Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg erfaring med BSR. Men er ikke det en custom tuning? Altså noe som er laget til flere biler?

Da hadde jeg heller betalt litt mer.

Min erfaring med TRF er meget positiv. Anbefaler deg å tune bilen din på rulle eller landevei av noen som 

kjenner BMW og Diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg erfaring med BSR. Men er ikke det en custom tuning? Altså noe som er laget til flere biler?

Da hadde jeg heller betalt litt mer.

Min erfaring med TRF er meget positiv. Anbefaler deg å tune bilen din på rulle eller landevei av noen som 

kjenner BMW og Diesel.

BSR tuning er ferdig laget progamvare. er 6k for min bil hvertfall og då får du med en OBD2 modul som du kan brukte til å ligge inn og ta ut tuningen, feks vist BMW har software oppdatering på bilen, så forsvinner tuningen. så slipper du å gå inn igjen til de som tunet den. (vet ikke om andre selskaper som selger tuning har det sånn?) 

Kor TRF hører til? tuner de den på rulle? vet du hvor mye de ca tar for det?

har polly motorsport i nærheten og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en boks jeg kan sette inn for å velge orginalt eller ikke. Det er ikke det som er forskjellen.

Forskjellen er at BSR boksen er laget for en gennerel software, og du er ikke 100% sikker at den passer 

til din bil. Når du tuner den på rulle eller landevei så tuner de den eksakt bare for din bil og det setupet du

kjører. Først og fremst så kan du få mer ut av bilen. For det andre så blir bilen din testet av en som vet hva han gjør, han logger

temperaturer og div for å se at alt er som det skal.

Dette kan helt sikker BSR også gjøre.Tviler ikke på at BSR har kunnskapene iorden, men vil sikkert koste litt mer å få utført enn

å bare kjøpe en ferdig boks. 

TRF holder til  på østlandet. Du kan kontakte ham på forumet her. Han er vel den som vet mest om BMW diesler og tuning i landet som jeg vet

om. Han tuner den på rulle eller landevei. Min er en XD, og på det tidspunktet så hadde han ikke rulle for dette. Men det kan ha forandret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en boks jeg kan sette inn for å velge orginalt eller ikke. Det er ikke det som er forskjellen.

Forskjellen er at BSR boksen er laget for en gennerel software, og du er ikke 100% sikker at den passer 

til din bil. Når du tuner den på rulle eller landevei så tuner de den eksakt bare for din bil og det setupet du

kjører. Først og fremst så kan du få mer ut av bilen. For det andre så blir bilen din testet av en som vet hva han gjør, han logger

temperaturer og div for å se at alt er som det skal.

Dette kan helt sikker BSR også gjøre.Tviler ikke på at BSR har kunnskapene iorden, men vil sikkert koste litt mer å få utført enn

å bare kjøpe en ferdig boks. 

TRF holder til  på østlandet. Du kan kontakte ham på forumet her. Han er vel den som vet mest om BMW diesler og tuning i landet som jeg vet

om. Han tuner den på rulle eller landevei. Min er en XD, og på det tidspunktet så hadde han ikke rulle for dette. Men det kan ha forandret seg.

vet faktisk ikke om de gjør det. er klar over at å få tuning spes designet til din bil er bedre enn ferdig toro :P 

dumt jeg er bosatt på vestlandet då :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen kom det opp feilmelding på PDC, denne virker verken foran eller bak. Noen idé om hva det kan skyldes? Har regnet i ett forbanna sett her på Sørlandet i en uke nå, vet ikke om det kan ha noe å si.

Edit: Fant info om spylervæsketanken, denne ligger mellom hjulbuen og frontfangeren på førersiden.

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har dukket opp et par småting med min E60 520i 2004 nå den siste uken, så lurer på om noen har vært ute for det samme tidligere eller har noen tips:

* Her om dagen kom det opp feilmelding på PDC, denne virker verken foran eller bak. Noen idé om hva det kan skyldes? Har regnet i ett forbanna sett her på Sørlandet i en uke nå, vet ikke om det kan ha noe å si.

* Tror det er lekk i spylervæsketanken, da den stadig går tom uten å bli brukt. Hvor sitter denne og er det eventuelt vanskelig å komme til for å bytte eller sjekke hvor lekkasjen kan være?

Takker for all hjelp :)

Sjekket PDC sensorene da?  ....trykk på P knappen, gå ut av bilen og legg øret inntil hver sensor og du skal høre en liten summe lyd, da virker sensoren. Finner du en som ikke lager lyd er den defekt og slår da ut hele systemet akkurat som en juletre lys vist du tar ut en pære slukner alle.

Men funker alle sensorene da bør du sjekke PDC styreboksen din som ligger under reservehjulet. Kan hende det har kommet vann/fukt nedi der.

Om tanken din lekker vil det jo være en dam under bilen.

Men den er plassert venstre side bak grøftelyset. Se denne lille DIY:

post-45863-0-99946100-1391982479_thumb.j

post-45863-0-18558900-1391982503_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Har ikke vært en tørr flekk i tunet de siste tre månedene på grunn av drittværet, så derfor jeg ikke har merket at det har rent ut noe, før jeg reagerte på at forbruket på spylervæske plutselig tok så av :P

Skal sjekke det med PDC-sensorene også! Har ikke hatt problemer med noen av de tidligere, så rart at det bare kutter rett ut. Skal legge øret inntil i morgen og se om jeg kan høre noe. Er PDC-styreboksen dyr å bytte eventuelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Har ikke vært en tørr flekk i tunet de siste tre månedene på grunn av drittværet, så derfor jeg ikke har merket at det har rent ut noe, før jeg reagerte på at forbruket på spylervæske plutselig tok så av :P

Skal sjekke det med PDC-sensorene også! Har ikke hatt problemer med noen av de tidligere, så rart at det bare kutter rett ut. Skal legge øret inntil i morgen og se om jeg kan høre noe. Er PDC-styreboksen dyr å bytte eventuelt? 

Her koster det ingenting :) 

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.XBMW+E60+PDC+CONTROLL&_nkw=BMW+E60+PDC+CONTROLL&_sacat=0&_from=R40

GS:

2 453.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min parksensor front høyre side lager lyd selv om man ikke er nærmed noe. Dette skjedde som sakt etter lakk verksted hadde hatt en liten klarlakk Fiks i samme område.

Det Jeg lurer på om denne vil fungere på min bil, og jeg kjøper denne og får lakkert den og byttet "ødelagt" sensor.

Link

http://m.ebay.com/sch/i.html?kw=BMW+E60+PDC+sensor&epp=24&pgn=1&cid=0&bin=1&so=12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...