scoot Skrevet Mars 12, 2015 Share Skrevet Mars 12, 2015 Tja, jeg så litt på det når jeg byttet EGR-termostaten. Som videoen viser er det aller meste lett tilgjengelig, kan avgi en liten rapport etter jeg har byttet min til helgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 12, 2015 Share Skrevet Mars 12, 2015 Kurant jobb, men pass på reimene dine og spyle de godt etter kjølevæske søl. Kan ikke tenke med at du knekker noen bolter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 13, 2015 Share Skrevet Mars 13, 2015 (endret) Fikk bytta termostat i dag, brukte vel ca 1,5 time. Veldig grei jobb Bilen klarer nå og komme seg opp på 90-91 grader, men den bruker ganske så lang tid. Og den ligger heller ikke dønn stabilt, varierer veldig hvis man kjører småaktivt og hopper fort mellom 82-91. Er dette normalt, eller må jeg begynne å titte på termostat nr 3.? Kjenner at jeg er lite gira på å bytte den slitsomme varmvekslern... Endret Mars 13, 2015 av scoot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 14, 2015 Share Skrevet Mars 14, 2015 Hvor kaldt var det ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 14, 2015 Share Skrevet Mars 14, 2015 Rundt -2 tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mars 14, 2015 Share Skrevet Mars 14, 2015 At tempen synker med det samme du gir på, er ikke spesielt rart. Som sagt, så lenge den ikke faller under 75 så er det vel ingen krise? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 14, 2015 Share Skrevet Mars 14, 2015 Hmm neida, den datt aldri under 80 Skal etterfylle litt og kjøre meg en lengre tur nå, rett og slett blåse den ren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 14, 2015 Share Skrevet Mars 14, 2015 Temperaturen faller en god stund etter du har gitt på ikke når du gjør det. Diesel motorer utvikler mye varme under pådrag. Men jeg kjørte ned fra Dombås mot otta og da gikk min motor ned til 72 grader, men det var i -12 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mars 14, 2015 Share Skrevet Mars 14, 2015 Trodde kjølevæska gikk kjappere igjennom systemet på høyt turtall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Mars 14, 2015 Share Skrevet Mars 14, 2015 (endret) Vel det var kortvarig glede for min del, hvis jeg har planer om en lovlydig kjørestil så blir i allefall motoren ikke varm. 1 times kjøretur i dag, +5 i lufta og 70-90 soner. Normal kjøring, maks 70 grader. Med mindre noen har noen smarte tips går jeg ut i fra at varmeveksler-termostaten er neste på lista? EDIT: Prøvde å klemme flat slangen til varmeveksleren, uten at det egentlig hjalp noe særlig. Jeg kjøpte jo ikke OEM-termostater, og litt mer googling tilsier at det kanskje var dumt ? EDIT2: Har nå prøvd å stoppe eventuell sirkulasjon fra både varmeveksler og EGR, samme resultat. Bilen er lettere å få opp til 80 grader, men uten grisekjøring går den aldri opp til 90. Har en stygg mistanke ( som flere har erfart ) at min ikke-OEM hovedtermostat kanskje ikke var den smarteste investeringen. Søppel. Endret Mars 14, 2015 av scoot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosjekt34 Skrevet Mars 14, 2015 Share Skrevet Mars 14, 2015 (endret) Hvordan er det å fikse opp en E60/E61 som har utløste airbager foran? Noen som har kunnskap om slikt? Skal ikke gjøre dette selv altså, har bare fått et veldig godt tilbud på en E61 som har en lettere skade.. Endret Mars 14, 2015 av prosjekt34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Mars 15, 2015 Share Skrevet Mars 15, 2015 Finnes det en sterkere clutch til 525d? (m57tu) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 15, 2015 Share Skrevet Mars 15, 2015 Ja. Har på lager også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Mars 15, 2015 Share Skrevet Mars 15, 2015 Ja. Har på lager også jasså! Bilen er chippet og effekt er uvisst, men den begynte hvertfall med denne slurringa etter det var gjort. Er clutchene svake originalt eller er det rett og slett fordi den er sliten? Du har kanskje svar på om det skulle holde med en annen lamell, eller om man må ha sterkere trykkplate også. Send meg gjerne en PM med litt info, evt. post det her siden det sikkert er flere på bimmers som kan støte på dette problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 15, 2015 Share Skrevet Mars 15, 2015 Det spørs jo litt på hvor mye klem (og hvor brått det kommer) og på hvor lavt turtall det er snakk om. Men mye løses med ny clutch, evt ny fra større modell (3,0). Våre clutcher er meget fine å kjøre med, men du vil få hard pedal. Utenom det er de minst like fine som originale. Og da blir det et spørsmål om hvor mye kraftigere clutch du ønsker å kjøre med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå