Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Den driver ikke med regenerering da? Du får du harde og litt klønete girskift mens den holder på.

Nei er ikke regen, den har standard gåen termostat, så får bare 60 grader vann temp. Og då blir ikke kravene for en regen møtt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose først.

Så oljeskift med nullstilling av adopsjon verdier. Ta samtidig trikset med gasspedalen og tenningen.

diagnose tatt, ingen feil under girkasse modulen, er 3 feilkode som dukker opp, og det er exhaust temperatur sensor before cat, washer fluid heater nozzle, og ibs sensor. ingen av disse skal ha direkte innvirkning på girkassen. 

har nullstillt "lære kurven" til girkassen. tror jeg dropper skift og går rett på flushing, reset av adapsjoner + inspeksjon,(er så heldig å ha noen av Norges beste folk på auto kassen 10 min unna :clap:  ) vist dette ikke er noe hjelp i har jeg sett flere i England har hatt lykke med å oppdatere software på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man oppdatere software selv eller er det best å la BMW gjøre det?

Og mens jeg skriver et innlegg: Ang koding er jeg nødt til å endre mitt nettverksadapter til 192.168.68.1? Installerte CD fra cableshack og der ble VMplayer installert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjøre det selv, men man bør ha en svært kraftig lader tilkoblet bilen, type 40-70amp for å hindre strømbrudd, da kan det være at du sliter veldig.

For å kode med NCS, om det er det du bruker, så trenger du ikke endre noe nettverk i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke backup, alt ligger lagret i daten filene.

Om du gjør en feil, er det bare å velge standard koding av den modulen, så henter den info fra VO og legger inn det som skal være der.

Såklart, har du noen spesielle kodinger på den modulen, kan det være kjekt med en kopi, men trenger det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man oppdatere software selv eller er det best å la BMW gjøre det?

Og mens jeg skriver et innlegg: Ang koding er jeg nødt til å endre mitt nettverksadapter til 192.168.68.1? Installerte CD fra cableshack og der ble VMplayer installert.

Det er best å ta hele bilen hvis du har mulighet til det... For NCS \ INPA trenger du ikke VMWare i det hele tatt. kjøres på native maskin. Hvis du har planer om å bruke progman til å oppdatere bilen så er det bare å _drite_ i det :P

Bruk ISTAP eller WinKFP. No annet og du vil bare tråkke veldig i salaten og slite med å få bilen opp å gå igjen. Trust me :)

Trenger ikke backup, alt ligger lagret i daten filene.

Om du gjør en feil, er det bare å velge standard koding av den modulen, så henter den info fra VO og legger inn det som skal være der.

Såklart, har du noen spesielle kodinger på den modulen, kan det være kjekt med en kopi, men trenger det ikke.

Godt noen endelig skjønner det... Var borti en her som absolutt skulle ha backup av alle modulene sine i tilfelle noe gikk skeis.. Det var på E serie... F serie derimot er litt annerledes der ikke alle biler har standard koding fra fabrikk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjøre det selv, men man bør ha en svært kraftig lader tilkoblet bilen, type 40-70amp for å hindre strømbrudd, da kan det være at du sliter veldig.

For å kode med NCS, om det er det du bruker, så trenger du ikke endre noe nettverk i det hele tatt.

Mulig å oppdatere moduler selv altså? Hvilket program bruker man og hvor får man tak i filene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å oppdatere moduler selv altså? Hvilket program bruker man og hvor får man tak i filene?

Da trenger du ISTA/P med nyeste daten filer. Eller er det daten filer til ISTA/P?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filene finnes på nett. Hvis du ikke klarer å finne de så er du ikke "inne" nok i dette :P  Det brukes WinkFP på E serie for å ta enkle moduler, eller ISTA P på E og F serie for hele bilen. ESYS for F serie enkle moduler. (Og evt alle).

ISTA P er krevende.

Jepp det høres bra ut, stoler blindt på retrofit guru jeg :) Men får øve meg litt med andre ting osv før jeg går på noe så omfattende.

Like greit, prøv deg forsiktig frem først. Dumt å ødelegge noe.

Da trenger du ISTA/P med nyeste daten filer. Eller er det daten filer til ISTA/P?

Det er daten filer ja sånn sett, men de som man bruker i ISTA P under isntallasjon heter bare ISTA Package. Men Daten filer kan man hente ut heri fra ;)

Er software oppdatering noe som går på hele bilen? Eller er det kun girkassen?

Hvordan vet jeg om bilen min har fått dette?

Det kan gå bare på enkeltmoduler eller hele bilen.

For å vite om du har fått software oppdatering så må du sjekke noe som heter I-Level eller Integrerings Nivå  på Norsk.

Dettte kan lese av i Tool32, DIS, eller ISTA.

Vil se ut som f.eks : E060-12-08-501  som da betyr at du har en E60 med software fra august 2012 revisjon 501.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...