Hpi Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Men snakker dere da flushing? eller bare oljeskift? Jeg tok bare oljeskift på min på 7000.- og det skulle jeg aldri ha gjort. Nå trenger den flush i tillegg. Så ta full pakke når dere først er i gang. Har lest meg til at olje skift er kun en liten "service" som må tas igjen etter en stund og det har jeg jo merket nå på kassa at den har begynt å tulle igjen, mens flushing er liksom en totalt "oppgradering" som varer lenger og lager mer stabil kasse. Rett meg om jeg tuller nå. Et oljeskift vil normalt si at du bytter den olja som ligger i bunnpanna på girkassen, typisk ca 3 liter. Totalt har du 9-10 liter olje i girkasse, converter og oljekjøler og slanger. Det som er vanlig å gjøre hvis en ikke har utstyr til å flushe er å skifte olja i bunnpanna 2-3 ganger (kjører litt mellom hver gang) for dermed å få bytta mesteparten. Ved flushing får en for det første bytta all olja og i tillegg får en spylt oppvarma olja med trykk gjennom systemet for å få rengjort kjøler etc. En kjører ny olje inn på systemet slik at gammel olje kommer ut i bunnpanna. Dette blir gjort helt til det kommer ny ren olje ut i bunnpanna for da vet en at all den gamle olja er ute. Derfor går det med typisk 13-15 liter olje ved flushing selv om bare 9-10 liter av disse blir igjen på systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Kjell Strømme AS, Kristiansand. sist jeg sjekka der hadde ikke han utstyr til og flushe. ville heller tatt turen innom sørlandets bilverksted, får også kjøpt ny bunnpanne/filter på mekonomen en god del billigere enn på bavaria/bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianvell Skrevet Februar 20, 2014 Share Skrevet Februar 20, 2014 Hei! Automatkassa på 530en tok kvelden, så har nå fått tak i en brukt fra KOED.. Noen som har byttet kasse på e60 530D før, og som har noen tips? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 sist jeg sjekka der hadde ikke han utstyr til og flushe. ville heller tatt turen innom sørlandets bilverksted, får også kjøpt ny bunnpanne/filter på mekonomen en god del billigere enn på bavaria/bmw De gjør ikke jobben selv men setter bilen bort til et spesialistverksted de samarbeider med. Fikk flushet kassen på min E61 i august, betalte vel 4800,- for hele jobben. Fikk også en "tilstandsrapport" på den gamle oljen som ble flushet ut. Kommer til å sette inn F10-en hos dem for flush når den har kjørt ca 75 000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 De gjør ikke jobben selv men setter bilen bort til et spesialistverksted de samarbeider med. Fikk flushet kassen på min E61 i august, betalte vel 4800,- for hele jobben. Fikk også en "tilstandsrapport" på den gamle oljen som ble flushet ut. Kommer til å sette inn F10-en hos dem for flush når den har kjørt ca 75 000 km. rart de ikke kunne tilby meg det da. men til den prisen der, bytta de filter og flusha da? høres alt for billig ut til en full jobb syns nå jeg. med mindre du kjenner noen der som gjør at du får gode priser da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apeloff Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Med de nevnte dekkene skal du ha 245/30-20 og 295/25-20. Når det gjelder dekkdimmensjonene bør ikke 295 være et problem. Jeg kjører selv med 305/25-20 med ET24. 305/25-20, hvordan er dette å få på? Går det greit på felger med et25 og 10,5"? Uten å måtte gjøre noe valsing eller noe med skjermbuer? Ser du har det med tilnærmet samme innpress! Er jo selvsagt tøffere desto bredere det er Da bør det vel også være 255/30-20. Foran da? Må bare forsikre med om att det går vil ikke kaste bort 10-11 tusen på dekk som ødelegger skjermbuer :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Det går fint for meg, men du har jo en halv tomme bredere felger og stasjonsvogn i tillegg, så det spørs jo om det går. Jeg valgte å valse hjulbuen ørlite grann bak da det subbet ved fullastet bil og søkk på motorveien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Jeg har 305/25-20 på e61, men tror ikke felgene er mer enn 9.5 så jeg sliter med litt ballong.. hehe.. ikke jeg som har kjøpt altså. Men det virker som god plass i hjulbuen så er ikke umulig om det går.. hvor mange cm er 1" da? Er mulig det er 10" jeg har, ble litt usikker merker jeg.. Sent from my LG-D802 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 prøver her og Har et lite problem med min e60 (preface) 525d, manuell kasse. har merket smått at bilen nøkker/fusker litt ved lett trykk på gass pedalen, sånt trykk at den holder farten.men hinn dagen når jeg hadde 3 snowboard på taket, 4 voksene i bilen, + barne utstyr osv (fullpakket bil med andre ord) så nøkket den ekstremt på 3 gir og 2500 rpm ca. samme vist cruse control var på. merket ikke noe i andre gir. har googlet litt, men finner ikke noe konkret svar, noen mener det trengt software update, noen mener eksosen e feil lager, swirl flaps, luftmasse måler, falsk luft rundt innsug, at re-genereringen av dpf holder på. dette er bare noen at tingene jeg fikk opp. så er forvirret en tanke noen som har opplevd det samme/lignende? eller noen som har tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apeloff Skrevet Februar 22, 2014 Share Skrevet Februar 22, 2014 Jeg har 305/25-20 på e61, men tror ikke felgene er mer enn 9.5 så jeg sliter med litt ballong.. hehe.. ikke jeg som har kjøpt altså. Men det virker som god plass i hjulbuen så er ikke umulig om det går.. hvor mange cm er 1" da? Er mulig det er 10" jeg har, ble litt usikker merker jeg.. Sent from my LG-D802 using Tapatalk 1" er ca 2,5 cm... Men kan da ikke tenke meg att det vil ha stor betydning, for blir vel uansett dekket som blir det ytterste punktet? Hvilket innpress har du? Og er den senket mer enn original m-sport? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Februar 22, 2014 Share Skrevet Februar 22, 2014 1" er ca 2,5 cm... Men kan da ikke tenke meg att det vil ha stor betydning, for blir vel uansett dekket som blir det ytterste punktet? Hvilket innpress har du? Og er den senket mer enn original m-sport? Er ikke senket noe mer enn originalt. Usikker på ET også gitt.. Noe over 20 er det vel, er en liten spacer montert også. Den er ikke mange mm, men kunne vært litt større ja.. Kan sjekke.. Ja, mine er: Fremme: 8.5" ET 20, Her er det 255/30. Bak: 9.5" ET 25, med 305/25. Tipper spaceren er 5mm... Så var ikke så brede bak da.. Sent from my LG-D802 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apeloff Skrevet Februar 22, 2014 Share Skrevet Februar 22, 2014 Supert takk skal du ha! Ser lyst ut som at det blir 305 da! Aldri hatt antydning til subbing heller? Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Februar 22, 2014 Share Skrevet Februar 22, 2014 Ikke subbing nei, god klaring hos meg i så fall.. Sent from my LG-D802 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Februar 22, 2014 Share Skrevet Februar 22, 2014 prøver her og Jeg slet med noe lignende før, men vet ikke om det er akkurat det samme. Jeg opplevde rykking ved jevnt drag på flat mark i 80-110 km/t, både med og uten cruise. Jeg kunne se tur-telleren pulsere/vingle litt når det skjedde. Problemet kom og gikk, men merket det som oftest i løpet av en langtur. Dessverre har jeg ikke et eksakt svar på hva løsningen på mitt problem var, da jeg gjorde litt av hvert og ikke tenkte på at problemet forsvant før i ettertid. Renset EGR ventlien, denne var full av dritt og gikk veldig tungt. Jeg tror dette var synderen og noen her inne tipset meg faktisk om det. Byttet eksosmanifold da den hadde en god del sprekker.. Renset luftmengdemåleren/MAS og byttet luftfilter. Byttet termostater og kjølevæske da kjølevæske tempen lå på 74 grader max. Byttet olje på automatkasse og resatte giringsmønsteret/tok adapsjon. Du har jo manuell så denne utgår.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Februar 22, 2014 Share Skrevet Februar 22, 2014 Noen som kan fortelle meg hva disse betyr? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 bmwsel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå