Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Var på eu-kontroll og de kommenterte at 4 glødeplugger ikke virket. Ikke merket noe til det ved start av bilen, men det vil vel sikkert merkes når det blir kaldere.

Da står bytte av disse på programmet snart. Bilen ble ikke godkjent pga at de ikke fikk målt avgassen fordi det er sprekk i eksosmanifolden! (har visst om en stund da det kommer litt eksos inn i bilen når bilen står stille på tomgang!)

Tenkte å bytte den og kan jo bytte glødepluggene samtidig. Må få kjøpt manifold først. Lurte på å bestille på ebay fra en i England som produserer de i støpejern.

Eller er det noen som vet om hvor man kan få kjøpt manifold til en grei pris? (BIlen: e61 530D) Pris hos GS nå er vel nesten 3000,-?

Og har noen byttet glødeplugger her? er det grei skuring? eller sitter de bom fast?

Følger spent med her. Må også bytte manifold veldig snart. Kanskje glødepluggene i samme slengen da. Håper du får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg har lurt på dette lenge så har jeg brukt litt tid på å finne ut svaret på dette. Kan en bil med antenne forsterker bruke

antenne splitter. Svaret er ja og men. :) Les svaret fra mailen jeg har fått under her.

 

Hallo.

Vi har antenne splitter til både med og uten forsterker så det er ikke noe problem.

Hvordan det virker på akkurat denne bilen har vi ikke fått så mye tilbakemeldinger på, men på generell basis så virker antenne splitter best på biler med utvendig antenne, og ofte like bra eller bedre en rute antenne.

En ting man må være klar over er at i enkelte biler med aktiv original antenne kan det være et filter som filtererer bort enkelte frekvenser, og da vil DAB forholdet bli ekstremt dårlig.
Hvem som filtererer og ikke finnes det ingen oversikt over, så man må bare prøve.

Mvh
Geir-Simen

 

Så det finnes en antenne splitter for både med og uten forsterker. Men vist bilen har en type frekvens filter så vil det ikke fugere så bra.

På en BMW E60/61 ++++ andre samme årsmodel BMW er så har vi dette filteret montert i bilene våres. Sjekk her:

 

http://www.realoem.c...435&hg=65&fg=30

Så er det om det er mulig å få demontert denne filter tingen og kjøre uten :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har prøvd å lest litt , både inne på dette forumet, og andre forum om langlysene / fjærnlys  på e60/61. Virker som det er noe forskjell dær fra bil til bil.

på min e61 er det xenon som vanlig i kjørelysene, men når jeg setter på langlysene blir det samme lyset i kjørelysene + at det blir lys i de innerste halogenpærene. 
Har en kompis som har en lik e61, han har kun lys i xenonpærene , da med at det vanlige dekslet åpnet for mere lys ved bruk av langlys. 

Det jeg lurer på er om noen har kommet fram til et xenonkit som funker og kan erstatte de orginale halogenpærene, uten at det blir noen feilmelding. 

 

Lasse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva den pluggen på siden av batteriet er (en gummi som går ned i gulvet, men fant ikke på det nye batteriet)? Noen som vet om biltema og selger "høyrepolte" batteri? Da jeg skulle ta festet over så gikk det selvfølgelig ikke pga at polene sto på venstre siden. (Ja burde tenkt på det først) Evt andre forslag enn biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ lhjemaas

Det finnes mange kit som virker. Bare enten kode bort pære varsel eller ha kit med canbus støtte.

@kølla

Da kjøpte du feil batteri. Du må kjøpe batteri som biltema foreslår for å få rett polstilling og størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har prøvd å lest litt , både inne på dette forumet, og andre forum om langlysene / fjærnlys  på e60/61. Virker som det er noe forskjell dær fra bil til bil.

på min e61 er det xenon som vanlig i kjørelysene, men når jeg setter på langlysene blir det samme lyset i kjørelysene + at det blir lys i de innerste halogenpærene. 

Har en kompis som har en lik e61, han har kun lys i xenonpærene , da med at det vanlige dekslet åpnet for mere lys ved bruk av langlys. 

Det jeg lurer på er om noen har kommet fram til et xenonkit som funker og kan erstatte de orginale halogenpærene, uten at det blir noen feilmelding. 

 

Lasse 

 

Finnes tusenvis av sorter som passer så lenge du har riktig pæresokkel.

Kjøp da digitalt xenonkit, så slipper du feilmelding og motstand forankoblet. Fordelen med Digitalt kit er så klart feilmelding dreper, men du får også melding i OBC om at en pære er gåen som du ikke ville fått ved kodet bort pæresjekk eller motstand forankoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrering av Batteri er nå mulig via android app for E60/61 Facelift :)

 

battery.jpg

 

Edit!!!

 

Her er en mail fra dem og svar fra meg:

 

Hello Morten,

many thanks for your advice. We will list all supported car models inside the change log of the next release. Yes, I can confirm that we support E60/61 :)

It's already possible to change the battery type inside the InApp ;)

Best regards from Munich
Roman

 

Oki thats awsome great work. You should then call it coding and registering of battery is possible.
That is 2 different things. Coding is needed for changing to different battery. Registering is needed
for changing of battery with 100% same specs. :)

 

MvH/Regards.

 

Morten Olsen

 

 

Som dere ser så er coding også mulig via app :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprakk en felg igår! Kjørte bilen til GS for å ha på ny. men til min store overaskelse så var det ikke GS splitt felger. Noen som har peiling på hvilket merke dette er og hvor jeg får kjøpt de? 18" med 235 dekk. regner med at de er 8" brei.

 

 

post-67580-0-69430900-1415950042_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger spent med her. Må også bytte manifold veldig snart. Kanskje glødepluggene i samme slengen da. Håper du får svar.

Har bestilt ny manifold fra England. Får den da sendt fraktfritt til min adresse i Italia slik at jeg sparer frakt og norsk momspenger. Kommer da på ca 1600,-

Så da ser det ut til at det kan bli litt romjulsjobbing med bilen!

Leste en gang på et annet bmw forum om en som hadde byttet manifold, men gjort jobben fra undersiden høyre side. Han slapp da å demontere mye på oversiden av motoren. Skal prøve å finne tilbake til tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...