Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke sikkert det as... 518D er billig i innkjøp..og billig ved bruktsalg... De fleste vil nok, på bruktmarkedet, chippe den og få ok ytelser... Kanskje noen kjøper kjip motor og bruker ekstra penger på utstyr?

Nei for all del, det vil jo tiden vise :) Men jeg tenker litt at 518d priser seg slik at den blir aktuell for veldig mange som leasing bil/firmabil og da med moderat utstyr, 520d og 525d vil alltid være de mest etterspurte volummodellene både på nytt og brukt samt at jeg tror prisforskjellen i bruktmarkedet vil bli vedlig liten i forhold til 520d :)

Blir litt som med E60 520d LE og X3 18d ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg sikker på at det kun er motor som er avgjørende. For min del hadde jeg kjøpt 520d i stede for 525d. For den kan jo chippes, og er for dyr til å kjøre hardt med uten å bli blakk.. Sånn tror jeg det er flere som tenker. Er vel en grunn til at bilen din Fredrik 90 fortsatt ikke er solgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg sikker på at det kun er motor som er avgjørende. For min del hadde jeg kjøpt 520d i stede for 525d. For den kan jo chippes, og er for dyr til å kjøre hardt med uten å bli blakk.. Sånn tror jeg det er flere som tenker. Er vel en grunn til at bilen din Fredrik 90 fortsatt ikke er solgt?

 

Kan chipper ja, men du kan ikke sammenligne en chippa 520d og 525d. Værtfall ikke E60 serien, da det er snakk om firer mot rekkesekser. Også er det jo litt ekstra kult og ha en bil ikke alle andre har. Min 525d som er chippa, 270hk 600+nm går på 0.52 på mila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det snakkes om dagens modell, F10, er ikke sammenligningen til E60 særlig relevant. Nå som både 520d og 525d er firesyldingret og begge leveres med xDrive er 525d i mine øyne totalt bortkastet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en grunn til at bilen din Fredrik 90 fortsatt ikke er solgt?

  

Hva har min bil med dette å gjøre? Den er overhode ikke sammenliknbar med 518d på noen som helst måte, helt skrivebom med andre ord...

Årsaken til at min ikke er solgt ennå er nok prisen, som gjenspeiler seg i at jeg ikke har hastverk med å selge...

Ettersom det snakkes om dagens modell, F10, er ikke sammenligningen til E60 særlig relevant. Nå som både 520d og 525d er firesyldingret og begge leveres med xDrive er 525d i mine øyne totalt bortkastet. :)

Det er jeg helt enig i, grunnen for å oppgradere til 525d var for å få rekkesekser men nå er denne også firer og dermed ett fett. Da hadde jeg heller kjøpt en 520d og eventuelt tunet den originalt for å opprettholde fabrikkgarantien. Men 518d hadde jeg ikke gått ned på, da snakker vi en modell som vil være vanskeligere å selge og det er noe utstyr som man ikke får på 518d men som man får på andre modeller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Hva har min bil med dette å gjøre? Den er overhode ikke sammenliknbar med 518d på noen som helst måte, helt skrivebom med andre ord...

 

 

Det var med tenke på at du ikke får solgt en 520d men at en 525d er mye lettere å få solgt. Bilen din er jo et eksempel der selvom motoren er stor så er den ikke lett solgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var med tenke på at du ikke får solgt en 520d men at en 525d er mye lettere å få solgt. Bilen din er jo et eksempel der selvom motoren er stor så er den ikke lett solgt.

Men greia er den at jeg har aldri hevdet at en 525d er lettere å få solgt enn en 520d, men jeg har hevdet at en 520d kommer til å være lettere å få solgt enn en 518d. Når det gjelder E90 så leter massene etter 318 og 320, de som først skal ha litt motor går da etter 330d og derfor havner 325d litt i mellom to stoler i såfall. Men tror ikke det er den umiddelbare årsaken til at min ennå ikke er solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde heg glatt kjøpt 525d pga. Alle de problemene bmw har hatt med 4'er dieselen, uansett så kom jeg over denne nye x5'n på bavaria, et smykke av en suv splr du meg, fristelsen er stor i nærmeste fremtid :)

2i6jm6r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW gjorde samme feilen som porsche og mercedes.. Nyeste ML ser rett og slett dritstygg ut..den virker mindre, spinklere og mindre kostbar..forrige ML hadde en brutal fremtoning, respekt og mer machoness.. Samme med Cayenne... første generasjon var stygg... faceliften var nydelig, tøff og virket meget svær der den kom durende... Nyeste versionen ligner på en nylakkert hyundai santa fe... rett og slett flaut... Greit nok man skal ha "down sizing"... men det finnes grenser..

 

Men ingen av oss her skal cashe ut en ny ML CAYENNE eller X5...så våre meninger er vel ikke så betydningsfulle for disse store merkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...