Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
":2lmolwnw]
":2lmolwnw]På tide å kjøpe skikkelig bil da?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17682521

:)

Jeg tror muligens du har blandet sammen linkene på dataen din.

;)

Tenkte han holdt på å dø av kjedsomhet bak rattet i en stor tung 5-serie med diesel jeg :)

Tenker det er minst like kjedelig å dytte lilletassen i bagasjerommet pga manglende plass hehe.

:roll:

Øk budsjettet og kjøp det riktige karosseriet..

Men.. skal du selge 5'ern Salty?!?

Hva skjer?

300k er akkurat ikke nok til å få en E60 eller E90 med riktig motor/utstyr.

Har man noengang nok til å kjøpe det man virkelig vil ha da?!?

Da hadde det blitt en E70 SD.

Evt en E61 530Xdat, evt evt... listen er uendelig.

Jeg får en ok E91 318D 07 model, evt andre motor alt i en E91, helst ville jeg hatt 325D, men da må jeg over 420k.

Som sagt, jeg vil ikke over 300 denne gangen, vet ting begrenser seg, men det er jo alltid slik at man går over hver gang, denne gangen tenkte jeg skulle HOLDE budsjettet!

:wink:

Og et par av dere hjelper ikke akkurat i positiv retning hehe.

Skrevet

Hmm.. er det ikke stort sett 3 typer bilhandel på da?

1. Kjøp den bilen du synes virker fornuftig for de pengene du har tenkt å bruke. Kjedelig og du vil få lyst til å bytte bil igejn ganske snart.

1. Kjøp en mye dyrere bil enn du hadde tenkt i utgangspunktet :) Men da blir man jo lett litt misforøyd med å ha brukt for mye penger.

2. Dette alternativ her jeg mest sansen for. Bruk samme summen eller gjerne litt mindre men kjøp en mye eldre bil med mye mer motor og bruk resten å oppgradere 8)

Nei dette var "fleibete" sakt av meg, men du får uansett ha lykke til med bilhandelen.

Hilsen Trond

Skrevet
Øk budsjettet og kjøp det riktige karosseriet..

Men.. skal du selge 5'ern Salty?!?

Hva skjer?

Ja, må selge av litt private årsaker og overgang til F10 5 serie på nyåret. Så kan godt diskutere prisen litte-bitte.. ;)

Skrevet

631928467810.th.jpg

Hva tror dere om denne?

:wink:

Ja, må selge av litt private årsaker og overgang til F10 5 serie på nyåret. Så kan godt diskutere prisen litte-bitte..

Jeg tror forskjellen mellom E39 og E61 er mindre enn det vil være for E61 og F10.

Blir kanon Salty, trist når bilen begynner å bli "ferdig" da men...ting skjer!

Mitt budsjett tillater ikke din bil er jeg redd, skal ha båt også, så blir noe nært et fornuft kjøp denne gangen ifht tidligre...

Det er for varmt å være på land i disse dager - hehe.

8)

Skrevet

Jeg banner litt i kirken jeg... hva med en helt ny Audi A4 1,8 TFSI Avant ? Den modellen har kun 120 HK, men et relativt solid dreiemoment på 230 Nm mellom 1500 og 3650 rpm gjør underverker i norske hastigheter. 350000 kroner minus en solid kontantrabatt gjør akkurat denne modellen til litt av et kupp i dagens marked (og chippes kan den helt sikkert). Den nye Audi A4 er uten tvil den meste elegante av de tre store tyske... Audi A4, Mercedes-Benz C-Klasse og BMW E90/91, men så var det det med det kjøredynamiske da ?... :roll:

Skrevet
Jeg banner litt i kirken jeg... hva med en helt ny Audi A4 1,8 TFSI Avant ? Den modellen har kun 120 HK, men et relativt solid dreiemoment på 230 Nm mellom 1500 og 3650 rpm gjør underverker i norske hastigheter. 350000 kroner minus en solid kontantrabatt gjør akkurat denne modellen til litt av et kupp i dagens marked (og chippes kan den helt sikkert). Den nye Audi A4 er uten tvil den meste elegante av de tre store tyske... Audi A4, Mercedes-Benz C-Klasse og BMW E90/91, men så var det det med det kjøredynamiske da ?... :roll:

Vi har den nye Audi A4 1,8T bensin Avant (S-Line ext og int), men den har 170 og noe hest...

Har ikke peil, men finnes det en utgave med bare 120 også ?

molmmo2xmassyi5zme1n_thumb.jpg

Skrevet

Vi har den nye Audi A4 1,8T bensin Avant (S-Line ext og int), men den har 170 og noe hest...

Såvidt jeg forstår finnes den samme motoren (1798 cm3) i minst to forskjellige effektvarianter... 120 HK (230 Nm) og 160 HK (250 Nm)... og begge har fått svært god kritikk av ulike motorjournalister. Jeg har i snart seks år (over 200000 Km) kjørt rundt med 115 HK (265 Nm) og det fungerer helt fint på skandinaviske veier.

Skrevet

Såvidt jeg forstår finnes den samme motoren (1798 cm3) i minst to forskjellige effektvarianter... 120 HK (230 Nm) og 160 HK (250 Nm)... og begge har fått svært god kritikk av ulike motorjournalister. Jeg har i snart seks år (over 200000 Km) kjørt rundt med 115 HK (265 Nm) og det fungerer helt fint på skandinaviske veier.

Ja det holder sikkert med 120hk, men visste ikke at det var flere alternativ på 1,8T :)
Skrevet

Audi er for meg, det ER verre enn å banne i kirken Fredrik.

Deres design er så anonymt og kjedelig, og la meg si det, metroseksuell at jeg har lyst til å spy.

Virker som de forsøker å lage en design som alle liker, men det er kun første uka, etter det ser de gamle og triste ut.

Pokker heller, jeg mener, se på E60, kom i 03, men ser fremdeles fresh ut den dag idag, ser ikke ut som det er utgående model liksom, og så setter du en 03 model Auda ved siden, hva skjer?!?

:roll:

Dessuten det eneste som i mine øyne er positivt med Auda, er kvaliteten på interiøret, og små suge turbo motorer, førstnevnte lider under altfor mange rotete knapper, og sistnevnte, her kommer BMW for fullt fremover.

Og jeg er rimelig sikker på at BMW sine svar er minst like bra som VW sine alternativer.

:?

Så Fredrik, om du er i tvil, jeg vil aldri, noengang vurdere Auda, uansett!

Beklager jeg er hjernevasket, og det lever jeg bra med, i særdeleshet når jeg føler jeg kan argumentere for argumentene mine.

Hehe, noen forresten hørt om sørlie auto i nærheten av Trondheim?

Er der denne bilen står?

Dessuten, jeg sliter med å finne den fullstendige specsen på denne bilen, forsøkte BMW Norge, men han som satt med slikt hadde ferie?!?

Noen som kan hjelpe meg med specs utifra Chassis nr?!?

K007878.

På forhånd takk!

8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...