Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså det vil si at man ikke kan få mangellapp for xenon i spredere?

Jo, det får man. Det er ikke laget noen gategodkjente xenon kit...

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kan få de godkjent om de er E merket. og lykten de monteres i er laget for xenon. men tviler på det er enkelt og finne. er de godkjent for xenon så pleier det å være xenon orginalt der.

Skrevet
Apropos ettermontert Xenon på alle bauger og kanter. Har ikke trenden med ettermonterte LED slynger som kjørelys kommet til Norge ennå? Her i Danmark er dette den helt store moten for tiden så nå ser man Mondeo´er med LED kjørelys a la den nye Audi A4 og Golf´er med LED kjørelys i frontfangeren a la den nye Mercedes-Benz E-klassen (W212)... :roll:

joda. er mange bile her med led streker og prikker i hele fronten. så i går en volvo V40 stasjonsvogn med audi look lamper med 20 led prikker i en strek i bunn av lykta. også går det en del biler med jalla led streker i fangere og slik.

Skrevet

Hvis jeg virkelig anstrenger meg og ser mine behov litt ann så kan jeg fint klare meg uten utstyr som: Soltak, innebygget Navigasjon, El seter, nedfellbare baksete rygger, hengerfeste, head up display, solgardiner alle veier, automat(kommer ann på bilen), sportseter og understell, Memory på seter, tlf opplegg og hel skinn. Mer kommer jeg ikke på nå men det er nok noe jeg har glemt :)

Jeg kunne godt hatt mye av dette utstyret på min bil må jeg hadde ikke giddi å betale ekstra for det. Min BMW har f eks el seter med memory, hengerfeste, telefon, Individual lakk og automat. Etter som jeg ikke kjøpte bilen ny så var det bare greit med slikt utstyr, selv om jeg hadde klart meg finfint uten :)

Men utstyr som jeg må ha det er : Parksensor, CD veksler, regnsensor, multi ratt, enten delskinn eller skinn, Xenon, klima, cruisecontrol, tåkelykter, klimatronic display og gjerne litt fine felger :wink:

Skrevet

Synest fortsatt at "hanskerom" til MP5 er viktig å ha som ekstra utstyr!

Veit aldri korti sånne ting kan komme til nytte i desse terrortider!

For min del er det greit med ekstra utstyr så lenge ikkje faenskapet låser ned bilen vist eg skulle kjøre på sjøen...

Skrevet

Ekstrautstyr som jeg ikke fatter hvorfor noen betaler for, pluss ett par andre unødvendige ting:

- Downlightlys i taket som lyser ned på midtkonsollen/girspaken.! (trenger man lys for å finne girspaken når man kjører, ta bussen.!

- Halogen-leselampe (God nok belysning på biblioteket. Må man ha flombelysning for å lese, ta med boka på Ullevål ved neste fotballkamp)

- Kleshenger, paraplyholder og skoeske.!? (Ikke bruk så mye penger på ny bil, og kjøp deg heller en leilighet som du kan bo i)

- Nightvision (unødvendig å forklare hvorfor..)

- Aktivering av ett parklys med bilnklys-hendelen.!? (hvor mange kan si at de har hadd bruk for denne funksjonen og ikke klart seg uten?)

- Automatisk justering av volum ved coupèstøy på stereoanlegget (utrolig irriterende.!!)

Det var det jeg kom på i farta, er garantert mange flere teite ting jeg kunne ført opp.!

Skrevet
Ekstrautstyr som jeg ikke fatter hvorfor noen betaler for, pluss ett par andre unødvendige ting:

- Downlightlys i taket som lyser ned på midtkonsollen/girspaken.! (trenger man lys for å finne girspaken når man kjører, ta bussen.!

- Halogen-leselampe (God nok belysning på biblioteket. Må man ha flombelysning for å lese, ta med boka på Ullevål ved neste fotballkamp)

- Kleshenger, paraplyholder og skoeske.!? (Ikke bruk så mye penger på ny bil, og kjøp deg heller en leilighet som du kan bo i)

- Nightvision (unødvendig å forklare hvorfor..)

- Aktivering av ett parklys med bilnklys-hendelen.!? (hvor mange kan si at de har hadd bruk for denne funksjonen og ikke klart seg uten?)

- Automatisk justering av volum ved coupèstøy på stereoanlegget (utrolig irriterende.!!)

Det var det jeg kom på i farta, er garantert mange flere teite ting jeg kunne ført opp.!

Downlightlys er standard i E46 og jeg mener at dette lyset ikke er så dumt når man kjører langt om natten. Det er akkurat nok lys til å hurtig kunne kikke på kartet før et større Autobahnkryss eller helle i en kopp kaffe fra termosen... uten å ødelegge nattesynet.

Aktivering av et parklys med blinklys hendelen er heller ikke så dumt hvis man ofte parkerer gatelangs f.eks nå om vinteren når det er litt viktig å spare strømmen på batteriet. Jeg bruker faktisk denne funksjonaliteten flere ganger i uken når jeg venter på min bedre halvdel etter jobben.

Skrevet

har ikke lest tråden men jeg synes det er ganske unødvendig med nedblendbart speil hvis man har profftonede ruter som jeg har.

i tillegg er det ganske unødvendig med elektriske innvendbare speil

Skrevet

Eneste utstyret jeg ønsker når jeg ser på bil er soltak, servo, skinnseter, og sentrallås. Alt annet klarer jeg meg fint uten ;) Men så liker jeg bare eldre biler jeg da, og det er også det eneste lommeboka liker, hehe :)

Skrevet
Jeg kunne aldri tenkt meg å velge bort PDC. Har PDC både foran og bak og lukeparkering er lek :-)

PDC som er så gammelt :P er kamera som er tingen nå vettu. derfor trenger man ikke sånn gammel drit. hehe :)

kom på noen ting her.

hengerfeste er ikke noe jeg har behov for. er så utrolig mye penere uten. og da slipper man det fæle lokket i bunn av bakfangeren også.

downlights er standard i E38 etter en dato også. husker ikke helt når.

side parklys er jo ganske kjekkt da. men bruker det skjeldent.

treverk i bil. FYSJ!!!!

Skrevet
Audi A8 med LED hovedlysene aktivert... det ser fantastisk sexy ut.

a811_10.jpg

Darth vader look...

:roll:

Angeleyes ser mer meningsfullt ut.

Og å dømme etter ettermarkeds effekter, er det dette som blir kopiert ifht Auda sin look.

Auda skyter her over mål etter min mening, litt for sært, og igjen, teknikk for teknikkens skyld, pinlig!

Skrevet
Audi A8 med LED hovedlysene aktivert... det ser fantastisk sexy ut.

a811_10.jpg

Darth vader look...

:roll:

Angeleyes ser mer meningsfullt ut.

Og å dømme etter ettermarkeds effekter, er det dette som blir kopiert ifht Auda sin look.

Auda skyter her over mål etter min mening, litt for sært, og igjen, teknikk for teknikkens skyld, pinlig!

Jeg er ikke helt enig i dette. Angeleyes ble utviklet fordi det etterhvert ble litt for lite BMW særpreg etter at frontlysene fikk visir (altså modellene etter E30, E34 og E32). Det oppsto et behov for å markere de fire lysene på en bedre måte slik at BMW´s designsærpreg bedre kom til uttrykk. Angeleyes har i denne sammenhengen vært et rimelig vellykket designstunt, men jeg ser ikke helt hvordan BMW kan videreutvikle konseptet vis a vis den nye LED teknologien som nå er på markedet. Audi har valgt en helt ny designlinje for å kunne møte denne utfordringen, men hvordan skal BMW´s tradisjonelle runde lykter implementeres med LED? Kanskje BMW´s M1 "Homage" konsept gir oss svaret?

pog8bg5zm57dfvrh5nw7.jpg

Skrevet

Om en går over til Mercedes, må det mest ubrukelige være de kurvelysa som slår seg av og på etter hvilken vei en svinger. Ser jo konstant ut som ei pære har gått.

Merker jeg irriterer meg over det hver dag nå :)

Ellers er ståltak oppskrytt, men det er kanskje ikke ekstrautstyr :)

Lyktespylere er også tullete. Jeg koblet ut mine på e46'en.

1. En tank spylervæske går med på en time i litt dårlig vær.

2. De møkker til halve bilen, når det du trenger kun er en liten sprut for å fjerne en flue på frontruta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...