sveigis Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Denne spotte tråden er gøy. Gamle Mercer er gøy uten tvil.Og 126 er en av mine soleklare favoritter. Kanskje jeg skulle ta med kamerat og knipse litt langs veien. Er jo mye ute på veien og ser endel . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HSA Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 (endret) Vært lite å rope hurra for på veiene i det siste. Selv alle bruks-911ene i Oslo (mange 997/991 til tider) har forsvunnet litt. Legger ved 3 stk som jeg la ekstra merke til i dag. 1984 W123 230E med en del mariekjeks i fronten. 1974 MG 1,8 90hk. Denne står mye på samme sted da den skulle vært på EU-kontroll i Juni... Og til sist den tidligere avbildete XJSen. Denne smekre luksusdoningen har dessverre ikke fått en verdig alderdom der den står forlatt på samme sted måned etter måned. Den har heldigvis sluppet hærverk hittil. Hadde jeg hatt penger skulle jeg ringt eieren og hørt om han selger den billig....Kanskje noe for Wicky (som har eid en Jægg tidligere...). Jeg tekstet eieren til XJS'en for noen måneder siden etter at den hadde samlet en anselig mengde bøter og stod i fare for å bli tauet. Fikk til svar at han var i utlandet men snart skulle tilbake og få satt bilen i vinterlagring.... alt han gjorde var å flytte den til et annet gatehjørne like ved... vurderer å ta kontakt igjen for å høre om den er til salgs! Endret Januar 8, 2015 av HSA Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Ja det er godt noen holder liv i tråden, jeg spotter biler hver dag men tar stort sett aldri bilde og da gidder jeg ikke å fortelle om det her. Er jo bilder som er kult å se, ikke høre at en kollega hadde en fetter som faren så en M3 på en bensinstasjon en vei Flotte hverdagslige spottings som alltid fra Werther, gamle Mercer som 123 og 126 har en enorm bruksnytte selv i dag. Dette er helt klart grunnet en førsteklasses byggekvalitet og entusiastiske eiere som tar vare på og holder disse respektable bilene på veien. Tror ikke vi ser mange av dagens MB på veiene om 30 år, nå lager de biler som alle andre og skal tjene så og så mye på hver modell, men det er bra at disse eldre bilene tas vare på av oppegående mennesker. Er noe annet en hva vi kan si som den gjennomsnittlige eier av en eldre bruks BMW...dessverre Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Dette er vel drømmebilen din F90? E46 taxi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sammyen Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Såg ein Z3 cab utenfor Åsane! Var mørkt men såg mørkeblå ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Dette er vel drømmebilen din F90? E46 taxi Har aldri hatt sansen for E46 sedan...må da være en upraktisk drosje med trangt baksete? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Var mere ment som en spøk...gammel bmw-taxi fremdeles i drift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Har aldri hatt sansen for E46 sedan...må da være en upraktisk drosje med trangt baksete? Hvis sjåføren ikke er alt for stor er plassen bak ikke så gal i en E46. Den aktuelle drosjen er sikkert en reservedrosje... Apropos ordet drosje så er det et av de få låneordene vi har fått fra russisk (дрожки – drozjki)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Jeg vurderer å kjøpe meg E46 sedan, men trangt baksete er litt kjedelig da. Er jeg på 180 lang nok til at baksete blir trangt for en annen på 180? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Det burde gå ganske bra, men det er selvfølgelig ikke snakk om like mye plass som f.eks i en E39. Akselavstanden mellom hjulparene kan ofte gi en god indikasjon på hvor mye plass det er i baksetet. E46 har en akselavtand som er 9 cm lenger enn f.eks Golf 7, men godt og vel 10 cm kortere enn E39. E46 er imidlertid en del smalere i baksetet enn E39 og det har også ganske mye å si for plassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Bakseteplass er egentelig litt irrelevant i en BMW synes jeg. I en BMW er det kun en plass man skal sitte og det er bak rattet Clevion, JMossige og StigJ reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Jeg tror aldri jeg har sett en E46 taxi gitt. Men en 320d burde funke helt greit med lav sjåfør, og så lenge passasjerene ikke skal til flyplassen med en haug av kofferter og bager.... Men jeg spinner i gang en ny runde. Først en litt småkul 1973 Boble med bigblock 1,6 på rundt 55 hk (eller var det 70?...) Neste bil er en røff 1959 Volvo PV...Ganske utrolig at denne sleden har rast rundt på norske veier siden 6 januar 1959. En annen kuriositet er at den bare veier 910kg. Den ser mye større og tyngre ut enn det den er. Sistemann er en ganske badass 2012 320d manuell. Dette blir sikkert et mer vanlig syn i 2025 når den har blitt ungdomsbil. Fredrik og Espen.s reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Den boblen var jo veldig fin, men er den original? Ny lakkering og en oppsetning Minilite felger (look-alike eller originale) gjør underverker. Volvo PV er en ganske artig bilmodell og det er utrolig at den den første prototypen allerede kom før den andre verdenskrigen var slutt (og det forteller jo en hel del om hvor priveligerte svenskene var under krigen). Det som imidlertid er litt interessant er å sammenligne Volvo PV med den bare 8 år yngre Citroën DS. Det er en verden til forskjell i designet og teknikken, men allikevel har PV sine åpenbare kvaliteter som en robust og enkel sliter (kanskje i motsetning til DS)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Angående Fisker, jobba sammen med en som kjørte det i fjor, han brukte den inne på ANLEGGSOMRÅDE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Helt sykt at den Volvoen har kjørt rundt på veiene her siden 1959 og fortsatt puttrer rundt, det er jo før foreldrene mine ble født til og med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå