Fredrik 90 Skrevet November 17, 2009 Share Skrevet November 17, 2009 Veldig mange BMWer som har blitt totalvrak på de norske veiene de siste dagene Kunne det ikke heller vært noen toyotaer eller Kiaer Men men, veldig tragisk ulykke dette her. Fyren var sikkert BMW entusiast, ikke mange 60 åringer som kjører rundt i E34 med fine felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 18, 2009 Share Skrevet November 18, 2009 Den der suger... Alt for mye BMW i ulykker for tida ja... Håper det går bra med føreren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet November 18, 2009 Share Skrevet November 18, 2009 Er e34 stasjonsvogn, hatt flaks, som overlevde det der.. bra at ingen ble drept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet November 18, 2009 Share Skrevet November 18, 2009 Fy faen! Flat gitt! Håper det går bra med føreren.. grusomt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Veldig mange BMWer som har blitt totalvrak på de norske veiene de siste dagene Kunne det ikke heller vært noen toyotaer eller Kiaer Men men, veldig tragisk ulykke dette her. Fyren var sikkert BMW entusiast, ikke mange 60 åringer som kjører rundt i E34 med fine felger. er sikker mer annet enn bmw som blir vraka. men siden du ikke bryr deg om toyotaer og kiaer så leger du ikke merke til det på samme måte som en bmw. kunne egentlig ikke brydd meg mindre om det var bmw eller lada sålenge det ligger en mann på sykehuset alvårlige skader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Veldig mange BMWer som har blitt totalvrak på de norske veiene de siste dagene Kunne det ikke heller vært noen toyotaer eller Kiaer Men men, veldig tragisk ulykke dette her. Fyren var sikkert BMW entusiast, ikke mange 60 åringer som kjører rundt i E34 med fine felger. 16" Style 8 felger er da ikke så spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Nå er vel bilen og felgene revnende likegyldig oppi det her. Stakkaren satt fastklemt i 1.5 time til betongelementene var flyttet bort. Ser ut som betongelementene stod på høykant på traileren. Jeg passer meg alltid for slikt. Kjører fort forbi eller holder avstand, og prøver å ikke ligge ved siden av trailere i svinger på flerfeltsveier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Nå er vel bilen og felgene revnende likegyldig oppi det her. Stakkaren satt fastklemt i 1.5 time til betongelementene var flyttet bort. Ser ut som betongelementene stod på høykant på traileren. Jeg passer meg alltid for slikt. Kjører fort forbi eller holder avstand, og prøver å ikke ligge ved siden av trailere i svinger på flerfeltsveier. Ja... jeg er også ekstra observant når det gjelder vogntog/lastebiler med last eller kjøretøyer der sjåføren har begrenset utsyn. På den annen side var det for et par år siden en dødsulykke på den sønderjyske motorveien her i Danmark fordi noen norske turister plutselig fikk skiboksen revet av pga. dårlig montering. Bilen bak fikk skiboksen rett i fronten og bilen drev deretter rett mot autovernet og over i motgående kjørefelter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 er mye snakk om her i nær området at lasten var dårlig sikkret. står jo også at førerkortet til han i lastebilen ble beslaglakt. men sånn er det jo i alle ulykker med personskade. holder alltid god avstand til lastebiler. og veldig skeptisk til å passere de. tømmer biler er jo skummle saker. hvertfal etter jeg så final destination 2 for mange år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Lastebiler er IKKE farlige i trafikken, dårlige sjåfører og sjåfører som ikke sikrer lasten tilstrekkelig er derimot livsfarlig, jeg har selv kjørt vogntog i nesten 20 år og har aldri mistet så mye som en pappeske, av den enkle grunn av at jeg har vært livredd for å sikre for dårlig, jeg lastet også stående betongelement i Malmø for noen år siden og etter noen mils kjøring fikk jeg se en svensk mc polis i speilet, han kjørte sakte forbi meg på E6 mens han så på lasten min, i det han passerte hytta på traileren tutet han og holdt tommelen i været, husk at det er bedre med en stropp for mye enn en for lite, dette gjelder også når man frakter banebilen til løp, minst 2 stropper som sikrer bilen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Har en kunde som ikke hadde sånn flaks som han i E34n igår. Tragisk. http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/g ... 281&Ref=PH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Lastebiler er IKKE farlige i trafikken, dårlige sjåfører og sjåfører som ikke sikrer lasten tilstrekkelig er derimot livsfarlig, jeg har selv kjørt vogntog i nesten 20 år og har aldri mistet så mye som en pappeske, av den enkle grunn av at jeg har vært livredd for å sikre for dårlig, jeg lastet også stående betongelement i Malmø for noen år siden og etter noen mils kjøring fikk jeg se en svensk mc polis i speilet, han kjørte sakte forbi meg på E6 mens han så på lasten min, i det han passerte hytta på traileren tutet han og holdt tommelen i været, husk at det er bedre med en stropp for mye enn en for lite, dette gjelder også når man frakter banebilen til løp, minst 2 stropper som sikrer bilen.... Selvfølgelig finnes det latebilsjåfører som sikrer bra - det gjør helt sikkert de aller fleste. Dessverre er det noen som ødelegger for resten, og det fører i noen av tilfellene til alvorlige ulykker. Det er ikke første gangen dette skjer i Norge. For noen år siden ble en Golf moset av en 10 tonns steinblokk - mener det var fire som mistet livet i den ulykken. Min far og mor var på handling der jeg kommer fra, et lite sted, der kom det da en semitrailer inni gatene, svingte 90 grader inn i gata der de stod parkert og akkurat hadde satt seg inn i bilen, fattern så at noe var i ferd med å skje, og slapp bilen bakover med clutchen (nedoverbakke, hadde ikke motoren i gang). Ene bakdøra kom susende, slo A-stolpen i filler, glass i hele bilen. Har ligget bak lastebiler/trailere med en eller to bakdører åpne opptil flere ganger etter dette - i tettbebygde strøk langs fortau og alt mulig. Tuting og blinking med lys uten reaksjon. Ellers er de som kjører pukk og stein verstingene på dårlig sikring, overfylte lass og høy fart. Ser ofte store steiner i veibanen rundt her, ettersom det er mye veibygging. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Lastebiler er IKKE farlige i trafikken, dårlige sjåfører og sjåfører som ikke sikrer lasten tilstrekkelig er derimot livsfarlig, jeg har selv kjørt vogntog i nesten 20 år og har aldri mistet så mye som en pappeske, av den enkle grunn av at jeg har vært livredd for å sikre for dårlig, jeg lastet også stående betongelement i Malmø for noen år siden og etter noen mils kjøring fikk jeg se en svensk mc polis i speilet, han kjørte sakte forbi meg på E6 mens han så på lasten min, i det han passerte hytta på traileren tutet han og holdt tommelen i været, husk at det er bedre med en stropp for mye enn en for lite, dette gjelder også når man frakter banebilen til løp, minst 2 stropper som sikrer bilen.... En lastebil er potensielt mye farligere i trafikken så derfor er vi mange som er ekstra forsiktig rundt dem i trafikken! Er imponert over hvordan den fleste lastebilsjåfører utfører yrket sitt, men den lille gruppen som ikke kan jobben sin er likevel gjør at det er viktig å passe litt ekstra på, har selv blitt påkjørt av en av dem! Regner med du og foretrekker at folk passer seg i blindsonene din o.l. selv om du er forsiktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 grus i lastebil er vist nesten som å kjøre vann i en lastebil. det flyter rundt vistnokk. var en som var innom jobben med en lastebil vi måtte sveise igjen noen sprekker på. lemmen var gammel og slitt. så klaringen på sidene av lemmen hadde blitt litt for stor. og det rasa ut grus og grusa bilen bak. og han i gravemaskinen som E28 turbo skrev om hadde maks uflaks da. enden av blokka traff akkuratt styrhuset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Dette hendte med en bekjent av meg for noen år siden. I en slik sak har man egentlig ingenting man kan gjøre, det handler ofte om flaks. ...en tanke er også hvor tilfeldig alt er. Han fyren her bodde normalt i en hybel en annen plass, men akkurat denne helgen var han hos foreldrene. Akkurat denne mandagen kjørte han senere enn vanlig , da han skulle på lærlingskole osv. Mange har tanker om at slik aldri skjer med dem, men tingen med tilfeldigheter er at det nettopp er tilfeldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå