Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Og du er sikker på at ikke alt er rustet fast? Det var det på min. Måtte "ødelegge" åpnemekanismen for å kortslutte, da åpnet luka seg så det bare var å bytte.

Har åpna boksen me åpnemekanismen i og den var fri for rust, fukt og dritt.. Fikk jo åpna glassluka me den manuelle nødutløseren.. Spørs om det må en BMW data med spesiell program til for å prøve og søke seg fram til eventuell feil :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fikset ledningsbrudd på min. Litt usikker på vindusviskern bak(sikring?) men microbryteren kan du teste siden den går via "spiolern". Mener å huske at når du tar av spioleren, så finner du det det paret som går inn i ruta.Er vel 2 sett med par. Ett til microbryteren og ett sett til varmen i ruta. Varmen er en del tykkere. Og går inn i ruta på hver sin side. Dra ut pluggen og kortslutt der pluggen satt.(da forbikobler du microbryteren). Åpner ruten seg så er det 99% microbryteren. Værste fall brudd i selve ruta, men det har jeg aldri hørt om. =)

Sjekka alle sikringer i hanskerommet og baki bagasjerommet :P så at det var skjøta inn en ny ledning inn til boksen under spoileren fra sjåførsida, det er sikkert til varmetrådene.. Men begynner å miste motet på at vi klare å fikse det sjøl, så er vel bare å begynne å spare penger å la proffen fikse det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er forskjellen på speil før og etter 09.2005? 

kikker etter m5 speil, og er mye lettere og kommer over de som passer til modeller etter 2005 :(

også er jeg på utkikk etter m ratt, er det noe der som gjør at man ikke kan bruke til nyere typer der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er forskjellen på speil før og etter 09.2005? 

kikker etter m5 speil, og er mye lettere og kommer over de som passer til modeller etter 2005 :(

også er jeg på utkikk etter m ratt, er det noe der som gjør at man ikke kan bruke til nyere typer der også?

Ratt tror jeg er en forskjell fra 03/2005 om jeg ikke tar feil. Jeg kjøpte et M-sportratt til min bil som ikke passet, det har noe med koblingene i ledningene som ikke stemmer overens. Tror faktisk ikke en får tak i M-sportsratt til biler før 03/2005. En kan derimot få tak i sportsratt, som nesten ser helt likt ut, bare det er uten "puppene" og har noen blanke felter langs rattstammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge realoem er det skille 09/05 på ratt også (inkl. M-sport-ratt), men om man har en eldre bil med vanlig sportsratt vil jeg tro man kan bruke delene fra dette og flytte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste seg at jeg hadde ikke CD veksler, fant heller ikke noen ledige ledninger der.  Men det som må til er da dension box, koble opp å kode inn?

det stemmer, se igjennom den youtube videoen eg linket til så får du et overblikk om kossen det skal kobles opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har bygdom til dobbel eksos på e61 530d?

Har litt lyst på det, men mange sier at mann må flytte på kompressoren inn i bilen får å få det til.

Har hengerfeste på bilen....

Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en E61 touring fra 2005, var rimelig sikker på at ei hadde fått det typiske ledningsbruddet i bakluka.. Men etter to dager med demontering og kikking på alle 4 ledningsmattene har vi ikke funnet no brudd, dratt alle 4 mattene ned fra høytaler hullene i taket bak og inspirert de. Eneste kabel me brudd i var den til skiltlys på høyre side.. Så no har ei fortsatt ikke vindusvisker bak og får ikke opp den lille ruta i bakluka.. Kan det vør en styrehjerne som er kaputt som styre disse funksjonene? Bakluka og pusser'n går jo ikke i samme ledningsmatta, så syns det er rart at vi ikke skulle ha funnet feilen hvis det var no på ledningene.. Han som har vært me meg er bilelektroniker, så er ikke mangel på kunnskap, bare mangel på visdom på BMW :)

Yngve

Bakruta er muligens brytern som er gåen. Vanlig feil..

Viskeren kan være den pinnen som går inn i motoren som har rusta fast. Du ser den når du får åpna glassluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småproblemer med min E61! 07mod

1. Masasje funksjonen i førerstolen virker ikke, trykker på knappen så slukkes den automatisk etter noen minutter, merkeverksted sa jeg måtte skifte "stolunderstell" til den nette sum av 10k + arbeid, kan dette virkelig stemme? evt hva feiler?

2. DAB radio virker ikke, står bare "No signal" merkeverksted sa også jeg måtte skifte AM antennen for at den skulle funke igjen så det sier vel sitt om det verkstedet... (ja jeg skifta den men fortsatt like død DAB...) Må vel være enten forsterkeren eller DAB antennen?

3. Softclose høyre fremme slutta plutselig å funke i dag, kommer bare en masse varierte tikk/klikkelyder fra låsen. Regner med dette er hele låsemodulen som må byttes vis ikke noen her har ett forslag til hva annet som feiler?

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har god peil på e60 forstilling her?

Har vibrasjoner fremme og bytta begge bærearmer foran. Men jeg ja merke til at bolthullet i karosseriet hadde mindre diameter enn hylsa i foringa. Det er vel ikke riktig?? Tror bolten er 12mm og hullet i hylsa er 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har et spørsmål, skall ikke obd2 kontakten se lik ut som den altid har gjort på f.eks e39? i min e60 530D, ser det ut som noe er glat... siden jeg ser rett på en motstand og ingen kontakter på den.. skulle legge ved bilde men det kom aldri frem :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...