Haukefer Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Ok, satser på at det er problemet da. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommey Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 E60 530D, sliter med svartrøyk som har blitt værre og værre over tid.Luftfilter er byttet.Innbiller meg at den "nøler" mer nå enn den gjorde før når jeg skal akselerere.Noen forslag til hva det kan være verdt å ta en titt på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Vakumlekkasje. Ref den store dieseltråden til TRF. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet September 16, 2014 Share Skrevet September 16, 2014 Noen som har opplevd at spylerdysene har sluttet å spyle på E60 (lci)? Er det motoren som har tatt kvelden? Kan ikke høre noe buzzing av den.. men viskerene går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Det er vel mest sannsynlig pumpa, men jeg har ikke hørt noe om dette før her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Lurer på om jeg ikke må få bytta ut IBS sensoren min, ettersom den har kasta noen feilmeldinger i hytt og pine som har blitt borte av seg selv. Idag kom det opp High rate of battery discharge hvis jeg ikke husker feil, og det så ut som lysstyrken i navien min blei svakere og sterke omværandre. Så om bilen ikke starter i morra tidlig, så blir jeg fattig veit jeg. Noen som vet hva denna IBS sensoren koster, og hvor mye det koster for å få den bytta på merkeverksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Den koster en god tusenlapp. I tillegg må du muligens ha en adapter (litt avhengig av årsmodell, kan hende du går klar), den koster rundt 300,- mener jeg på. Dette er Koed-priser vel og merke. Hva det koster å få gjort dette på vekrsted aner jeg ikke, men det er ikke så mye mer avansert enn å byte til vinterhjul. En "quick fix" er jo å koble den fra, da fungerer bilen normalt om det er den som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Den koster en god tusenlapp. I tillegg må du muligens ha en adapter (litt avhengig av årsmodell, kan hende du går klar), den koster rundt 300,- mener jeg på. Dette er Koed-priser vel og merke. Hva det koster å få gjort dette på vekrsted aner jeg ikke, men det er ikke så mye mer avansert enn å byte til vinterhjul. En "quick fix" er jo å koble den fra, da fungerer bilen normalt om det er den som er problemet. Hvis man fjerner denne, hva ulemper kan dette medbringe? Har denne noe med ladingen å gjøre? Eller er det bare multimeter som måler spenningen til batteriet hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Ulempen er at det ikke er noe system som overvåker spenningen lengre, slik at om en annen komponent skulle bestemme seg for å begynne å bruke strøm når den ikke skal, så blir bilen tappet for strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Vel, bilen starta fint på morran idag, ingen feilmeldinger. Lurer på om det ikke er batteriet i bilen som begynner bli dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Vel, bilen starta fint på morran idag, ingen feilmeldinger. Lurer på om det ikke er batteriet i bilen som begynner bli dårlig. Batteriet kan du jo bare måle etter at bilen har gått i sleep modus, tar ca 15min + - (når P lyset er slukket) å se om du har ordentlig hvilespenning En gåen eller snart gåen IBS vil ofte gi en haug med rare feilmeldinger, DTC feil er en gjennganger på det, som forsvinner av seg selv enten nesten med engang eller ved neste oppstart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Jeg fikk ingen feilmeldinger utover batteri-ting når min tullet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Bare spør igjen for jeg får ikke til PDC'en er det mulig at denne kan ha tatt kvelden under bytting til m-tech eller kan det være at ledningen ikke er i? Har prøvd å presse alt jeg kan men må kanskje av med fangeren igjen........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaws Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Hei, Vasket bilen i går å merket det kom vatn inn ved den bakerste glass delen på takluken, er det noen her som har vert borti bytte av pakning på panorama soltak e61 lci? Er det vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet September 19, 2014 Share Skrevet September 19, 2014 Batteriet kan du jo bare måle etter at bilen har gått i sleep modus, tar ca 15min + - (når P lyset er slukket) å se om du har ordentlig hvilespenning En gåen eller snart gåen IBS vil ofte gi en haug med rare feilmeldinger, DTC feil er en gjennganger på det, som forsvinner av seg selv enten nesten med engang eller ved neste oppstart. Har hatt 3 random feilmedinger som har poppa opp, ingen DTC enda men det har ikke vært noen feil med de som har kommet heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå