Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilke rens og lotion bruker dere til skinnsetene deres?

Skal ta en rens og smøre inn skinnsetene mine, og vil ha best mulig produkter til jobben.

har du komfortseter med kjøling, altså små hulll i setene? har swisswax leather kit, synes det var så som så til mine seter hvertfall. skal jo påføres skum og børstes utover, fungerte dårlig på hullete seter da det bare forsvant inni hullene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel folkens, maddamen punkterte bakdekket her om dagen. Huff, gikk heldigvis bra med felgene.

Her er hva jeg fikk se når jeg tok av felgene:

 

 

 

 

 

 

 

Kunne ikke forstå noen ting. Dekkene har ikke hvert borti noen ting i skjemene.Så dette

måtte være slitasje.

 

Fikk nylig denne i posten:                                 http://www.trackace.co.uk/

Så gikk i gang for å måle spissinga.

 

Foran 10 minutter toe out foran. Ikke så gale vel?

Bak 60 minuttter altså 1 grad toe out bak. WOW!! Målte 2 ganger for å være sikker.

 

 

 

Kan dette være grunnen til slitasje bak? Dette er gjort i løpet av 2 sommer halvår.

 

Dekk bak 285/25/20 

Dekk foran 235/30/20

 

Noen som vet hva spissinga orginalt skal være bak på disse bilene?

 

Det såg ganske likt ut som da jeg punkterte i fjor (til og med samme felger ;) 10x20"). Tok firehjulskontroll og etter å ha kjørt 1,5 sesong nå så er det heldigvis ikke tegn til skjev slitasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Skrev noen innlegg på side 524 og 525 om feilmeldingene "4x4 and DSC" og "Tire Pressure Loss". Dette på en 2008 525Xdat. Onsdag skal jeg på verksted for andre gang for å ta hjulstilling og skifte en "bremsekontakt".

Har ikke hatt noen nye feilmeldinger før i dag. Da kom "4x4 and DSC" og i noen få sekunder sto det "Start Assistant fault" og likeså "4x4 System fault". De to siste har jeg ikke fått før. Passet bra de kom nå da jeg skal på verksted likevel. Alle meldinger borte og bilen helt ok etter stopp og start av motor.

 

Jeg mener mye peker mot styrevinkel sensoren, kanskje pga skjev hjulstilling og rattet noen grader feil. Det er ingen problem med vann i bagasjerom eller batteri-problemer.

Worst case blir jo abs/DSC modul ? Har det vært noe med abs-sensorene ville det vel vært en ABS feilmelding om det, noe jeg ikke har hatt. Og modulene for ABS/DSC burde vel også gitt feilmelding om det var noe tull med de. Er så glad dette skjedde innenfor bruktbilgarantien som nå utløper snart ! Om noen har ideer og erfaringer med problemet er det bare å kommentere.

 

 

Sverre

Redigert; Til info så var det bremsekontakten bak pedal som var dårlig og forårsaket alle DSC og 4x4 meldinger. Kontakten gikk vel av og til på uten at jeg bremset. Dette skjønte ikke systemet og elektronikken gikk bananas. Feilmeldingen kom fram i rheingold. Denne feilen førte i noen tilfeller til vibrasjoner ratt (bremsing på noen hjul) og i noen tilfeller også full nedbremsing alle hjul. Uten at jeg bremset !

Endret av Sverre_BMW525d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det såg ganske likt ut som da jeg punkterte i fjor (til og med samme felger ;) 10x20"). Tok firehjulskontroll og etter å ha kjørt 1,5 sesong nå så er det heldigvis ikke tegn til skjev slitasje. 

Oki :) takk for info, Har handlet meg verktøy for å måle camberen med nå, Så jeg skal fæ sjekket det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en pm med mailadressen din, så skal jeg sende deg monteringsanvisning, som også viser hvilke deler som må byttes.

For å nevne noe, så må følgende byttes til fronten : stålbjelke,isoporinnlegg,fester mellom bjelke og fanger,luftekanaler til bremser,deksler rundt radiator, fester mellom fremskjermer og fanger,nedre del av innerskjermer. Øvrig kan innerskjermer tilpasses. Jeg har akkurat ettermontert originale fangere og sideskjørt med absolutt alle deler på min 08 e61 og det er MYE som må byttes om du skal gjøre dette 100%. Til fronten trenger du også selvsagt alle deksler og plastdetaljer samt tåkelys. Sensorene dine kan brukes da alle mtech fangere bruker pre-lci sensorer uavhengig av årsmodell.

 

Takk for svar. Dette er god informasjon til de som tror at det bare er å kjøpe selve fangeren løst på FINN og tro at det passer. Her er det over 3000 kroner i ekstradeler! Vil forøvrig anbefale Moss Bilskadesenter for utrolig bra service! Hadde veldig god peiling på BMW og mtech. Nå er fangeren på plass! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte stabstag på venstre side nå, eller "kyllingbenet" som det også kallest. Er det nok å skru av hjulet for å komme til det? Er vell ikke noe hokkus pokkus?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

Skift begge når du først er i gang slik som jeg gjorde da slipper du å tenke på det i fremtiden :) Relativt enkel jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift begge når du først er i gang slik som jeg gjorde da slipper du å tenke på det i fremtiden :) Relativt enkel jobb.

 

Ja, det er normalt å skifte slitedeler parvis, har det først røket på ene siden så er det større sjanse for at det ryker på andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissvax leather care kit

Ok, det skal tas i betraktning når jeg kjøper igjen

 

har du komfortseter med kjøling, altså små hulll i setene? har swisswax leather kit, synes det var så som så til mine seter hvertfall. skal jo påføres skum og børstes utover, fungerte dårlig på hullete seter da det bare forsvant inni hullene...

Nei har ikke ventilasjon i setene. Så slippe å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sliter med med gløding/start på 520dat 08 mod. Nå er det blitt kaldere og vanligvis så skal bilen gløde for så å starte.

Det som skjer er at glødesymbolet bare blinker en gang for så å slukke, så drar starteren igang og motoren kimer til den starter. Hvor lenge den kimer avhenger av hvor kaldt det er. Som i går da det var 0 grader, kimet den i 3-4 sek før den startet. Vanligvis starter den tvert når den har glødet.

Er det glødepluggene som begynner å bli dårlige?

Takk for svar! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...