Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld folkens,

dette er min første post på forumet. Kommer fra MB-leiren men har de siste månedene fått øynene opp for E61... Har lest en del på forumet her om disse bilene, mye nyttig info å hente ser det ut til.

Forhåpentligvis strekker budsjettet mitt seg til en 525 dat LCI, og selv om det er enkelte "uheldige" historier knyttet til disse, virker det generelt som mye (og artig) familiebil for pengene?

Så et par spørsmål om navigasjon som noen kanskje kan kaste litt lys over:

1. Hva er hovedforskjell på Navi Business og Navi Pro (utenom skjermstørrelse)?

2. Hvor brukervennlig er BMW sine navi-løsninger, sammenlignet med f.eks en bra modell fra TomTom?

Takknemlig for tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor-navien kan kjøre to forskjellige vinduer, f.eks radio eller computer i det ene og navibildet i det andre. Synes den fungerer bedre enn Tomtom men ville ALDRI i livet blødd titusener av kroner for noe slikt på en ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor-navien kan kjøre to forskjellige vinduer, f.eks radio eller computer i det ene og navibildet i det andre. Synes den fungerer bedre enn Tomtom men ville ALDRI i livet blødd titusener av kroner for noe slikt på en ny bil.

Takk for info. Er det ellers noe forskjell når det kommer til selve kartvisningen - tenker da på farger, 2D vs. 3D etc? Enkelt å legge til personlige interessepunkter/favoritter og lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har en tomtom som hvertfall jeg synes er bedre og mer brukervennlig enn den jeg har i bmw´en! (navi proffesional)

Det som gjør den i Bmw´en bedre, er rett og slett at den er integrert og så er det veldig greit at den er samkjørt med Head Up Display for de som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal ha felger til min E60. Tenkte i første omgang på pulverlakkerte sorte replica M5-felger i 19".

Det jeg lurer på er: Hva slags sett passer på bilen? Ser gjerne for meg at bakfelgen er bredere enn felgene fremme, det er stilig. Hva med innpresset? Og hva slags dimensjon kan jeg gnu på bak/fremme? Som sagt, gjerne bredere dekk bak. Vil helst det skal være lovlig, eventuelt se lovlig ut :wink:

Funker det f.eks. med 19x8.5" felg fremme med 245/35-19 og 19x9.5" felg bak med 275/30-19? Vil dette også være lovlig å kjøre på?

Ikke senket bil. Kommer ikke til å senke den heller. Men blir fullt M5 stylingsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Mulig og få godkjent Forskjellig dekk dimensjon bake og framme på en E61? f eks 235 framme og 265 bake.

Var på BT og spurte om dette for og få det i vognkortet, di sa dette ikke var mulig/lovlig.

takk for svar..

Såklart er det mulig. Om du leser i vognkortet og/eller i manualen til bilen din, så står det jo ulike dimensjoner der som er lovlig (f.eks 235 og 255 bak) - men, felgene må vere TUV-godkjente. Og det er det langt frå alle som er ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om denne passer min E61, noen som har en formening om kvaliteten på denne ? Skulle opprinnelig kjøpe en bakre lyddemper fra Hartge, men når bakpotten koster nesten 8000 kr :shock: så lar jeg heller denne ligge på drømmelisten.

Det var vel en bakpotte fra supersport, står kun 520d, 525d etc. Men ikke om det er til E61 eller E60.

https://www.koed.no/2.2.asp?billede=6659_1_65334.jpg&id=65334&nr=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Mulig og få godkjent Forskjellig dekk dimensjon bake og framme på en E61? f eks 235 framme og 265 bake.

Var på BT og spurte om dette for og få det i vognkortet, di sa dette ikke var mulig/lovlig.

takk for svar..

Har hørt at det er kun E60 som har tillatt forskjellig dekkdimensjon foran og bak, og at dette ikke går an på E61 av en eller annen merkelig grunn. Er mange som kjører på forskjellige dimensjon foran og bak på E61, men tviler på du får det inn i vognkortet om det ikke åpnes for det fra produsentens godkjenning (BMW).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...