Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Veit ikke engang om bilen min gløder noe særlig, men den starter tvert om morran, når det har vært 2-3 minus, står bare og harker i noen få sekunder for så å gå reint, nå skal det også sies at det er noe feil med glødeenheten på bilen min også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren starter litt seint, men går helt reint, så er det nok ikke glødeplugger/gløderelè.

Da er det noe annet feil.

 

Men en diagnose kan være med å gi en pekepinne på hva som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren starter litt seint, men går helt reint, så er det nok ikke glødeplugger/gløderelè.

Da er det noe annet feil.

 

Men en diagnose kan være med å gi en pekepinne på hva som er feil.

 

Hvis du sikta til min post så vet jeg at glødeenheten min er dårlig, det kom fram på diagnose hos Bilia sammen med comfort accessen i bakdøra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren starter litt seint, men går helt reint, så er det nok ikke glødeplugger/gløderelè.

Da er det noe annet feil.

 

Men en diagnose kan være med å gi en pekepinne på hva som er feil.

Den går reint, og når motor har vært startet og stoppet med en gang ved ``kaldstart``. Så starter den med en gang.

 

Lest på annen tråd her på bimmers at evt. det kan være diselpumpa som kan være gåen. Det blir bare antagelse, blir nok en tur til BMW verkstedet til mandagen for en diagnose... Greit at det er i orden før vinteren setter inn for fullt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på eu-kontroll og de kommenterte at 4 glødeplugger ikke virket. Ikke merket noe til det ved start av bilen, men det vil vel sikkert merkes når det blir kaldere.

Da står bytte av disse på programmet snart. Bilen ble ikke godkjent pga at de ikke fikk målt avgassen fordi det er sprekk i eksosmanifolden! (har visst om en stund da det kommer litt eksos inn i bilen når bilen står stille på tomgang!)

Tenkte å bytte den og kan jo bytte glødepluggene samtidig. Må få kjøpt manifold først. Lurte på å bestille på ebay fra en i England som produserer de i støpejern.

Eller er det noen som vet om hvor man kan få kjøpt manifold til en grei pris? (BIlen: e61 530D) Pris hos GS nå er vel nesten 3000,-?

Og har noen byttet glødeplugger her? er det grei skuring? eller sitter de bom fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

hadde av dørsiden min for og fikse opp ødeleggelsene i fra de som monterte solfilm på bilen min, da kom kontakten på airbag til og ramle av, er det kun mulig og resette dette ved og koble til diagnose og sånt? eller innes det noen hemmelige triks for dette?

og er det mulig og få fram batterispenning i instrumenter på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

hadde av dørsiden min for og fikse opp ødeleggelsene i fra de som monterte solfilm på bilen min, da kom kontakten på airbag til og ramle av, er det kun mulig og resette dette ved og koble til diagnose og sånt? eller innes det noen hemmelige triks for dette?

 

 

Airbagen må slettes via PC ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på eu-kontroll og de kommenterte at 4 glødeplugger ikke virket. Ikke merket noe til det ved start av bilen, men det vil vel sikkert merkes når det blir kaldere.

Da står bytte av disse på programmet snart. Bilen ble ikke godkjent pga at de ikke fikk målt avgassen fordi det er sprekk i eksosmanifolden! (har visst om en stund da det kommer litt eksos inn i bilen når bilen står stille på tomgang!)

Tenkte å bytte den og kan jo bytte glødepluggene samtidig. Må få kjøpt manifold først. Lurte på å bestille på ebay fra en i England som produserer de i støpejern.

Eller er det noen som vet om hvor man kan få kjøpt manifold til en grei pris? (BIlen: e61 530D) Pris hos GS nå er vel nesten 3000,-?

Og har noen byttet glødeplugger her? er det grei skuring? eller sitter de bom fast?

Byttet glødeplugger på min 525d for noen uker siden. Var grei skuring på min. Byttet di på iskald motor, måtte av med innsug for og komme til. Kan også vere lurt og bytte styreenheten for glødeplugger i samme slengen har eg hørt. Tok meg ca 4 timer og gjøre dette alene og i rolig tempo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...