Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fokuserte på kilometer da jeg kjøpte så da ble det en 525d uten x. Dette gjorde jeg fordi at jeg ikke ville at bilen skulle være gått 280kkm da jeg skal selge den.

Om det er rett tenkemåte vet jeg ikke, men jeg følte det var riktig, og det gjør jeg enda.

Men ellers er det klart at bilen vil være merkbart brukt med 200kkm på seg. Om den er godt vedlikeholdt, med understellsdeler som er skiftet, motoroppheng, girkasse, oljer overalt, bremser, ledningsbrudd og slike ting, så kan det uansett være et bra kjøp, på tross av kilometer.

Om en bil har gått med litt dårlig vedlikehold på 100kkm så er det bedre enn en bil som har gått med like dårlig vedlikehold i 200kkm.

Det har vært noen saker med transfer kasse skifte på X3 og X5 mener jeg, men vet ikke om det pga kilometer eller hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

sliter med temperaturen på min 525dat.

ligger på rundt 60-70 grader og byttet agr termostaten idag men lite endring i temperaturen.

da vil jeg tru at å bytte "hoved" termostaten er neste steg?

noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestandig luftet ved å fylle opp ekspansjons tanken først til det ikke går på mer.

Så starter jeg motoren og etterfyller i 5-10 min til det ikke går mer.

Så kjører jeg en tur til motoren er varm, etterfyller mer dagen etter, fordi det skal jo gjøres når det er kaldt.

Jeg vil nesten påstå at diesel BMW er selvluftende, fordi de har en rør som hele tiden sirkulerer kjølevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som nevnte at støtfanger må av. Men som Lasse skrev over så er det enkelt og løsne fangeren litt på toppen så trekke lykten ut. Selv synes jeg det er noe herk ved å kun løsne skruene til lykten, det er for trang og tullete, ihvertfall når den skal på plassigjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...