Reef89 Skrevet Februar 15 Forfatter Share Skrevet Februar 15 Bare litt bildedryss. hanssae, laffe, Hpi og 11 andre reagerte på dette 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 16 Share Skrevet Februar 16 Flotte biler .😊🙏 Sagt det før og sier det igjen ,men sorte 7 serier er virkelig majestetisk og tøft . Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 4 Forfatter Share Skrevet Mars 4 Etter forsiktig motorvask samt at bilen stod på lading så vil den ikke nå starte. Mistenker jo pga. vasken, men nå har bilen stått ute hele natten i pluss grader, tenker ting skulle ha tørket.? Noen som kjenner igjen lyden fra videoen: IMG_6084.MOV Starter jo nesten, men fyrer ikke. Det som er sjekket: batteri, diagnose ingen nye feilmeldinger utover de jeg kjenner fra før, koblet fra IBS, fylt bensin (hadde lite i utgangspunktet, "skal bare vet du") Noen tips? sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 4 Share Skrevet Mars 4 Dette minnet meg veldig om et problem jeg hadde på Kadett gsien . Startet men stoppet tvert . Av alle ting her ,så var det søkkvått rundt plugger og ledninger og var umulig å få start på. For din del så handler det jo coiler. Har du tatt opp alle og sjekket for vann /fukt ? Er forsøket verdt hvertfall . Er nok bare en liten filleting dette .😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 4 Forfatter Share Skrevet Mars 4 1 minutt siden, sveigis skrev: Dette minnet meg veldig om et problem jeg hadde på Kadett gsien . Startet men stoppet tvert . Av alle ting her ,så var det søkkvått rundt plugger og ledninger og var umulig å få start på. For din del så handler det jo coiler. Har du tatt opp alle og sjekket for vann /fukt ? Er forsøket verdt hvertfall . Er nok bare en liten filleting dette .😊 Skal sjekke coiler og alt under der ila kvelden, ikke kommet så langt ennå pga jobb. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 4 Share Skrevet Mars 4 Akkurat nå, Reef89 skrev: Skal sjekke coiler og alt under der ila kvelden, ikke kommet så langt ennå pga jobb. Kan være verdt forsøket hvertfall . Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 4 Share Skrevet Mars 4 En natt i plussgrader er da ingenting mtp. tørking av vann som ligger i kriker og kroker. Det vil ta mye lengre tid. Bør helst starte opp rett etterpå og kjøre motor varm. Jeg synes også at du bør sjekke coil/plugg-kontaktene, samt kontakter til sensorer for vann, i alle fall de du enkelt kommer til. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 4 Forfatter Share Skrevet Mars 4 Har nå sjekket plugger og coiler, helt tørt der. Var ikke noe vann under dekselet i hele tatt. Får sjekke mer i morgen ved dagslys. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mars 4 Share Skrevet Mars 4 Du har ikke "M52-problemet" da? Om du flytter en bil med M52 på kald motor et par meter på parkeringa, skrur av og lar den stå noen timer så er pluggene drukna i bensin og vil ikke starte. Mulig det skjer med M54 også. Hvis du ikke finner ut av dette kan det være verdt et forsøk å skru ut pluggene og tørke disse. Reef89 og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 4 Share Skrevet Mars 4 1 minutt siden, E.C. skrev: Du har ikke "M52-problemet" da? Om du flytter en bil med M52 på kald motor et par meter på parkeringa, skrur av og lar den stå noen timer så er pluggene drukna i bensin og vil ikke starte. Mulig det skjer med M54 også. Hvis du ikke finner ut av dette kan det være verdt et forsøk å skru ut pluggene og tørke disse. Tenkte akkurat på dette jeg og … Naboens sin tidligere e39 oppførte seg og som dette mener jeg . En annen ting ,er der ikke noen deksler under ved torpedovegg hvor der er noen hjerner elns?Tenkte på vann /fukt . Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 4 Forfatter Share Skrevet Mars 4 Hjernen og noen relé ligger under ene kupéfilter, skal ta av der i morgen og sjekke for vann. Får sjekke andre siden av pluggene ja. Takk for tips, oppdaterer underveis. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 5 Forfatter Share Skrevet Mars 5 Da er bilen friskmeldt. Hva som var årsaken her er heller uvisst, men har nok vært vann/ fuktig ett sted som har forsvunnet av seg selv. Startet etter 3. forsøk dag uten at jeg gjorde noe spesielt. hanssae, Hpi, ///M-ini95 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Mars 5 Share Skrevet Mars 5 Veldig bra, den lagrer ikke feilmeldinger ved mislykkede startforsøk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 5 Forfatter Share Skrevet Mars 5 14 minutter siden, Hpi skrev: Veldig bra, den lagrer ikke feilmeldinger ved mislykkede startforsøk? Ser ikke sånn ut da jeg ikke har noe nye feilmeldinger utenom de jeg kjenner til fra før. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 5 Forfatter Share Skrevet Mars 5 (endret) Ellers så ble sommerfelgene til E60en solgt i dag etter under en time på Finn. Kom totalt 6 forespørsler. Har jo hatt de siden 2009 så tenker å gå veien for litt mer originalt preg. Aktuelle foreløpig er style 135, 172, 166 og 32. Tar gjerne i mot tips fra andre serier. Endret Mars 5 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå