Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Evenol skrev:

Hvordan syns du den WetCoat'en fungerer over lengre perioder? Er det grei holdbarhet?

Jeg kan svare for min egen del: i vestlandsvinter (Stavanger) holdt den rundt 3 måneder som oppgitt på mindre utsatte steder, men på typisk venstre side (dørsider etc) såg jeg degradering etter 1,5-2 måneder vil jeg si. Men dette er alt etter miljøet en kjører i. I perioder med finvær og lite dritt fra veiene holder den nok noe lengre. Så enkel å legge på at den er verdt hver en krone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stoltbmwelsker skrev:

Kompis av meg har en 1 serie med samme motoren. Er på ingen måte en treg bil jeg si :P Holder fint følge med golf gti osv. Er chippet seff. 

Hehe. Da er den nok litt ekstra kvikk da :P

Tviler på at jeg kommer til å gjøre noe med effekten siden det er nybilgaranti på den. Er jo derfor jeg handler såpass ny bil at jeg har det.

 

2 timer siden, Evenol skrev:

Hvordan syns du den WetCoat'en fungerer over lengre perioder? Er det grei holdbarhet?

 

2 timer siden, papertiger skrev:

Jeg kan svare for min egen del: i vestlandsvinter (Stavanger) holdt den rundt 3 måneder som oppgitt på mindre utsatte steder, men på typisk venstre side (dørsider etc) såg jeg degradering etter 1,5-2 måneder vil jeg si. Men dette er alt etter miljøet en kjører i. I perioder med finvær og lite dritt fra veiene holder den nok noe lengre. Så enkel å legge på at den er verdt hver en krone. 

 

Godt andre kan svare siden jeg kun har eid bilen i en uke og to dager. Og Wetcoaten kun har ligget på siden søndag :P

 

@papertiger Siden du har litt erfaring, hvor drøy er egentlig flaska? Jeg dusjet MINIen med den, men det var lite vits siden den var vokset for ikke så lenge siden. Så dusjet jeg F30en. Da var det akkurat nok igjen i flaska til panseret i tillegg. Tenkte at det var lite vits å spare på den lille skvetten. Så dusjet det på onsdag.

Så etter min erfaring så holder en flaske til to runder på en normalt stor bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, StigJ skrev:

Godt andre kan svare siden jeg kun har eid bilen i en uke og to dager. Og Wetcoaten kun har ligget på siden søndag :P

@papertiger

 Siden du har litt erfaring, hvor drøy er egentlig flaska? Jeg dusjet MINIen med den, men det var lite vits siden den var vokset for ikke så lenge siden. Så dusjet jeg F30en. Da var det akkurat nok igjen i flaska til panseret i tillegg. Tenkte at det var lite vits å spare på den lille skvetten. Så dusjet det på onsdag.

Så etter min erfaring så holder en flaske til to runder på en normalt stor bil. 

Jeg kjøpte en 1 liters flaske. Har brukt den 4 ganger tror jeg (1 gang på 1-serien og 2 ganger på 3-serien + 1 gang på takboks og takstativ). Har vel mellom halvparten og 3/4 av flaska igjen. Finnes jo i forskjellige størrelser, vet ikke hvor stor du kjøpte? Husk det skal kun dusjes lett over og spyles av. Jeg tar først tak, så front + panser, så hver side og så bak. Spyler av med HT mellom hver. Tror jeg leste en plass at den virker sånn at det er vannet du spyler med som fordeler det rundt og lager en hydrofobisk hinne - men ikke ta det helt for god fisk. En 1-litersflaske er DRØY, og holder en god stund. Har ikke brukt på en god stund nå, men skal visst være god for å vedlikeholde voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg kjøpte en 1 liters flaske. Har brukt den 4 ganger tror jeg (1 gang på 1-serien og 2 ganger på 3-serien + 1 gang på takboks og takstativ). Har vel mellom halvparten og 3/4 av flaska igjen. Finnes jo i forskjellige størrelser, vet ikke hvor stor du kjøpte? Husk det skal kun dusjes lett over og spyles av. Jeg tar først tak, så front + panser, så hver side og så bak. Spyler av med HT mellom hver. Tror jeg leste en plass at den virker sånn at det er vannet du spyler med som fordeler det rundt og lager en hydrofobisk hinne - men ikke ta det helt for god fisk. En 1-litersflaske er DRØY, og holder en god stund. Har ikke brukt på en god stund nå, men skal visst være god for å vedlikeholde voksen.

Ok. Jeg kjøpte bare halvliteren siden det kun var for å teste ut dette som det var så mye fuzz om. Pleier som regel ikke bruke slikt. Vokser heller en ekstra gang innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke annet med Z4en enn å kjøre den ut til jobb for å vaske den, for så å sette den tilbake for ny nedstøving :P

DSC_4148_zpsi99iireq.jpg

DSC_4142_zpsrv22to63.jpg

DSC_4157_zpsex0ca3tc.jpg

 

Så har de to første moddene kommet på F30en. Ekte Kinapedaler i OEM look. Veldig greie. Bare å presse de på. Ingen borring eller noe annet mikkmakk. Og jeg ser ikke forskjell fra de originale...

Og siden bilen kun ble levert med gummimatter så måtte stoffmatter anskaffes. Jeg tenkte egentlig å kjøpe originale, men så fant jeg noen på Ebay.de som så bra ut. Og her kunne man velge farge på både skinnkanten og sømmen. Valgte da blå skinnkant med sort søm. Noe jeg angret på et par dager etterpå. Tenkte at sort kant med blå søm ville bli penere og kanskje ikke så fremtredende. Men etter at jeg fikk de i bilen så er jeg fornøyd med blå skinnkant. Fin match på fargen til det originale blå i interiøret. Kvaliteten virker upåklagelig og kunne like gjerne vært originale. Tykke og gode. 

Spot on!

DSC_3644_zpsslkf77ch.jpg

DSC_3648_zps3fq7ly3b.jpg
 

Ser mye bedre ut irl enn på bildet.

DSC_3655_zpslb2dm017.jpg

 

 

Har enda ikke polert eller noe annet enn å vaske over lakk og interiør. Måtte vaske ganske godt innvendig. Var til og med masse flekker på A-stolper og solskjermer. Så godt å få skrubbet bort andres ekkelheter...

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...