Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg om min E60 LCI 2009 mod med m-sport har H8 eller HB4 tåkelyspærer? Har fire sett med H8 pærer, men pæra som satt i bilen sto det HB4 på og kontaktene var langt ifra like. Kjenner jeg begynner og bli frustrert!

 

LCI har H8 i tåkelys.

 

http://am-application.osram.info/en

 

HB4 er preface.

Passer ikke kontakten eller passer ikke pæren i lykten?

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakta passa ikke, kontakta som ligger nedi er brei, men i H8 pærene jeg har er det smal kontakt. Er plastikk rundt utafor selve lyktehuset og jeg fikk ikke låst H8 pæra engang. Stod også HB4 på kontakta som selve pæra sitter i og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en 2008 e61 LCI, med litt småproblemer med lukking av bakluke.

Har automatisk bakluke som har begynt å bråke litt, og ikke alltid åpner når den skal.

Det er vel en god grunn til å anta at det skyldes lite olje på hydrauliksystemet? (skal sjekkes)

 

Men i tilegg så har jeg ved 2-3 anledninge nå, opplevd at nedre festepunkt på den hydrauliske sylinderen(den som er tilkoblet pumpe), løsner nederst.

Har så langt antatt at den bare skal "klikkes på", men er det noen låsemekanisme der jeg bør ta en nærmere titt på? (slik at jeg da ikke har klart å montere den skikkelig igjen. Hvordan er denne evt. låsemekanismen  på feste til sylinderen  ment å fungere.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør den kulen som sitter i bilen godt opp med grease før du klikket den på igjen.

Deretter bestiller du en ny, og bytter den ut ved anledning (fortsatt med grease på), koster en liten hundrelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker,skal prøve dette :)

Forresten hvor er det greiest å kjøpe Shell aero 41 til å etterfylle hydraulikken  till bakluka?

Smør den kulen som sitter i bilen godt opp med grease før du klikket den på igjen.

Deretter bestiller du en ny, og bytter den ut ved anledning (fortsatt med grease på), koster en liten hundrelapp.

Endret av seight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LCI har H8 i tåkelys.

 

http://am-application.osram.info/en

 

HB4 er preface.

Passer ikke kontakten eller passer ikke pæren i lykten?

 

Har sjekka litt rundt. Virker som det er H8 på facelift biler UTEN M-sport, mens facelift modeller MED m-sport har HB4. I følge ekstralys så har jeg HB4 i min, noe som også stemmer. Så til andre, hvis noen trenger H8 pærer, derav retro yellow, xenonlook blå eller LED i 60/80w, pling på en PM :)

 

post-73485-0-81735700-1422972183_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker,skal prøve dette :)

Forresten hvor er det greiest å kjøpe Shell aero 41 til å etterfylle hydraulikken  till bakluka?

 

Jeg kjøpte hos flybunkringsservice eller hva det enn het.

 

Sjekke festet (hullet) på selve sylinderen også. På min var dette rustet såpass at jeg måtte skifte hele sylinderen inkludert slanger. Var olje med i settet btw

 

Er du sikker på at den delen på sylinderen var rustet, og at det ikke bare var rust fra denne kulen som hadde smittet over? Såvidt jeg kan se er sylinderhuset laget av aluminium eller en form for støpegods. I tillegg er det en liten C-formet ring som holder sylinderen fast på kulen, slik at hoveddelen av slitasjen går mot denne, og ikke selve festehullet i sylinderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka litt rundt. Virker som det er H8 på facelift biler UTEN M-sport, mens facelift modeller MED m-sport har HB4. I følge ekstralys så har jeg HB4 i min, noe som også stemmer. Så til andre, hvis noen trenger H8 pærer, derav retro yellow, xenonlook blå eller LED i 60/80w, pling på en PM :)

 

attachicon.gifhb4.png

 

Hadde faktisk en liten aning om det, men ville ikke svare før jeg var helt sikkert, fordi i dag så sjekket jeg faktisk ett tåkelys på en LCI på parkeringen her (original og uten m) og den har H8. Så en tanke om HB4 i m tåkelys slo meg, men du fant jo ut av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte hos flybunkringsservice eller hva det enn het.

 

 

Er du sikker på at den delen på sylinderen var rustet, og at det ikke bare var rust fra denne kulen som hadde smittet over? Såvidt jeg kan se er sylinderhuset laget av aluminium eller en form for støpegods. I tillegg er det en liten C-formet ring som holder sylinderen fast på kulen, slik at hoveddelen av slitasjen går mot denne, og ikke selve festehullet i sylinderen.

 Den er i stål... som ruster. Garantert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk en liten aning om det, men ville ikke svare før jeg var helt sikkert, fordi i dag så sjekket jeg faktisk ett tåkelys på en LCI på parkeringen her (original og uten m) og den har H8. Så en tanke om HB4 i m tåkelys slo meg, men du fant jo ut av det ;)

 

Jepp, litt synd jeg har liggende 4 pk med pærer av forskjellige typer, som jeg ikke får brukt til noe :P Forresten, siden de LED pærene jeg allerede har er H8, er det en spesiell grunn til at de ikke vil passe i angel eyes? Tenker at de er jo H8 og det er LED, er det noe spesielt med de som sitter i AE kontra vanlige H8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...