Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

Tåkelys er rånelys ja, men hva er da Angle Eyes? :P

Min BMW slår av kjørelys og har kun lys i ringene når dagslys (Daytime Running Lights). Om du vil kalle dette råner er opp til deg. Jeg liker det hvertfall :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke ser forskjell på de og BMW sine lys, så bør du sjekke synet... ;)

 

Finnes jo AE til alle bilmerker da...

 

Min BMW slår av kjørelys og har kun lys i ringene når dagslys (Daytime Running Lights). Om du vil kalle dette råner er opp til deg. Jeg liker det hvertfall :)

 

Hva med de som liker AE og tåkelys`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på originale LED-lys o.l., men da skjønner jeg hva du mener. Men de aller fleste ettermonterte ser jo mer jalla ut enn orignale AE-lys som sitter på BMW. Men sånn er det å kjøre et foregangsmerke som BMW som skaper mange trender, og ikke traust og kjedelig MB... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var så innovativt med e36 egentlig? Bare lurer... Mener å huske at selv Fredrik var enig i at Mercedes hadde flere innovasjoner enn bmw...

 

Men nå er jeg fkatisk drittlei bmw/mb krangelen.

 

Fuck alle bilmerker! la oss alle kjøre toyota!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det virkelig som en overraskelse på folk at produsenter i samme bransje blir inspirert/kopierer hverandres ideer? Jeg må le litt, hvordan i alle dager hadde verden sett ut om alle måtte begå de samme feilene selv, altså ikke evne egenskapen til å ta lærdom av andre. 

 

Setter meg rolig ned i kontorstolen og venter på at diskusjonen skal starte. "A var først!!!1" -"Ja men B er best!!!1!!!111"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var så innovativt med e36 egentlig? Bare lurer... Mener å huske at selv Fredrik var enig i at Mercedes hadde flere innovasjoner enn bmw...

 

Men nå er jeg fkatisk drittlei bmw/mb krangelen.

 

Fuck alle bilmerker! la oss alle kjøre toyota!!!

E36 var innovativ på mange måter da den kom i 1991 faktisk, ett kvantesprang opp ifra E30. Ja for 40 år siden så hadde Mercedes mer innovasjoner enn BMW, i dag er jo det snudd helt om og det er jo selvsagt derfor BMW leder dette segmentet :)

Ja er du lei av alle de diskusjonene så kan du jo til å begynne med slutte å nevne MB i ca annethvert innlegg, du er jo aktiv inne på MB forumet så jeg skjønner ikke hvorfor du ikke før prata ifra deg der inne om MB. Her på Bimmers prater vi BMW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant å høre danske Fredrik sin førstehåndskunnskap om denne "duellen" :)

 

Fredrik, on 23 Oct 2011 - 16:33, said:

Som jeg også har skrevet i tulletråden var W201 uten tvil langt forut for sin tid... eller manglet skikkelig konkurranse (alt etter hvordan man ser det). Audi var ikke riktig kommet på banen ennå med 80/90 modellen og E30 var teknisk for lik E21. E36 kom på markedet i 1991, men selv om den modellen var langt mer moderne enn E30 var den ikke W201 fullstendig overlegen. Opplevd kvalitet på W201 var bl.a mye høyere og multilink bakakselen langt mer sofistikert enn bakakselen på E36. Ergo må vi helt frem til 1998 og E46 før BMW fikk en 3-serie som var W201 helt overlegen.

E36 hadde i 1991 norgespremiere på den internasjonale bilutstillingen på Sjølyst i Oslo. Jeg var der og jeg kjørte min tidligere 190E 2,3 på den tiden. 3 år tidligere hadde jeg hatt en 1987 E30 320i og jeg var naturligvis veldig spent på hva E36 kunne å by på.

Jeg vil ikke påstå at nedturen var total, men jeg var temmelig skuffet. Min bedre halvdel bare ristet på hodet over både billig og dårlig tilpasset plastikk i interiøret. Premiumfølelsen var totalt fraværende i forhold til vår W201. Vi kjøpte derfor en ny W124 230E istedenfor og det skulle gå 10 år før jeg kjøpte en E36 (323i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...