusenlapper som må byttes. Du har rød airbag lampe i dashen også antar jeg? Skal se om jeg ser hva module heter om jeg finner kvitteringen.. "Satelitt modul mitre ved midtkonsoll" er det de vil prøve å bytte står det på kvitteringen... Flott, takk for hjelpen Ja, jeg får opp et rødt airbag-lys i dashen også. Skal stikke innom Bavaria og høre hva de mener det kan være. Såvidt jeg vet har ikke selve batteriet vært byttet på bilen siden den var ny (9 år), så det kan jo kanskje være nødvendig å gjøre i samme slengen som kabelen også byttes, da jeg har hatt noen problemer med active steering-lyset også på grunn av lite strøm på batteriet om vinteren. Så kan jeg se hvorvidt meldingen kommer opp igjen senere, og denne satelittmodulen også må skiftes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå