Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Leste litt om de flaps. Kom bort i en site som heter realoem.com nå er jeg helt fersk eier innen e60 så denne er sikkert kjent for dere. Men her kunne jeg slå min bil op og under intake manifold desverre se at min har swirl flaps. Det er en motor M57N2. Som dere kanskje har set av tidligere innleg, kaster min olie fra manifold. Så vurderer å kaste meg ut i en skift af pakninger samt bort med swirlflaps. ...jeg har aldrig jobbet i motoren på en bil...er jeg helt på jordret om jeg kaster meg ut i dette...

Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg er ikke sikker på om jeg ville kastet meg ut i dette med mindre du har basic+ kunnskap om å skru på motor for å være ærlig. Har du ingen bekjente som kan assistere deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ok Scoot skjønner. Nei har desverre ikke noen som kan hjelpe. Jobber til vanlig i bank og er flyttet til norge for en 3 år siden. Så har ikke den store kreds af bekjent her i NO innen mekanikkerkreds. Må kanskje få det gjort på verksted da [emoji88]

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående fjerning av swirl flaps og bytte av glødeplugger bør du ha skrudd litt ifra før av. Mange deksel som må fjernes for og komme skikkelig til. Har selv gjort dette på mine biler. Når innsuget skal av må en være forsiktig da gummiproppene/pakningene ofte løsner og faller nedi motorrommet (er du skikkelig uheldig faller di inn i innsugkanaler til stempel så en magnet er veldig lurt og ha tilgjengelig. Glødepluggene har også en tendens til og knekke (gikk fint på min motor). Finnes som sagt veldig gode DIY på swirl flaps remowal på nettet så se nøye gjennom disse før jobben starter evnt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, spesielt at enkelte over vannet da rapporterer om at de har funnet flaps i sine facelifts. 

Det er umulig i følge delekatalogen, da europa har samme motor. 

Som sagt, gi meg bevis, jeg skal legge meg flat om jeg tar feil.

 

Otis nå ble jeg i tvivl ... Min er fra nov 2006, motor M57N2, men skal være med 231hk ...kan jeg ha flaks og den er uten flaps ...

Sent from my iPad using Tapatalk

Om du har noe annet enn 197 hk, så har du flaps. Sålenge den er fra før 2009.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=5&t=142566&f=5&t=142566

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15/2008-e60-525d-auto-swirl-flaps-t97053/index2.html

https://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=5&t=162359&p=1317985&hilit=525d+swirl&f=5&t=162359&p=1317985&hilit=525d+swirl#p1317985

 

Jeg blir veldig forvirret. På meg så virker det som det er store forskjeller ettersom du har manuell eller automatkasse. Samt at 525d LCI som du sier ikke har flaps, men 530d som jo egentlig er samme motor derimot har flaps ( da de store 33mm - samme som faktisk satt i min 05 525d )

 

Ikke lett å forstå seg på det her ass.  

Sjekket realoem, og 525d LCI har IKKE flaps. Derimot så har 530d flaps. 

 

Så i praksis så er det M57TU2D30-UL - altså motoren i 525d som IKKE har flaps.

Mens -OL og -TOP da av en eller annen grunn har fått flaps. 

Oppsummert; Din første påstand om 525d LCI uten flaps er helt riktig. Min feil, jeg var så opphengt i motorkoden generelt at jeg ble litt blind en periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Spørsmålet har kanskje blitt stilt før i denne tråden,men;

Passer LCI msport ratt i min 2003 E60? Har studert litt på rattene og de ser forholdsvis "lik" ut på baksiden. Eneste er vel kontaktene som er forskjellig?

Legger ved et bilde av standard ratt, og link til et lci ratt på ebay.

http://m.ebay.com/itm/251772683547?nav=SEARCH

post-51958-0-02089300-1421147454_thumb.j

Endret av Jokkke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...