Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

På 21.1.2019 den 21.24, Tusle skrev:

Heisann.

Har ein 525 xi som det går lang tid før blir skikkeleg varm i kupeen.
Har 25 min til jobb, og blir ikkje varmt på den turen.
Har bytta begge termostatane, men vart ikkje bedre.
Nokon som har tips?

Hei, hadde samme problem på en 525d, byttet begge thermostater uten at det hjalp, da var det en thermostat ved oljekjøler eller noe slikt som til slutt ble byttet, husker ikke helt, men da ble det endelig varme i systemet.

Husker at hvis jeg kjørte i sportmodus slik at det var turtall på motoren så ga den varme men ikke på rolig kjøring i vanlig drive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, BMWlog skrev:

Er det en grei jobb å bytte glødeplugger og relê på M57? Eller er det en jobb en helst bør sette bort ettersom pluggene kan sitte fast?

Er jo en risiko for at de kan knekke, men om du gjør alt riktig og ikke minst er tålmodig så kan du sikkert klare det selv.

Bør i hvertfall kjøre bilen god og varm før du begynner. Innsuget må av for å komme til plugger og rele. Lurer på om det står en kjølevannslange i veien for releet

Ser noen bruker momentnøkkel som de stiller inn på et lavere moment enn det de "pleier" å knekke på.

Men kan være lurt å bruke liten skralle (3/8 tror jeg). Skru forsiktig til du kjenner motstand, så skru den inn igjen, så ut igjen til du kjenner motstand igjen. Den skal komme seg mer og mer ut for hver gang. Bør i hvertfall ikke bruke makt når du skrur ut. Bør og spraye WD40 eller lignende rundt pluggen innimellom.

Men om du er usikker på det så koster det nok sikkert ikke så alt for mye å få et verksted til å gjøre det :) Bør bytte pluss kabel også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nivåregulering på e61....

Kompressoren går når jeg kobler på henger. Antar for å få bilen opp i innstilt høyde.

2 ganger nå siste 2 mnd har den latt seg sige ned og deretter jekket seg opp på kompressoren, når motor slått av. Det hele skjer i løpet av ca 20 sekund.

Skal det være slik eller har jeg en begynnende sniklekkasje? Jeg vil ikke tro det, siden bilen kan stå i 2 uker uten at den siger bak. Likevel får den disse plutselige slippe seg ned/jekke seg opp igjen. Bare skjedd 2 ganger på 2 mnd som sagt og 2 ganger som jeg vet om siden jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 19.17, Maxmek skrev:

Hei, hadde samme problem på en 525d, byttet begge thermostater uten at det hjalp, da var det en thermostat ved oljekjøler eller noe slikt som til slutt ble byttet, husker ikke helt, men da ble det endelig varme i systemet.

Husker at hvis jeg kjørte i sportmodus slik at det var turtall på motoren så ga den varme men ikke på rolig kjøring i vanlig drive.

Har bytta dei termostatane som er på min, ein ved vannpumpa, og ein på radiatoren, som er til oljekjøling. Du som har diesel har vel kanskje ein til på EGR?
Lurar på om det kan væra registeret i varmeapparatet som byrjar bli tett, for går lang tid før det blir skikkeleg varmt i kupeen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har lagt merke til at bremserørene på hver side bak begynner å bli klare for å skiftes ut. Hvor under bilen ender bremserørene som går fra de bakre bremseslangene? Er de skjøtet på ett enkelt og greit punkt under bilen fra fabrikk, slik at jeg bare kan lage til ett likt rør og erstatte det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen son kan hjelpe meg å finne delenummer? Har lett og lett på Realoem og koed men klarer ikke finne. Det gjelder selve "ledningsnettet" som går frem til PDC. Altså ledningsnett for PDC foran, den delen hvor man kobler PDC ledningsnettet på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, BMWlog skrev:

Noen son kan hjelpe meg å finne delenummer? Har lett og lett på Realoem og koed men klarer ikke finne. Det gjelder selve "ledningsnettet" som går frem til PDC. Altså ledningsnett for PDC foran, den delen hvor man kobler PDC ledningsnettet på bilen.

Tok meg 3,59min å finne på koed.no 😋  delenr: 61126928362.

 

https://koed.no/no-no/product/61126928362

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Reef89 skrev:

Tok meg 3,59min å finne på koed.no 😋  delenr: 61126928362.

 

https://koed.no/no-no/product/61126928362

 

 

Takk for hjelpen, men det er ikke denne jeg mener dessverre :( Jeg tenker på den som du kobler denne i som går videre inn i bilen og til styreenhet. Den ligger på høyreside foran. (Den hvor du kobler fra PDC ledningsnett når du tar av støtfanger foran)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...