Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Det kryr av informasjon rundtom om problemer, spesielt med tanke på swirl flaps-ene. Det er heller ingen hemmelighet at det har vært problemer med firesylindrede dieselmotorer både i 1-, 3-, og 5-serie.

Selv om jeg ikke har sett noe spesielt på e60 før den siste tiden har jeg lenge visst om dette med dieselmotorene. Det at bensinmotorene (spesielt på LCI riktignok) også har sine problemer var derimot nytt for meg, men det finnes endel informasjon om dette også.

I tillegg er det jo flere her som bekrefter det. Du finner også informasjon om det både i denne tråden, dieseltråden og i andre tråder her på forumet.

Du vet forresten heller ingenting om min hørsel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ny nøkkel til min E60, men er det slik at jeg må til en bmw forhandler her i norge for å kjøpe en slik, forstår ikke hva som gjør den nøkkelen verdt 2500 kroner! Finnes det ingen internettsider man kan bestille fra :D

Har et lite problem med radioen. Av og til faller alle radiokanalene ut, å den klarer ikke å finne noen når jeg søker etter nye. Dette varer bare i ca. 1 time, så kommer de tilbake igjen, noen som har vært borti lignende ?

Når motoren er kald, lugger (turtallet jager voldsomt)den noe sinnsykt opp til 3000 rpm, helt til den er blitt varm. etter det er det ingen problem, er dette vanos som må byttes ? er forøvrig en 520ia 2004.

håper noen kan ta seg tid til å svare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ny nøkkel til min E60, men er det slik at jeg må til en bmw forhandler her i norge for å kjøpe en slik, forstår ikke hva som gjør den nøkkelen verdt 2500 kroner! Finnes det ingen internettsider man kan bestille fra :D

Har et lite problem med radioen. Av og til faller alle radiokanalene ut, å den klarer ikke å finne noen når jeg søker etter nye. Dette varer bare i ca. 1 time, så kommer de tilbake igjen, noen som har vært borti lignende ?

Når motoren er kald, lugger (turtallet jager voldsomt)den noe sinnsykt opp til 3000 rpm, helt til den er blitt varm. etter det er det ingen problem, er dette vanos som må byttes ? er forøvrig en 520ia 2004.

håper noen kan ta seg tid til å svare :D

Nøkler selges kun av BMW godkjente verksteder som forhandler og GS service (som jeg vet om er godkjent vedsiden av BMW forhandlere). Pga tyverisikring av bilen din.

Alle nøkler med elektronikk lages i Tyskland på bestilling fra de godkjente forhandlerne.

Radioen kan lage krøll når antennen er ødelagt (antenneforsterker), batteriet er ødelagt/tatt kvelden eller når den har mistet jordingen.

Jeg mistet jorden til anlegget - da skiftet de alt av elektronikk til madiasentret og føst da fant de at jordledningen hadde løsnet. Finner ikke denne på feilmedingene? Kan være noe å lete etter.

Jagingen på motor har jeg ikke så mye innsikt i, men kan være overnevnt med jord og batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ny nøkkel til min E60, men er det slik at jeg må til en bmw forhandler her i norge for å kjøpe en slik, forstår ikke hva som gjør den nøkkelen verdt 2500 kroner! Finnes det ingen internettsider man kan bestille fra :D

Har et lite problem med radioen. Av og til faller alle radiokanalene ut, å den klarer ikke å finne noen når jeg søker etter nye. Dette varer bare i ca. 1 time, så kommer de tilbake igjen, noen som har vært borti lignende ?

Når motoren er kald, lugger (turtallet jager voldsomt)den noe sinnsykt opp til 3000 rpm, helt til den er blitt varm. etter det er det ingen problem, er dette vanos som må byttes ? er forøvrig en 520ia 2004.

håper noen kan ta seg tid til å svare :D

Nøkler selges kun av BMW godkjente verksteder som forhandler og GS service (som jeg vet om er godkjent vedsiden av BMW forhandlere). Pga tyverisikring av bilen din.

Alle nøkler med elektronikk lages i Tyskland på bestilling fra de godkjente forhandlerne.

Radioen kan lage krøll når antennen er ødelagt (antenneforsterker), batteriet er ødelagt/tatt kvelden eller når den har mistet jordingen.

Jeg mistet jorden til anlegget - da skiftet de alt av elektronikk til madiasentret og føst da fant de at jordledningen hadde løsnet. Finner ikke denne på feilmedingene? Kan være noe å lete etter.

Jagingen på motor har jeg ikke så mye innsikt i, men kan være overnevnt med jord og batteri.

Oppdaget at når jeg trykker inn knappen for bakrutevarme, så faller radioen nesten helt ut, blir bare masse skurr!

Hvor kan jeg få kjøpt ny vindusviskerarm? Fant ikke noe på bs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ny nøkkel til min E60, men er det slik at jeg må til en bmw forhandler her i norge for å kjøpe en slik, forstår ikke hva som gjør den nøkkelen verdt 2500 kroner! Finnes det ingen internettsider man kan bestille fra :D

Har et lite problem med radioen. Av og til faller alle radiokanalene ut, å den klarer ikke å finne noen når jeg søker etter nye. Dette varer bare i ca. 1 time, så kommer de tilbake igjen, noen som har vært borti lignende ?

Når motoren er kald, lugger (turtallet jager voldsomt)den noe sinnsykt opp til 3000 rpm, helt til den er blitt varm. etter det er det ingen problem, er dette vanos som må byttes ? er forøvrig en 520ia 2004.

håper noen kan ta seg tid til å svare :D

Hvis du har Comfort Access, kan du bytte batteri i nøkkelen din!

Helt standard batteri som selges overalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bytte ut org fjærene. har 20" 285/25 hjul bak og 20" 245/30 bak. usikker på innpress. felgene er 10" breie.

Noen med noe erfaringer ang subbing, godkjenning?

Med riktig innpress så kommer ikke de dimensjonene der til å subbe. Eg hadde 295/25 bak på min og 245 foran uten at det tok borti. Men aldri prøvd å godkjenne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bytte ut org fjærene. har 20" 285/25 hjul bak og 20" 245/30 bak. usikker på innpress. felgene er 10" breie.

Noen med noe erfaringer ang subbing, godkjenning?

Med riktig innpress så kommer ikke de dimensjonene der til å subbe. Eg hadde 295/25 bak på min og 245 foran uten at det tok borti. Men aldri prøvd å godkjenne det.

Takker for svar!

Hva for innpress hadde du ? og hvor mye senka du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316 Automatisk baklukebetjening er ekstrautstyr på alle modeller. På E60 som ikke har kode 316 så går forøvrig bakluken automatisk opp (pga. hengselen sin konstruksjon), men må dyttes igjen med makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det var igrunn det jeg mente. Det var kun det den jeg testet hadde også.

Det ser ut til at sa316 kun er tilgjengelig på e61 forresten, så det ser ikke ut som man kan få automatisk lukking på e60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ser at det er mye ekspertise på e60 her, så slenger meg på!

Har akkurat kjøpt en e61, 2009 model, m-sport? -edition

Den har bøttevis med utstyr og knapper og funskjoner, men sliter nesten litt med å finne ut av alt!

Instruksjonsboka er på tysk, og min tysk er fra tidlig nittitall så sliter litt med alle tekniske ord.

Finnes manualen i norsk? evt hvem selger slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ser at det er mye ekspertise på e60 her, så slenger meg på!

Har akkurat kjøpt en e61, 2009 model, m-sport? -edition

Den har bøttevis med utstyr og knapper og funskjoner, men sliter nesten litt med å finne ut av alt!

Instruksjonsboka er på tysk, og min tysk er fra tidlig nittitall så sliter litt med alle tekniske ord.

Finnes manualen i norsk? evt hvem selger slikt?

manualen finnes ikke på norsk desverre. Er idriven din på tysk? den kan endres på språket til engelsk. Owners manual kan du laste ned her: https://www.bmwusa.com/Secured/Content/Forms/Login.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...