Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer litt på en e61 05 mod. 530d. med gåen luftkompressor. Er dette mye jobb og skifte, og dyrt? Kan det vere andre ting enn kompressoren som gjør til at den ligger på bakhjulene? Bruker ikke eksosmanifolden og sprekke også på disse? Hører man evt. dette godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang luft, så kan det være mange ting, men hele luft opplegget er veldig enkelt å skru på.

Og i all hovedsak er det kompressor som blir dårlig pga fukt eller at den suger inn skitten luft pga en sprukket slange på innersiden av høyre bakhjul.

Eksosmanifolden har du rett i. Du kan ihvertfall lukte det og se det, pga sot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er egentlig service intervaller for BMW når det kommer til motorolje? Sist bytta jeg olje på 108,500km, nå har bilen gått 138,400km, og vil tro og mener å huske at det er 30,000km i intervall, men iDriven min sier at jeg har igjen 9000km til neste oljeskift, og oljenivået er på siste streken før minimum. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor den sier 9000km igjen, når det er gått 30,000 siden sist. Vet at også mange bytter olje på vær 10,000, men det kan jeg ikke gjøre, for da bytter jeg 3 ganger årlig, og det blir fort mye penger. Kjører 500km i uka bare til å fra jobb, også fritid/turer etter de 500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hei !

 

Jeg er i tenkeboksen på å kjøpe meg en e61, valget står mellom 08/09 mod 525 DAT eller en 2010 mod 520 DAT

Noen det er mere feil på enn den andre ? spesielle ting jeg bør være obs på ?

Endret av kenris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg er i tenkeboksen på å kjøpe meg en e61, valget står mellom 08/09 mod 525 DAT eller en 2010 mod 520 DAT

Noen det er mere feil på enn den andre ? spesielle ting jeg bør være obs på ?

Forskjellen mellom 08 og 09 er ny idrive.

Forskjellen fra 09 og 10 er nye speilkåper og nye farger på lakk.

Jeg hadde valgt 525 foran 520 selv med eldre idrive.

Synes du ikke dette betyr noe så tar du 520d fra 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30000

Jeg kjører 15k på mine oljeskift. 30k er drøyt mye, hvertfall med norsk klima

 

Med tanke på at jeg har kjørt snart 60,000km på under to år, så blir å bytte olje to ganger i året dyrt, med mindre jeg hadde hatt serviceavtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e61 05 mod. har samme 16 pin kontakt som e39 01 mod. ?
Tenkte og se på en idag og vil da ta med INPA og sjekke opp litt. Hvor ligger diagnosekontakten på e61?

Vil Bmw scanner 1.4.0 funke likegreit til og få sjekket opp feilkoder? Går vel litt raskere da man kan sjekke alt med den?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...