Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen 3,5 eller 7 serie kommer noengang til å bli en så stor klassiker som E30..

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå er det langt mellom hver E30 klassiker da. De fleste er redusert til brumdunger og ungdomsleketøy, så jeg må vel si meg enig i at om noen finner en "flawless" E30 er ikke dette noe utgangspunkt for en førstebil/ungdomsbil.

Skrevet

Ironisk nok er det ofte de "halvgamle" bilene det er mest utgifter med, siden de ekstra gamle ofte er dratt gjennom en semi-overhaling for å enda være på veien. Så "186.500km's" E39r kan ofte være fallgruver.

Eller 199 000km's E46er :roll:

Er budsjettet relativt lite ville jeg gått for E36 (320i eller større) eller E34 (525i eller større)

Er det litt større er E46 og E39 veldig gode biler å kjøre, men blir en helt annen type bil. Vanskeligere/dyrere å skaffe gromdeler til (diffbrems, M-interiør osv)

E30 er utrolig morsomme biler, men nærmer seg veteran så bør kunne skru litt hvis du skal ha en ;)

Og er kaaanskje ikke den beste bilen å ha første vinteren. Bør ha kjørt endel bakhjulstrekker før ihvertfall :wink:

Skrevet

Så fins det jo E30 med både firehjulstrekk og abs også da, sånn til alle som mener at han kommer til å kjøre seg ihjæl pga at det er bakhjulstrekk osv..

Er egentlig litt uenig i div andre argumenter også, å kjøpe en bil som trenger litt vedlikehold og lettere mekking er en fin måte å lære alt dette på. Min første bil med skilter var en 2002 med 2.2l Alpinamotor som stadig trengte en eller annen reparasjon.

Skrevet

På en måte vil jeg nå si at en E30 er en utmerket førstebil å ha på vinterføre. Det er jo eneste måten man lærer seg vinterkjøring på. ;)

Personlig kjørte jeg Granada gjennom 4 vintre (fra og med året jeg ble 18), og tok vel egentlig ikke noen skade av det, selv om det er dårlig med anti-greier på den.

Skrevet

e38 er ingen typisk ungdomsbil. (selv om jeg ikke er så gammel selv, og har e38) de er ganske dyre i drift, innkjøp og vedlikehold

kan anbefale e34 og e39 jeg. 3serien har jeg ikke noe forhold til. e39 er vell hakket sikrere enn e34, og de begynner å bli veldig billige. en kompis kjøpte seg en 528iat for 40k for ei stund siden. alle servicer fulgt osv :P

Skrevet

velg e30, har vraka et par med god samvittighet selv.

Greit å begynne med noe det ikke er så farlig med.. de er lette bak, så du får fin kjøretrening også :)

Skrevet

Og ikke hør på "gaptrasten" over her... ¨

Hvis du er villig til å se bort ifra BMW en stund vil jeg anbefale mercedes w124. Kjøre min første vinter med en slik 230e, og har lært veldid mye om kjøring i den bilen. De er jo rimelig sikker også. Bare ikke velg den som er billigst.

Skrevet

E30 316i eller 318i uten abs er grei å begynne med

og man må kjenne bilens oppførsel og med gode vinterdekk så går det nok bra

man blir ikke verdensmester med en gang på vinterføre det kreves trening å håndtere bilen på glatta og får erfaring

men kan si meg enig at e30 er ikke beste på glatta men dem er lett på rumpa og det er moro med litt sladd også

har man lyst på en E30 så kjør på

Skrevet

Greit å begynne med noe det ikke er så farlig med.. de er lette bak, så du får fin kjøretrening også :)

Hva er det med deg ? Bare velg E30 også har du vraka et par med god samvittighet? Jeg tror du ikke har noe her og gjøre i det hele tatt!

Skrevet
E30 316i eller 318i uten abs er grei å begynne med

Motorene på disse er jo igrunn ikke noe særlig. M40 var og er en stor fiasko!

Ellers er E30 sikkert helt greie biler, men ville gått for E36. Den er nyere og er en del sikrere enn E30. Skal du ha liten motor 316/318, kjøp etter 1994, da er det M43 motor. E36 318is er ingen dum ungdomsbil!

Skrevet

Hva er det med deg ? Bare velg E30 også har du vraka et par med god samvittighet? Jeg tror du ikke har noe her og gjøre i det hele tatt!

har masse å gjøre her jeg, da jeg liker det meste av BMW utenom den mest mislykkede.

Skrevet

Enig med Fredrick, kjøp så nytt som du har mulighet til.

Det vil du sette pris på den dagen du smeller, for det gjør du 95% sikkert før du lærer en ting eller 2. Og da er det ingen lur ide å sitte i en 30års gammel sardinboks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...