Alpina1982 Skrevet Mai 22, 2014 Share Skrevet Mai 22, 2014 Det er så mange fine LCI modeller av E6* der ute, at det å vurdere en som kan være shady, virker meningsløst. Personlig ville jeg mye heller gått for en 09 model med CIC idrive. Hei. Min første post her inne. Håper noen med peil får svart meg relativt raskt, da det står om liv (les bilkjøp). Har sett på en 2008 525D, og hadde den på NAF-test idag. Det ble det avslørt at det var oljelekkasje, og naf-mannen mente det måtte være bunnpannepakningen, mest sannsynlig. Jeg er selvfølgelig ikke superinteressert i å kjøpe en bil med kjent feil, m.m. jeg får reparasjonskostnaden i prisavslag. Selger tok bilen til en kjenning, og ga meg en betryggelse om at det var helt vanlig på bmw, og at det ikke var rare greiene som skulle gjøres. Ville ikke koste mer enn et par tusen, ifølge ham og "eksperten" han har truffet. Fikk ikke noe skriftelig selvfølgelig. Mitt spm er derfor, hvor vanlig er det med oljelekkasje rundt bunnpannepakningen på en 2008 BMW som har gått 127 tusen? Får trolig bilen opp på bukk hos Autopower i morgen, for at de skal se på den i forhold til eventuelt estimat. Jeg kjøpte meg nylig et pent norsk solgt eksemplar..Med garantert km.stand på under 100k. Denne bilen ble handlet av autoriserte BMW forhandler. På min ble det i forbindelse med klargjøring av bilen byttet bunnpanne og pakning. Dette av samme årsak som den du vurderer.. Nemlig oljelekkasje rundt bunnpanne.. Har ikke peiling på hvor mye osv.. Men hørtes ikke ut på mekanikeren som om dette var uvanlig på e60/61.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avec Skrevet Mai 22, 2014 Share Skrevet Mai 22, 2014 Det er så mange fine LCI modeller av E6* der ute, at det å vurdere en som kan være shady, virker meningsløst. Personlig ville jeg mye heller gått for en 09 model med CIC idrive. Om den er shady eller ikke finner vi ut i morgen. Ville gjerne hatt en 2014 modell jeg, men når lommeboken sier stopp, så taes det ikke hensyn til hva jeg skulle ønske. Prisen på bilen er ganske nice, modellen tatt i betraktning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avec Skrevet Mai 22, 2014 Share Skrevet Mai 22, 2014 Jeg kjøpte meg nylig et pent norsk solgt eksemplar..Med garantert km.stand på under 100k. Denne bilen ble handlet av autoriserte BMW forhandler. På min ble det i forbindelse med klargjøring av bilen byttet bunnpanne og pakning. Dette av samme årsak som den du vurderer.. Nemlig oljelekkasje rundt bunnpanne.. Har ikke peiling på hvor mye osv.. Men hørtes ikke ut på mekanikeren som om dette var uvanlig på e60/61.. Tusen takk for info. I følge selger har han sjekket olje veldig ofte og ingen ting har endret seg på peilepinnen. Oljeflasken han har hatt liggende bak i bilen, har forblitt uåpnet. Like herlig er det olje rundt bunnpannen, og på "splashbrettet" under bilen. Det drypper ikke, så det er ikke krise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avec Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 Da ble det bil på meg Selger og jeg hadde bilen oppe på bukk hos Autopower i Oslo i går, og de var veldig klare på at NAF hadde tatt litt av ifm "oljelekkasjen". Ingen verdens ting å bekymre seg for, sa de. Så da føyk vi like gjerne rett til Vegvesenet og fikk bilen omregistrert Jeg er veldig fornøyd med bil og pris. Tror det var et godt kjøp. En ting som overrasket meg, ingen koppholder! :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 Da ble det bil på meg Selger og jeg hadde bilen oppe på bukk hos Autopower i Oslo i går, og de var veldig klare på at NAF hadde tatt litt av ifm "oljelekkasjen". Ingen verdens ting å bekymre seg for, sa de. Så da føyk vi like gjerne rett til Vegvesenet og fikk bilen omregistrert Jeg er veldig fornøyd med bil og pris. Tror det var et godt kjøp En ting som overrasket meg, ingen koppholder! :-/ Grattis med bil vi venter på bilder og spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 Grattis med ny bil! Ja, savner koppholder i min og. Selger koppholder på ebay, men den koster litt... Sent fra min LG-D802 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 gi meg gjerne tilbakemelding på hva du finne ru tav, mistenker at jeg må ned med taktrekk for og sjekke ut dette lite tips fra meg og. Når jeg kjøpte e60 min hørte jeg en klirre/metall lyd fra bilen hørtes ut som et løst varmeskjold elns. fikk meg ekstra garanti på det fra forhandler og prøvde å finne ut av det når jeg kom hjem. viste seg etter noen dager meg kjøring og dunking at den vindaviseren fra takluken ( flippen som kommer opp når takluken er åpen) ligger og slår oppi selve takluken. hos meg kom det ved "smelling" av dører (typisk når madammen lukker døren) og over humper. klistret på en liten bit av myke siden på borelås og vips var lyden vekke. lyden og lokasjonen du beskriver stemmer med det jeg opplevde Har nå funnet lyden og ja det var den flippen som kommer opp. Har nå lagt tape over den slik at nå er det mykt mot hard i stedet for hardt mot hardt og ingen lyd kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vestlandslefsa Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 Bilder av min 520ia '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 Den var da alvorlig lav! Mulig å kjøre med det der? Bakkeklaring på 5 cm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 hvrodan senk er det på denne? så brutalt lav ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 Har nå funnet lyden og ja det var den flippen som kommer opp. Har nå lagt tape over den slik at nå er det mykt mot hard i stedet for hardt mot hardt og ingen lyd kommer var samme greia hos meg fant jeg ut, glad jeg slapp og ned med taktrekket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vestlandslefsa Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 hvrodan senk er det på denne? så brutalt lav ut! Det er montert H&R Coilovers Den var da alvorlig lav! Mulig å kjøre med det der? Bakkeklaring på 5 cm?Må da være såpass? Er ikke noe problem å kjøre med den nei, selv ikke her på disse Vestlandsveiene vi har her. Må selvfølgelig ta hensyn til hull i veien og de værste fartshumpene, men det får man helder leve med 5 cm stemmer faktisk rimelig bra på laveste punkt under ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 var samme greia hos meg fant jeg ut, glad jeg slapp og ned med taktrekket Bra lydene blir vekke for deg og "reef", dårlig design eller noen form for list som skal ligge der org som forsvinner? Hadde eg kjøpt kliss ny 5 serie og hørt den lyden hadde eg levert tilbake bilen tvert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espelae Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 Fikk lagt på soting hele veien på fredag, 20% til b stolpen og 35% til a stolpen. Syntes? Ps: dårlig iphone bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 25, 2014 Share Skrevet Mai 25, 2014 Bra lydene blir vekke for deg og "reef", dårlig design eller noen form for list som skal ligge der org som forsvinner? Hadde eg kjøpt kliss ny 5 serie og hørt den lyden hadde eg levert tilbake bilen tvert! Neida men når dette er sagt så hadde jo preface biler spesielt 03 04 endel svakheter på interiør.. Knirking, falm osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå