Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Slurer det lenge nok går det til slutt metall mot metall og og metallsponet vil vandre i olja inn i girkasse og da kan hele kassen havarere.

oki, den har ikke sluret så lenge å eg går utifra att du hører når det blir metall mot metall?

noen som vet om noen engelske sider som driver med oppgraderte convertere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å gjøre noe med årsaken til at converter havarerer før du bytter.  Nå vet jeg ikke hva det skyldes på E60 men på E39 så ligger årsaken til de fleste havarier i ventilblokka så converterhavariet er bare en konsekvens av at solenoidene i ventilblokka ikke fungerer skikkelig og dermed blir linjetrykket for lavt så blir det sluring og glipping.

På E39 er det flere som mener at den originale converteren er kraftig nok så lenge ventilblokka er iorden. 

Jeg kjører selv med en forsterka converter på min E39 530D som kommer fra Automatservice service i Bergen. Tror det er en Transtar converter.

Ventilblokk er bytta og satt opp slik at lock up clutch er 100% av/på istedenfor proggresiv slik det er originalt på E39 med GM kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt, prøver å finne en side i england så eg sparer 4000-10.000 kr

skal gå for en forsterket en å tenker grunnen att den er dårlig er att bilen er kjørt 190.000km å mye hard kjøring med ca 650NM så det sier seg vel sjøl att de ryker`?

ka du betalte for din forsterka då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Flere som har hatt problemer med sin E61 Touring med at bakviskeren ikke fungerer? lukker jeg opp bare glasset så går det nesten ikke ann og vrikke på bakviskeren. Kan den ha rustet fast? evnt skru alt opp også smøre opp? 

Takker for svar  :grin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt, prøver å finne en side i england så eg sparer 4000-10.000 kr

skal gå for en forsterket en å tenker grunnen att den er dårlig er att bilen er kjørt 190.000km å mye hard kjøring med ca 650NM så det sier seg vel sjøl att de ryker`?

ka du betalte for din forsterka då?

Ja det kan godt hende at den bare rett og slett er utslitt som du sier og at solenoider/ventilblokk er OK.  Jeg vet ikke hva bare converter kosta for den var en del av en større jobb med overhaling/forsterkning av girkasse. Kjører nå med 550Nm men venter på nye dyser og ny turbo fra TRF og skal da opp til 700Nm så girkasse ble bygget opp med ny kraftigere innmat for å tåle dette. Dette ble gjort av Automatservice i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Flere som har hatt problemer med sin E61 Touring med at bakviskeren ikke fungerer? lukker jeg opp bare glasset så går det nesten ikke ann og vrikke på bakviskeren. Kan den ha rustet fast? evnt skru alt opp også smøre opp?

Takker for svar :grin:

Da er den rustet fast. Du kan demontere å smøre opp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan godt hende at den bare rett og slett er utslitt som du sier og at solenoider/ventilblokk er OK.  Jeg vet ikke hva bare converter kosta for den var en del av en større jobb med overhaling/forsterkning av girkasse. Kjører nå med 550Nm men venter på nye dyser og ny turbo fra TRF og skal da opp til 700Nm så girkasse ble bygget opp med ny kraftigere innmat for å tåle dette. Dette ble gjort av Automatservice i Bergen.

Konge

Kan du fortelle mer om dette?  lurte på større turbo og dyser men trf er vanskelig å få svar av, ka dyser, turbo og programvare skal du bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge

Kan du fortelle mer om dette?  lurte på større turbo og dyser men trf er vanskelig å få svar av, ka dyser, turbo og programvare skal du bruke?

Nå blir jeg vel bannlyst her for å snakke om E39 trimming i E60 tråden :stupid:

Turbo og dyser kjøper jeg fra TRF så jeg vet egentlig ikke så mye om de, turboen er kommet mens 6 dyser er i USA til overhaling og ombygging av spisser. Disse har høyere kapasitet og rett sprayebilde i forhold til min motor. Det er også TRF som lager software. Dette oppsette har et mulig potensiale på ca 400Hk men jeg skal ha ca 330hk og ca 700Nm.

Her kan du se/lese litt om det jeg kjører med nå:

http://bimmers.no/gallery/album/166-tuning/

http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/?p=2810193

http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/?p=2819512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg vel bannlyst her for å snakke om E39 trimming i E60 tråden :stupid:

Turbo og dyser kjøper jeg fra TRF så jeg vet egentlig ikke så mye om de, turboen er kommet mens 6 dyser er i USA til overhaling og ombygging av spisser. Disse har høyere kapasitet og rett sprayebilde i forhold til min motor. Det er også TRF som lager software. Dette oppsette har et mulig potensiale på ca 400Hk men jeg skal ha ca 330hk og ca 700Nm.

Her kan du se/lese litt om det jeg kjører med nå:

http://bimmers.no/gallery/album/166-tuning/

http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/?p=2810193

http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/?p=2819512

Konge :) du er nok velkommen når det du driver med er noelinde relevant:)

siste spørsmål ka betaler du for ombygging å overhaling av dyser? å ka kommer turbo på?

klar for å trimme eg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge :) du er nok velkommen når det du driver med er noelinde relevant:)

siste spørsmål ka betaler du for ombygging å overhaling av dyser? å ka kommer turbo på?

klar for å trimme eg og:)

Hei,

Jeg betalte ca 40.000,- for dyser og Turbo og mapping. Da leverer jeg mine 6 dyser i "pant"

Prisen varierer med hvilken bil du har og hvor mye arbeid det er å lage delene. E39 er en god del arbeid med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type/farge skal det være på kjølevæska til e60 bensin?

Er blå feil?

Bruker selv den blå fra Statoil som er ferdigblanda :) men poenget er jo da at det ikke er rød væske i din fra før av. Blanding er fyfy [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...