Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

"Årets Bil 1968" møter "Årets Bil 1977", 1973 (2009) NSU Ro 80 og en 1978 Rover 3500.  Ro 80 ble designet av Claus Luthe som senere jobbet med å designe E30/E32/E34/E31 og E36...

Sistemann ut er et nydelig eksemplar av en bil som ironisk nok aldri ble kåret til Årets Bil, for den tittelen stjal det legendariske ikonet Simca 1307 samme år - en bil som virkelig har etset seg inn i minnet hos alle bilinteresserte. Kanskje, bare kanskje, er juryen i denne komiteen jevnt over korrupt i sine avgjørelser., men det får være en annen sak

IMG_1554.JPG

IMG_1555.JPG

IMG_1556.JPG

IMG_1558.JPG

IMG_1559.JPG

IMG_1560.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte også på mine to favorittmodeller fra Audi, RS2 og B5 RS4. Sjeldne biler med henholdsvis 2891 stk og 6030 stk produserte, og de er vel noe av det bedre som kom ut av 90-tallet.  Disse to var en 1994 (2003) og en 2000 (2005) modell...

IMG_1542.JPG

IMG_1543.JPG

IMG_1552.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel hadde en slik Rover SD1 3500 Vanden Plas i perioden 1979-84/85. Dette var på en tid da Rover stadig var et premium bilmerke på nivå med Jaguar. Dronning Elizabeth 2 og statsminister Margaret Thatcher kjørte Rover (P6), dronnigen som privatbil (hun kjørte bilen selv) og statsministeren som tjenestebil. Rover P6 hadde forøvrig et design som var relativt kraftig inspirert av Citroën DS. 

Jeg husker min onkels 3500 Vanden Plas som litt av en luksusbil. Veldig få i Norge hadde en V8 motor på denne tiden og i tillegg hadde bilen ekstrautstyr som elektriske vinduer, elektrisk soltak, elektriske seter, automatgear og aircondition. Dette er ting vi tar for gitt idag, men på slutten av 70-tallet var utstyr som dette helt ekstraordinært. Klimaanlegg ble f.eks ikke vanlig i premiumbiler før et godt stykke inn på 90-tallet. Lyden og draget fra V8 motoren har jeg aldri glemt. I forhold til min fars tilsvarende nye Peugeot 505 2,0 SR med automatgear var Roveren helt enestående... :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...