Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpte meg en 05-Mod 523i bensin. En nydelig bil.

MEN, vindu viskerene fremme kødder litt. Dem parkerer seg ikke helt nede ved vindet slik dem skal gjør. Dem kommer litt opp igjen, enkelte ganger mye lenger opp, så det varierer litt...

Snakket med BMW å dem sa enten visker releet eller visker motoren.

1. Noen som har vært bort i dette?

2. Noen som vet hvor det releet ligger?

Takker for svar!

Forøvrig en bra tråd som jeg holder på å lese igjennom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått info om Dynamic Drive og eventuell senking av e60. I svarmail fra BMW sto det følgende:

Dynamic Drive virker i praksis slik at stabilisatorstagene har påmontert en hydraulisk sylinder som etter signal fra sensorer i understellet motvirker krengning ved at denne hydraulikksylinderen pumper oljetrykk inn på den siden av bilen trykket behøves. Det fungerer da som en slags ‘hjelpefjær’ på den siden krengningen normalt ville ha kommet.

Det går helt fint å kombinere dette systemet med både sportsunderstell og eventuelt senkesett.

Så da er det bare å senke i vei for dere som har Dynamic Drive :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk passet grundig påskrevet i en tråd vedrørende samme problem på E34 eler E36, da jeg sa at det ikke på noen måte kunne skyldes motoren så lenge den gikk. For det kan det tydeligvis. Det er noe leamikk inni der som kutter motoren når viskerene er i bunnstilling. Ikke sikkert det er likt på E60/61. Relèet styrer vel først og fremst intervallfunksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut bilen min for salg i kveld og var veldig usikker på hva jeg skulle ligge den ut for.

Etter et par timer har jeg fått en mail av en som vil ha den og lurer på når han kan hente den.

(har ikke svart og vet ikke hvor seriøs han er) Men hva mener noen av dere om pris? Er den over/under eller passe priset?

Prisene varierer jo veldig på disse bilene :?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28487860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått info om Dynamic Drive og eventuell senking av e60. I svarmail fra BMW sto det følgende:

Dynamic Drive virker i praksis slik at stabilisatorstagene har påmontert en hydraulisk sylinder som etter signal fra sensorer i understellet motvirker krengning ved at denne hydraulikksylinderen pumper oljetrykk inn på den siden av bilen trykket behøves. Det fungerer da som en slags ‘hjelpefjær’ på den siden krengningen normalt ville ha kommet.

Det går helt fint å kombinere dette systemet med både sportsunderstell og eventuelt senkesett.

Så da er det bare å senke i vei for dere som har Dynamic Drive :D

Dette er min bil et bevis på. Har senket 45/35 og dynamic drive fungerer utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har kjøpte meg en 05-Mod 523i bensin. En nydelig bil.

MEN, vindu viskerene fremme kødder litt. Dem parkerer seg ikke helt nede ved vindet slik dem skal gjør. Dem kommer litt opp igjen, enkelte ganger mye lenger opp, så det varierer litt...

Snakket med BMW å dem sa enten visker releet eller visker motoren.

1. Noen som har vært bort i dette?

2. Noen som vet hvor det releet ligger?

Takker for svar!

Forøvrig en bra tråd som jeg holder på å lese igjennom! :)

Hei Lars!

Først og fremst; gratulerer med "ny" bil :D Gleder meg til å se bilder av den, regner med at du kommer - tradisjonen tro - til å pynte litt på denne også.. ;)

På min E61 fikk jeg samme problemet, og jeg kjørte overraskende lenge med dette (til meg å være) før jeg fikk det sjekket og utbedret. Hos meg kunne viskerne gå i "normal" stilling, de kunne stoppe litt oppå ruta, og de kunne stoppe nokså langt oppå ruta. Til slutt stoppet de konsekvent litt oppå ruta, noe som visstnok tydet på at pussermotoren begynte å bli "sliten". Siden bilen min var innenfor garantitiden fikk jeg ny viskermotor på garantien, og problemet ble borte. Releet har jeg, i likhet med Odd-M, forstått slik at det først og fremst (og utelukkende?) styrer intervallfunksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for utfyllende svar Cato!

Da vet jeg det. Får prøve på å få igjen på reklamasjon da. Ant ikke aktuelt, men skader ikke å høre med BMW. Jeg fikk jo nytt speedometer instrument i E-39'en utenfor garantitiden. Så får se hvilken humør dem er i denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut bilen min for salg i kveld og var veldig usikker på hva jeg skulle ligge den ut for.

Etter et par timer har jeg fått en mail av en som vil ha den og lurer på når han kan hente den.

(har ikke svart og vet ikke hvor seriøs han er) Men hva mener noen av dere om pris? Er den over/under eller passe priset?

Prisene varierer jo veldig på disse bilene :?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28487860

Du la den nok ut litt billig.

Fordelen da er jo at den blir fort solgt, om det er interresant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om disse vil passe på en E60?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/19-M5-MA ... ccessories

Ser Navhull er 72,6 her, mot originalt 72,5, det kan vel ikke ha noen betyding? Men innpresset er 40 da, mot 20 originalt. Går det i så fall an å sette på 20mm eller mer spacer for å veie opp mot dette, slik at felgene da vil passe?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/18-M5-MA ... ccessories

Samme med dette settet, bare det er i 18", vil spacer løse problemet med for høyt innpress?

Takker så mye for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte klosser foran på min E60 nå, er her noe hokus pokus eller er det ut med gamle og inn med nye og bruke ordiner biltema stempelpresse ?

Har bare skrudd på eldre biler, og har hørt snakk om at på nye må stemla vris menst en presser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter min jakt på e60 og har funnet en 525d (197hk) jeg liker, men det er manuell girkasse på den.

For meg spiller det absolutt ingen rolle hvilken girkasse bilen har, da jeg får til begge deler, men jeg føler at automat er litt mer "riktig" i en slik bil. Bilen jeg har i dag kunne jeg riktignok aldri hatt automat i. Kona mi har absolutt mest lyst på manuell(!).

Hva mener andre? Er det "selvmord" ved et evt. salg om 37 år at bilen har manuell girkasse, eller vil den treffe et såpass tynt marked at det vil gå greit?

Er det noen som har testet denne med manuell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var E60/61 mest interessant tror jeg, med automat pga høy prisklasse -> eldre kjøpere -> vil helst ha automat.

Nå begynner disse bilene å komme i ett prissjikt som også passer unge mennesker som ikke har det samme behovet for automat -> de kan gjerne kjøpe en slik bil med manuell.

Min har manuell og jeg er veldig fornøyd, men hadde det vært automat hadde jeg ikke vært hverken mer eller mindre fornøyd!

Det er vel mest hos voksne "gubber" aut/man er en avgjørende faktor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...