Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

kjøp av e61. 2008-2010   er det nokon Km stand som ein bør være obs på ? 

 

turbo bytte mellom  90-150?  sett berre fleire som ha måtte gjort det . 

er det eg er mest "redd" for ved ein sånt kjøp. kjip kostnad.

 

andre tips ? 

Er ikke turbo på en bensiner.

Men det er vel kanskje diesel du ser etter?

R6 diesel, i 525d virker som har minst problemer.

Men det er vel egentlig 520d som har oftest turbo bytte, men da pga manglende skifte av veivhusventilasjon.

Ellers finner du alt du trenger å vite her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteribytte skal uansett registreres i bilen (ingen unntak), men om du i tillegg endrer størrelse og/eller type skal dette kodes inn.

 

Er det ingen i nærheten av deg som har en datamaskin? Det er en relativt enkel prosess.

 

Fikk lagt inn at det var nytt batteri når bilen var på Eu-kontroll, men de klarte ikke å gjøre noe med størrelsen som var programert inn.. 

 

Skal forske litt, finne det ut :) Skulle gjerne ha sletta pæresjekken på grøftelysa også, samt å koda lysa på bilen slik de kommer på når man låser opp bilen, for det vil jeg tro skal være mulig? 

Har bare BMW Scanner 1.4.0 selv, får eventuelt kjøpe meg 2.0.1 dersom ingen andre kan hjelpe i nærområdet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lagt inn at det var nytt batteri når bilen var på Eu-kontroll, men de klarte ikke å gjøre noe med størrelsen som var programert inn.. 

 

Skal forske litt, finne det ut :) Skulle gjerne ha sletta pæresjekken på grøftelysa også, samt å koda lysa på bilen slik de kommer på når man låser opp bilen, for det vil jeg tro skal være mulig? 

Har bare BMW Scanner 1.4.0 selv, får eventuelt kjøpe meg 2.0.1 dersom ingen andre kan hjelpe i nærområdet :P

 

Riktig at du må ha LM2.

BMW scanner 1.4.1 fungere ikke på E60/61, må ha 2.0.1.

Har for øvrig laget en DIY på hvordan man fjerner pæresjekk på 60/61 ved 2.0.1.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCM2 kom på biler fra og med 09/2006.

 

Er denne datoen fasiten, eller ble de gradvis innført før dette? Har lest så mange datoer rundtom på nettet, men de fleste fra rundt (tidligere i) 2006, uten at det nødvendigvis er fasiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne datoen fasiten, eller ble de gradvis innført før dette? Har lest så mange datoer rundtom på nettet, men de fleste fra rundt (tidligere i) 2006, uten at det nødvendigvis er fasiten.

 

Det ble ikke gradvis innført etter dette. Alle biler fra og med 01.09.2006 fikk LCM2 som standard. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser etter e60/e61 530d for tiden. Ligger en e61 530d med manuell ute tilsalgs og den vurderes sterkt. Planen er stage 2 kanskje mer i senere tid og tviler da lktt på en evt automatkasse.. lest litt rundt og sett at e61 har mer el feil enn e60?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser etter e60/e61 530d for tiden. Ligger en e61 530d med manuell ute tilsalgs og den vurderes sterkt. Planen er stage 2 kanskje mer i senere tid og tviler da lktt på en evt automatkasse.. lest litt rundt og sett at e61 har mer el feil enn e60?

 

http://autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E60/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...