Saltkjelen Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 ":x3m3vs59]Om en går over til Mercedes, må det mest ubrukelige være de kurvelysa som slår seg av og på etter hvilken vei en svinger. Ser jo konstant ut som ei pære har gått.Merker jeg irriterer meg over det hver dag nå Ellers er ståltak oppskrytt, men det er kanskje ikke ekstrautstyr Det har seg slik at dette desverre er å finne på dagens BMW'er med Adaptive kjørelys.. På X-modellene er det tåkelysene som går på etter hvilken vei man svinger, mens på alle andre BMW'er er det den innerste lykta (som tidligere var fjernlys) som går av og på etter hvilken vei man svinger eller blinker.. Jeg hater også denne funksjonen og kommer derfor aldri til å kjøpe meg en ny BMW med adaptive kjørelys slik at jeg får denne idiotiske og stygge funksjonen..
S.Arnesen Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 ":vy5vpam3]Om en går over til Mercedes, må det mest ubrukelige være de kurvelysa som slår seg av og på etter hvilken vei en svinger. Ser jo konstant ut som ei pære har gått.Merker jeg irriterer meg over det hver dag nå +1... Jeg sitter å irriterer meg over det vær gang jeg er ute å kjører Mazda, kia og ett par andre merker har også adoptert den forferdelige trenden nå dessverre.
Endre Hånde Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 ":34a33ot3]Om en går over til Mercedes, må det mest ubrukelige være de kurvelysa som slår seg av og på etter hvilken vei en svinger. Ser jo konstant ut som ei pære har gått.Merker jeg irriterer meg over det hver dag nå Ellers er ståltak oppskrytt, men det er kanskje ikke ekstrautstyr Det har seg slik at dette desverre er å finne på dagens BMW'er med Adaptive kjørelys.. På X-modellene er det tåkelysene som går på etter hvilken vei man svinger, mens på alle andre BMW'er er det den innerste lykta (som tidligere var fjernlys) som går av og på etter hvilken vei man svinger eller blinker.. Jeg hater også denne funksjonen og kommer derfor aldri til å kjøpe meg en ny BMW med adaptive kjørelys slik at jeg får denne idiotiske og stygge funksjonen.. Jeg hadde dette på min E82 120d, og det var faktisk en funksjon jeg hadde bestillt igjen. Fungerer meget bra! At det ikke ser bra ut for de andre jeg møter er for meg klinkende likegyldig.
Yeti Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Misliker automatikken som selv girer ned dersom jeg nærmer meg 'red-line' på steptronic kassa. Den gjør forresten dette i god tid før man nærmer seg red-line. Virker poengløst da med den manuelle funksjonen til steptronic !
mandresen Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 He,he, her var det mye rar/artig lesning. Jeg for min del er gadgetfreak, så jeg sier: ja takk til ALT. Skjønner ikke hvorfor folk vil velge bort ekstrautstyr, det fatter jeg ikke. På min andre bil (ikke BMW) som kona bruker, så har jeg adaptive lys og det er absolutt kjekt. En annen ting bilen har som jeg ikke får lovpriset nok, er adaptiv crusie, at den holder farta til bilen foran, en trenger ikke å touche hverken brems eller gass, der er jeg forelsket! Navigasjon er kjekt, men kanskje ikke så mye brukt i hverdagen, men når en skal på bilferie da er det utrolig hendig. En kan sette GPS'en til å velge bort motorveier og bomstasjoner, og da skal jeg love dere at dere får oppleve helt andre steder enn dere ville ha gjort uten, har dere prøvd det i Tyskland og Frankriket? Absolutt verdt opplevelsen Ryggekamera og/eller PDC er hendig for å få ut bilen fra trange plasser og kan fort spare mange tusen i lakkering, samme med innfellbare speil. Velge bort hengerfeste?? Dere har antagelig ikke hage regner jeg med. Jeg vil mye heller ha råtten løv og kvister bak på en tilhenger enn inni bilen. Xenon lys hjelper meg til å se bedre under visse lysforhold. Nei folkens, det kan ikke bli for mye ekstrautstyr. Hilsen Gadgetfreak
Astri Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 E34 kunne og faktisk bestilles originalt med xenon, men det var så dyrt at i norge var det nesten ikkje et alternativ. Var kun de mest utstyrte og største utgavene som fikk det, men i et fåtall... Ting eg klarer meg uten: automatgir, xenon, pdc, tv/navi, elektriske vinduer, elektriske stoler, kjørecomputer. Ting eg IKKJE klarer meg uten: Manuell gir, elektrisk takluke, skinnseter, varme i ræva, godt annlegg, varme i speila og dørhandtak.
Øyvind L. Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Hva slaks utstyr man klarer seg uten kommer ann på hva slaks bil man snakker om. I M3en klarer jeg meg fint uten den meste, men jeg kunne godt hatt høydejuserbart ratt og sentral lås er noe man må ha. Ellers kan resten av utstyret ligge igjen på fabrikken.
S. Gunstad Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 E34 kunne og faktisk bestilles originalt med xenon, men det var så dyrt at i norge var det nesten ikkje et alternativ. Var kun de mest utstyrte og største utgavene som fikk det, men i et fåtall...Ting eg klarer meg uten: automatgir, xenon, pdc, tv/navi, elektriske vinduer, elektriske stoler, kjørecomputer. Ting eg IKKJE klarer meg uten: Manuell gir, elektrisk takluke, skinnseter, varme i ræva, godt annlegg, varme i speila og dørhandtak. Er du glad i mørket? På min E34 med sota lys så jeg så å si ingenting uten xenon....
Fredrik 90 Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 E34 kunne og faktisk bestilles originalt med xenon, men det var så dyrt at i norge var det nesten ikkje et alternativ. Var kun de mest utstyrte og største utgavene som fikk det, men i et fåtall... BMW var faktisk de første til å ta i bruk Xenon på biler. Dette var i 1992 og kunne leveres på dyrere 5-serier, 7-serier og 850! Men dette kostet så sinnsykt skjorta at svært få valgte dette, noe som gjør det sjeldent å finne.
Sjøbuse Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 Xenon headlamps were introduced in 1991 as an option on the BMW 7-series. This first system used an unshielded, non-replaceable burner designated D1 — a designation that would be recycled years later for a wholly different type of burner. The AC ballast was about the size of a building brick. The first American-made effort at HID headlamps was on the 1996-98 Lincoln Mark VIII, which used reflector headlamps with an unmasked, integral-ignitor burner made by Sylvania and designated Type 9500. This was the only system to operate on DC; reliability proved inferior to the AC systems. The Type 9500 system was not used on any other models, and was discontinued after Osram's takeover of Sylvania. All HID headlamps worldwide presently use the standardised AC-operated bulbs and ballasts.
Astri Skrevet Januar 11, 2010 Skrevet Januar 11, 2010 E34 kunne og faktisk bestilles originalt med xenon, men det var så dyrt at i norge var det nesten ikkje et alternativ. Var kun de mest utstyrte og største utgavene som fikk det, men i et fåtall... BMW var faktisk de første til å ta i bruk Xenon på biler. Dette var i 1992 og kunne leveres på dyrere 5-serier, 7-serier og 850! Men dette kostet så sinnsykt skjorta at svært få valgte dette, noe som gjør det sjeldent å finne. Hehe, va jo nettopp det eg skreiv men du formulerte det på ein litt annen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå